کمپین «خودروی ایرانی نخریم» بی فایده است/ خودرو را گران می‌کنیم‬!

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه شکل گیری کمپین «نه به خرید خودروی صفر» بی‌فایده است، گفت: خودرو را گران خواهیم کرد. احمد نعمت بخش در گفت‌وگو با میزان با تایید رکود سنگین حاکم شده بر بازار خودرو اظهار کرد: رکود موجود در بازار خودرو ناشی از وضعیت اقتصادی کشور است و این بازار نیز […]

۲۵۶x100xn00294648-t.jpg.jetiweb.ic.4stn1dX6hKدبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه شکل گیری کمپین «نه به خرید خودروی صفر» بی‌فایده است، گفت: خودرو را گران خواهیم کرد.

احمد نعمت بخش در گفت‌وگو با میزان با تایید رکود سنگین حاکم شده بر بازار خودرو اظهار کرد: رکود موجود در بازار خودرو ناشی از وضعیت اقتصادی کشور است و این بازار نیز مانند تمامی بخش های اقتصادی کشور در رکود چند سال گذشته به سر می برد.

دبیر انجمن خودروسازان کشور افزود: این که عده ای رکود ناشی در بازار خودرو را ناشی از کمپین نخریدن خودروی صفر می‌دانند، تحلیل غلط و غیر واقعی است زیرا هم‌اکنون روزانه محصولات دو کارخانه بزرگ کشور در نمایندگی‌های این دو بنگاه به مردم عرضه می‌شود.

راه انداختن کمپین اقدامی تکراری و بی حاصل است!
دبیر انجمن خودروسازان کشور با بیان اینکه بحث نخریدن خودروی داخلی در سال ۹۰ از سوی برخی از نمایندگان مجلس برای نخستین بار عملی شد، گفت: در آن سال نیز چند تن از نمایندگان مجلس در نطق های خود از کاهش ۴۰ درصدی قیمت خودرو سخن گفتند و مردم را به نخریدن خودرو دعوت کردند ولی در نهایت بعد از چند وقت بازار قانون خود را حاکم کرد و نه تنها قیمت خودرو کاهش نیافت که نزدیک به ۱۰ درصد نیز با مصوبه شورای رقابت و تایید وزارت صنعت قیمت ها افزایش یافت.

وی ادامه داد: وضعیت کنونی نیز مانند سال ۹۰ گذرا است و اگرچه رکودی در نمایشگاه های خودروسازی ایجاد شده است ولی خودروسازان محصولات خود را مانند همیشه به مشتریان عرضه می کنند و هیچ مشکلی در خرید محصولات دو کارخانه بزرگ ایران خودرو و سایپا ایجاد نشده است.

پراید خودرویی با کیفیت و ارزان است!
نعمت بخش در پایان در دفاع از قیمت مناسب خودروهای داخلی نیز گفت: در هیچ کجای دنیا خودرویی با امکانات پراید به قیمت پنج هزار دلار فروخته نمی شود و اینکه مردم کشورهای عراق و سوریه برای خرید پراید حاضر به پرداخت ۵ هزار دلار می شوند به دلیل کیفیت خوب و قیمت مناسب این خودرو است.

دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به این سوال که چرا مشتریان پراید سایپا فقط مردم دو کشور سوریه و عراق هستند و این خودرو به کشورهای دیگر صادر نمی شود ، گفت: صادرات خودرو به دو کشور عراق و سوریه تنها به دلیل مزیت های اقتصادی نیست و به طور حتم پارامترهای دیگری نیز در این رابطه دخیل است ولی با این حال در هیچ کجای دنیا خودرویی با امکانات و کیفیت پراید به قیمت ۵ هزار دلار عرضه نمی شود.

وی همچنین با انتقاد از برخی از مسئولان برای بزرگ نمایی کردن مذاکرات با خودروسازان بزرگ و انتشار اخباری ورود آنها به ایران گفت: در ماه های گذشته و در پی توافق هسته ای کشور متاسفانه اخبار متعددی از ورود خودروسازان بزرگ دنیا به ایران از سوی مسئولان و رسانه ها مطرح شد که این امر موجب بالا رفتن انتظارات مردم شده است و مردم هم اکنون تصور می کنند در ماه های آینده محصولات این خودروسازان به بازار عرضه می شود و این امر یکی از دلایل کم شدن تمایل خریداران برای خرید خودروهای داخلی شده است.