استخدام‌ بی‌رویه نیروی انسانی با رشته تحصیلی غیرمرتبط در شهرداری کوهدشت

عضو شورای شهرستان کوهدشت گفت: استخدام‌های بی‌رویه و بی‌ضابطه بدون لحاظ کردن مدرک و رشته تحصیلی مرتبط با مدیریت شهری و شهرداری یکی از معضلات شورای شهرستان کوهدشت است.

IMG_3826

کشکان: مراد درویشی امروز در گفت‌وگو با فارس با انتقاد از عملکرد دوساله شورای شهرستان کوهدشت اظهار داشت: تا تفکر قبیله‌ای بر این شورا حاکم است، شهر رنگ سامان به خود نمی‌بیند.

وی گفت: شورا به عنوان نهادی مردم‌بنیان و پارلمان محلی هر شهر محسوب می‌شود و می‌تواند نقش محوری در توسعه شهری داشته باشد و به چابکی و کم حجمی دولت کمک کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: شوراها باید بازوی اجرایی دولت در هر شهرستان باشند، اما در بسیاری از شهرهای کوچک نه تنها یار و مددکار دولت نیستند، بلکه دغدغه دولت شده‌اند و بخشی از نیروی دولت برای برطرف کردن مشکلات آنها صرف می‌شود.

 عضو شورای شهرستان کوهدشت گفت: متاسفانه پس از سال‌ها هنوز وظیفه قانونی این نهاد به آنها محول نشده و امروز وظیفه آنها در عزل و نصب شهردار خلاصه شده و شورای شهر به شورای شهرداری تبدیل شده است.

وی ثبات مدیریت را امری اجتناب‌ناپذیر دانست و از عملکرد شورای شهر کوهدشت در عزل و نصب‌های شتاب‌زده که به مصلحت مردم و منافع جمعی نیست، انتقاد کرد و گفت: در طول عمر دو ساله شورا شاهد عزل دو شهردار و انتخاب سه سرپرست با نگاه‌های متفاوت مدیریت شهری بوده‌ایم که این با اصل ثبات مدیریت و منافع مردم در تضاد است.

درویشی با بیان اینکه ضرر اصلی این عزل و نصب‌های شتاب‌زده را مردم شهر متحمل می‌شوند، عنوان کرد: یکی از چالش‌های شورای شهر نگاه قومی قبیله‌ای به مقوله مدیریت شهری است و تا نگاه، فکر و اندیشه آنها به شهر و شهروندی و مدیریت شهری قبیله‌ای و عشیره‌ای باشد، نباید انتظار داشت که شهر و شهروندی را به معنی اصلی کلمه تعریف کنند.

وی اظهار داشت: با تفکر قومی و قبیله‌ای شهر اداره نمی‌شود و کدخدایی کردن در شهر جوابگو نیست.

این مسئول یادآور شد: انتخاب شهردار باید بر اساس منافع شهری باشد، نه منافع قومی و قبیله‌ای، از این‌رو عملکرد شورای شهر در این مدت غیر قابل قبول است.

درویشی گفت: ما در این مدت در حوزه‌های مدیریت شهری، خدماتی، عمرانی و نیروی انسانی به جای پیشرفت پسرفت داشته‌ایم.

این مسئول استخدام‌های بی‌رویه و بی‌ضابطه بدون لحاظ کردن مدرک و رشته تحصیلی مرتبط با مدیریت شهری و شهرداری را یکی دیگر از معضلات شهرداری کوهدشت دانست و تصریح کرد: حجم نیروهای اداری و کارکنان این شهرداری سه برابر چارت و نیروهای خدماتی و قراردادی دو برابر چارت سازمانی است که باعث کندی کار عمرانی و خدماتی در شهر است.

عضو شورای شهر کوهدشت ضمن انتقاد از همکاران خود در شورای شهر کوهدشت به خاطر استفاده نکردن از نظر اهل فکر و اندیشه گفت: در موقع انتخابات شعارهای مردم‌پسند می‌دهیم، اما پس از رسیدن به هدف به فکر منافع شخصی و قومی خود هستیم، شعار شایسته‌سالاری و استفاده از فکر و اندیشه دیگران می‌دهیم، اما به آن عمل نمی‌کنیم.