گفتگوی کشکان با بخشدار دولت تدبیر و امید در بخش کوهنانی

ایشان در انتخابات ریاست جمهوری قبل از اعضای اصلی و فعال ستاد دکتر حسن روحانی در کوهدشت بودند. یارمحمدی در خردادماه سال جاری با حکم استاندار لرستان به عنوان بخشدار کوهنانی منصوب شد.

اشاره: فیروز یارمحمدی یکی از افراد شاخص جریان اصلاح طلب شهرستان کوهدشت است که در بین  دوستان و همکاران به اخلاق گرایی، خوش خلقی؛ متانت و بردباری و در میان سیاسیون به اعتدالگرایی و پیگیر بودن معروف است. ایشان در انتخابات ریاست جمهوری قبل از اعضای اصلی و فعال ستاد دکتر حسن روحانی در کوهدشت بودند. یارمحمدی در خردادماه سال جاری با حکم استاندار لرستان به عنوان بخشدار کوهنانی منصوب شد. 

cqasqplxi3qdor

در ادامه مصاحبه صمیمی و شفاف خبرنگار کشکان را با ایشان میخوانید.

کشکان:  لطفا خودتان را برای مخاطبین تارنمای کشکان معرفی کنید.

بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانب فیروز یار محمدی متولد ۱۳۴۹ دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس در رشته علوم سیاسی، مدت ۲۴ سال سابقه کار آموزشی و مدیریتی در آموزش و پرورش دارم. در طول این سالها در سمت هایی چون مدیریت و معاونت دبیرستان، هنرستان و مراکز پیش دانشگاهی، مدیر کانون فرهنگی، تربیتی، مسئول انجمن اولیا و مربیان اداره آموزش و پرورش، ریاست سازمان دانش آموزی شهرستان کوهدشت و عضویت در شورای حل اختلاف دادگستری شهرستان مشغول فعالیت بوده ام و مفتخرم که سابقه ۹ ماه رزمندگی در جبهه های حق علیه باطل را هم در کارنامه خود دارم.

۱
در طول این سالها به لطف خدا موفقیت هایی هم داشته ایم، از جمله اینکه در زمان مسئولیت اینجانب در سازمان دانش آموزی ۳ نفر از دانش آموزان شهرستان کوهدشت به عضویت مجلس شورای دانش آموزی کشور در آمدند و یک نفر از آنها بعنوان تنها نماینده دانش آموزان کشور در همایش دانش آموزی کشورهای حوزه خلیج فارس در کشور قطر شرکت نمود. همچنین در مدتی که انجمن اولیا و مربیان اداره بودیم با رایزنی و جذب خیرین موفق به ساخت ۳ باب مدرسه در نقاط محروم روستایی شهرستان شدیم.
عنوان کارمند نمونه سال ۸۳ سازمان دانش آموزی استان، اعزام به حج مفرده بعنوان سرپرست دانش آموزان استان و انتخاب بعنوان دبیر همایش ملی ” من حق دارم ” که در شیراز برگزار شد از خاطرات شیرین دوران مسئولیت این حقیر می باشد، و اکنون نیز مدت ۳ ماه است که به عنوان خدمتگزار مردم در بخشداری کوهنانی مشغول به کار هستیم.
کشکان: لطفاً مختصری از سوابق و فعالیت های سیاسی تان بیان کنید. اگر مقدور است دلیل انصراف از کاندیداتوری شورای شهر را هم بیان کنید.
در پاسخ به این سوال بایستی عرض کنم بنده هم مانند سایر کنشگران و علاقمندان به عرصه سیاست دارای یک عقبه فکری و رزومه سیاسی هستم که البته لزومی به بیان جزئیات آن نمی بینم، اما آنچه که می توان به آن اشاره کرد اینکه، رویکرد اینجانب در کار و فعالیت سیاسی علاقه و پایبندی به قانون اساسی و اصول و ارکان آن در منش، و واقع بینی و اعتدال گرایی در روش بوده، بطوریکه همواره بیشترین قرابت، همفکری و همکاری رابا افراد وجریان هایی داشته ام که مرام و مسلک سیاسی خود را بر این اساس استوار کرده اند.

cqqplxi3qdor        فیروز یارمحمدی و اسحاق جهانگیری در کنگره حزب کارگزاران – ۱۳۸۷

در خصوص علت انصراف هم بایستی عرض کنم با توجه به فضای مبهمی که قبل از انتخابات وجود داشت و اینکه احساس کردم آن حمایت جریانی و تشکیلاتی که قبلا روی آن حساب شده بود، از اینجانب و سایر دوستان بعمل نخواهد آمد و از طرفی اعتقاد، علاقه و حتی توان چندانی برای اتخاذ روشهای غیر متعارف برای کسب آراء به هر قیمتی رادر خود نمی دیدم به این نتیجه رسیدیم که فرصت به دیگران واگذار شود.

کشکان: بخش کوهنانی را از لحاظ فرصت ها و قابلیت ها چگونه ارزیابی می کنید؟
در پاسخ به سوال شما بایستی گفت که بخش کوهنانی یکی از مناطقی است که فرصتها و قابلیت های بسیار ارزشمند و با اهمیتی دارد.
بخش کوهنانی باوسعتی حدود ۷۳۶ کیلومتر مربع در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان کوهدشت از سمت شمال با بخش طرهان از غرب و جنوب با استان ایلام و از سمت شرق با شهرستان رومشکان و بخش مرکزی شهرستان کوهدشت همجوار است.

جمعیت کل بخش بر اساس سرشماری سال ۹۰ ، ۲۱۴۳۳ نفر که از این تعداد ۱۳۱۹۱ نفر در ۵۰ نقطه روستایی و ۸۲۴۲ نفر در یک نقطه شهری سکونت دارند که با در نظر گرفتن ۲تا ۵/۲درصد رشد سالانه، جمعیت کل بخش کوهنانی اکنون به حدود ۲۵٫۰۰۰نفر رسیده است.
این بخش دارای دو دهستان به نام های کوهنانی به مرکزیت شهر کوهنانی با جمعیتی در حدود ۱۵۴۰۲ نفر و دهستان سیاب به مرکزیت گرخشاب با جمعیتی در حدود ۶۰۳۱ نفر می باشد:
از لحاظ پیشینه تاریخی و اجتماعی، کوهنانی نام منطقه ای در منتهی الیه دشت وسیعی بنام “ته رهان” قرار دارد . این دشت میان دو کوه از سمت شمال غربی به جنوب شرقی کشیده شده است.

عبارت “ته رهان” که در متون قدیمی بکار رفته معرف این موضوع است که درگذشته همه راه ها به این مکان ختم می شده است ته رهان یعنی آخر راه ها که بعدها به جهت راحتی تلفظ ه بعد از ت آن حذف گردیده و طرهان خوانده شده است.
از آنجایی که طرهان یک منطقه استراتژیک و مهم در تحولات تاریخی یکی دو قرن اخیر در سطح استان و گاها مسائل کلان کشوری بوده ومرکزیت آن یعنی کوهنانی فعلی در تهیه و تامین ارزاق آذوقه عمومی نقشی مهم داشته به گونه ای که مایحتاج عمومی در آن به فراوانی و وفور یافت می شده به کوهنانی معروف شد، که بعدها به جهت سهولت در تلفظ ، های آن حذف گردیده (مانند کوهدشت که معمولا کودشت تلفظ می شود)
بخش کوهنانی دیار نخبگان و فرهیختگانی است که در عرصه های مختلف در سطوح ملی و استانی دارای جایگاهی والا،شایسته و قابل توجه می باشد .اینجا زادگاه عالمانی نامی چون حضرت آیت الله آدینه وند معروف به نحوی لرستانی ،حجت الاسلام دکترحاج شیخ محمدرضا عباسی فرد و حجه الاسلام حاج شیخ شمس الدین خسروی و ده ها چهره ی نامی و نخبه ی دیگر است. آنچه بستر ساز این امرمهم گردیده وجود مردمانی اصیل و نجیب و بادیانت ودوست داشتنی است که در برهه های مختلف عشق وعلاقه خود به نظام ، امام ورهبری وانقلاب وارزشهای آن رابه اثبات رسانده اند . حضور پرشور وحرارت جوانان غیرتمند این دیار در عرصه های جنگ و جهاد وتقدیم ده ها شهید در طول دفاع مقدس نمونه ی بارز این علاقمندی و ارادت است .
در بحث پتانسیل و ظرفیت های اقتصادی آنچه لازم است به آن اشاره شود این که، وجود منابع طبیعی خدادادی از جمله دشت های وسیع کشاورزی سرزمین های مرغوب،چشمه های جوشان و آب و هوای مناسب و مساعد، شرایط استثنایی برای توسعه و پیشرفت منطقه فراهم نموده که نمونه آن وجود بیش از ۱۲۰۰ هکتار باغات انار در انارستان سیاب به عنوان بزرگترین و متمرکزترین انارستان استان با محصولاتی بسیار مرغوب که البته متاسفانه به دلیل نداشتن نام و نشان و برند مخصوص به عنوان محصول جاهای دیگر در اقصی نقاط کشور توزیع می گردد.
در این بخش حدود ۱۹۰۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وباغی وجود دارد که از این مقدار ۲۰۰۰هکتار اراضی باغی ، ۲۰۰۰هکتار اراضی آبی و ۱۵۰۰۰هکتار اراضی دیم می باشد . همچنین وجود تعداد ۵۲۰۰۰هزار راس گوسفند ،۱۲۰۰راس گاو و حدود ۲۰۰۰۰۰قطعه طیور نیز از پتانسیل های اقتصادی منطقه می باشد.

کشکان: اقدامات و عملکردهای خود در طول مدت خدمت بعنوان بخشدار کوهنانی را بیان نمایید.
اقدامات و عملکردها در حوزه های مختلف عمرانی و اقتصادی – فرهنگی و اجتماعی، اداری و مدیریتی و سیاسی و امنیتی قابل بررسی وب یان است.
البته در خصوص اقدامات عمرانی بخش، طبیعتا با توجه به مدت کوتاهی که ما کار خودرا شروع کرده ایم بخش اعظم فعالیت ها، مربوط به قبل از شروع به کار بنده می باشد، کما اینکه اینجانب در ابتدا، پیگیری مصوبات فعالیت های عمرانی را در دستور کار خود قرار داده و بخشی از آنچه انجام شده نتیجه پیگیری های صورت گرفته در این خصوص است.۵
علی ایحال جهت اطلاع مردم فعالیت های عمرانی دولت تدبیر وامید در بخش کوهنانی به صورت تیتر وار به عرض رسانده می شود .
۱- گاز رسانی به شهر کوهنانی و روستاهای حسین آباد خسروآباد و باباگردعلی با صرف اعتباری بالغ بر ۹۶٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰
۲- زیرسازی و بیس جاده های وزکور به طول ۲۵ کیلومتر و جاده خسروآباد کت کن به طول ۴ کیلومتر و آسفالت بخشی از جاده زیر تنگ با صرف اعتباری در حدود ۱۷٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
۳- احداث کانالهای سنگی و اجرای طرح هادی در روستاها از محل اعتبارات بنیاد مسکن با صرف اعتباری در حدود ۳٫۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
۴- فعالیت های عمرانی شهرداری شامل جدول گذاری، زیرسازی، لکه گیری، ساخت و نصب پل، خرید ماشین آلات و تجهیزات، خرید و کاشت درخت با صرف اعتباری در حدود ۲۰٫۷۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
۵- احداث سالن چند منظوره ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی با صرف اعتباری در حدود ۵٫۸۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
۶- نصب دکل بی تی اس فیبر نوری توسط شرکت مخابرات با صرف اعتباری در حدود ۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
۷- نصب ترانس برق تبدیل سیمهای مسی به کابل خودنگهدار تقویت شبکه و نصب روشنایی معابر با صرف اعتباری در حدود ۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
۸- احداث کانال های آبرسانی توسط سازمان جهاد کشاورزی با صرف اعتباری حدود ۷٫۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
۹- ساخت خانه های بهداشت تجهیز درمانگاه و ساخت ساختمان اورژانس از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی استان به مبلغ ۳٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
۱۰- جدول کشی و مهار آبهای سطحی و انجام خدمات عمومی در روستاها از محل اعتبارات معاونت عمرانی استانداری به ارزش ۶٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
۱۱- اختصاص اعتبار برای اتمام پروژه گرخشاب به مبلغ ۳٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
۱۲- پرداخت تسهیلات بانکی خود اشتغالی و…. به مبلغ ۲۹٫۷۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال

جمعا به مبلغ حدود ۲۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال

به دلیل ضیق وقت اقدامات بخشداری در حوزه های فرهنگی ، اجتماعی – اداری ، مدیریتی وسیاسی وامنیتی به صورت اختصار بیان می گردد.
حوزه فرهنگی ، اجتماعی:
۱-همکاری با ستاد نماز جمعه وتعامل با امام جمعه بخش کوهنانی
۲- شرکت مدیران وپرسنل ادارات در نماز های جمعه و جماعات
۳- برگزاری جلسات هماهنگی و برنامه ریزی ووشرکت مدیران وکارکنان ادارات درمراسمات ،مناسبت ها و راهپیمایی ها
۴- دیدار با خانواده های معظم شهدا – جانبازان و آزادگان وهمچنیین دیدار با برخی از خانواده های نیازمند تحت پوشش کمیته امداد
۵- تکریم ارباب رجوع و تلاش برای حل مشکلات مراجعین محترم
۶- برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش بصورت ماهانه و تلاش برای حل مشکلات در این حوزه
۷- شرکت در جلسات فرهنگ عمومی ، شورای امر به معروف و نهی از منکر و کمیته ی عفاف و حجاب
۸- برگزاری جلسات هم اندیشی با اعضای شورای شهر – شورای بخش و شوراهای اسلامی روستاها
۹- آهک زنی و گند زدایی از جداول شهری و روستایی
۱۰- حضور در مراکز بهداشتی ، درمانی و تقدیر و تشکراز پزشکان وکادر پرستاری وخدماتی به مناسبت روز پزشک
۱۱- بررسی مشکلات ، کمبودها و نیاز مندی های بهداشتی ودر مانی وانتقال آنها با ریاست محترم شبکه بهداشت و در مان شهرستان
۱۲- گرامی داشت روز خبر نگار و روز پزشک و تجلیل از فعالین این عرصه ها
۱۳- دیدارهای مردمی در روستاها ، مساجد و اماکن عمومی واستماع صحبتها و درد دلهای آنان

IMG_20150707_092506-600x338
حوزه ی اداری و مدیریتی :
۱- تعیین و تبیین شرح وظایف کارکنان بخشداری و سایر ادارات و ارز یابی عملکرد آنان بر اساس شاخصهای تعریف شده
۲- برگزاری کلاسهای آموزشی برای دهیاران
۳- شرکت در همایش ها و جلسات مربوطه در شهرستان کوهدشت
۴- برگزاری جلسات شورای اداری ، سلامت و امنیت غذایی و….
۵- شرکت در دوره های ضمن خدمت و جلسات توجیهی
۶- پاسخگویی به موقع به بخشنامه ها و مکاتبات اداری
۷- تشکیل ستاد مدیریت بحران در بخش و روستاها
۸- بازدید های سرزده از ادارات و ارزیابی عملکرد آنها بر اساس شاخص های تعیین شده
۹- ارزیابی عملکرد دهیاریها از لحاط امورات عمرانی ، مالی و اداری
۱۰- بزرگداشت مناسبت ها ،نصب پارچه وبنر در سر درب بخشداری وادارات
۱۱- حضور حد اقل هفته ای شب بصورت تمام وقت در محل کار
۱۲- تعامل ، ارتباط وانتقال مشکلات وامورات کاری به مسولین مافوق
۱۳- ده گردشی به ۵۰ نقطه ی روستای و آشنایی با مشکلات و نیازمندی های آنان
۱۴- شناسایی و دسته بندی مطالبات و مشکلات حوزه های مختلف در سطح منطقه
۱۵- تهیه وتکمیل شناسنامه برای تمامی روستاهای سطح بخش
۱۶- سرکشی ونظارت بر فعالیت خبازی های سطح بخش وارزیابی انان بر اساس معیار ها و شاخص های از پیش تعیین شده
۱۷- تعامل با مدیران ادارات شهرستان و دعوت از آنها جهت شرکت در جلسات تخصصی در سطح بخش
۱۸- گرامیداشت ایامی چون هفته نماز جمعه ،هفته ی قوه قضاییه ، روزشهرداری ودهیاریها، روز خبرنگار ، روز پزشک و….
۱۹- برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با حضور مدیران و تعدادی از شهروندان
۲۰- اطلاع رسانی وانعکاس اخبار و رویداد های بخش در شبکه سیمای استان و سایت های خبری شهرستان
حوزه سیاسی، امنیتی:
۱- تلاش برای تبیین وتشریح سیاستها و رویکردهای دولت تدبیر و امید
۲- تعامل باشخصیت هاو چهرهای سیاسی- اجتماعی در منطقه

۳- تعامل با نماینده ی محتر م در راستای استفاده ازظرفیت ها و توانمندی های ایشان درجذب اعتبارات و کمک به توسعه و عمران منطقه

SAM_1900-600x338
۴- بسترسازی جهت داشتن آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورا ی اسلامی دراسفند ماه آینده با تاکید بر سه اصل مشارکت،رقابت وسلامت انتخابات
۵- تعامل وارتباط باچهره های ذی نفوذومعتمدین محلی جهت حل تعارضات موردی
۶- رصدکردن رفت و آمد وفعالیت چهره های سیاسی وکاندیداهای احتمالی درسطح بخش
۷- برگزاری جلسات پرسش وپاسخ باحضورجمعی ازدانشجویان ودانش آموختگان دانشگاهها ومراکزآموزش عالی
۸- تعامل بارده های انتظامی ونظارت برامورات انتظامی وامنیتی درسطح بخش
۹- برگزاری جلسات کمیته امنیتی به صورت ماهانه واتخاذتصمیمات لازم درخصوص موضوعات مطروحه
۱۰- تعامل بامقامات قضایی درراستای حفظ نظم وامنیت دربخش
۱۱- اقدام سریع و به موقع در مهار آتش سوزیهای به وقوع پیوسته درجنگلها و مراتع بخش با همکاری دهیاران،اعضای شوراهای اسلامی،نیروهای اداری،بسیجیان ونیروهای مردمی

۱۲- ارسال گزارش وانعکاس موضوعات امنیتی وانتظامی به دستگاه های ذیربط .

۲

کشکان: مهمترین چالش ها و مشکلات بخش و برنامه های در دست اقدام برای حل آن مشکلات را بیان نمایید.
یکی از مشکلات اصلی و عمده ی بخش همانند سایر نقاط مشکل بیکاری است، بر اساس آمارهای رسمی نرخ بیکاری در شهرستان بالای ۴۰% می باشد که بخش کوهنانی هم طبیعتا از این معضل رنج می برد تا جایی که شاهد مهاجرت خیل عظیمی از جوانان جویای کار به مناطق خارج از استان و عمدتا تهران هستیم. بدیهی است معمولا چنین افرادی در کمین خطرات گونانون و در معرض گرفتاری ها ی مختلف خواهند بود. برای برون رفت از این مشکل چاره ای نداریم جز اینکه دولت نسبت به سرمایه گذاری های کلان در بخش های کشاورزی و صنعت همت لازم را داشته باشد تا زمینه ی اشتغال جوانان در منطقه فراهم آید منطقه کوهنانی به دلیل شرایط مثبت و مساعد طبیعی و جغرافیایی استعداد ایجاد ظرفیت های لازم جهت برون رفت از مشکل بیکاری را به صورت نسبی دارد.
مشکل دیگر منطقه بحث کم آبی است هم آب شرب و هم آب کشاورزی ، بیشتر آب کشاورزی، البته در این منطقه وضعیت آب نسبتا بهتر از مناطق دیگر است، اما مشکلی که هست اینکه این منابع آبی به خوبی مدیریت نشده و استفاده لازم و بهینه از آن به عمل نیامده . وجود چشمه های جوشان سیاب و خسروآباد زمینه خوبی برای بالا بردن کمیت و کیفیت کشاورزی و توسعه باغات در منطقه را فراهم نموده لیکن از آنجایی که در گذشته برنامه ریزی لازم برای مهار و ذخیره این آبها صورت نگرفته در فصل تابستان که اوج استفاده از این منابع آبی می باشد ،منطقه با مشکلات فراوانی روبروست به عنوان مثال در منطقه زیر تنگ امسال مجبور به اجرای نوبت بندی استفاده از آب جهت آبیاری باغات انار شدیم اگرچه با همکاری مردم و نظارت عوامل بخشداری موضوع تا حدودی مدیریت شد ولی لازم است این مشکل به صورت ریشه ای حل گردد و راهکار اصلی آن هم احداث سد در پایین دست رودخانه های سیاب و خسروآباد است این اقدام هم در ذخیره ی آب های سطحی و هم در مهار سیلابهای فصلی می تواند نقش موثری داشته باشد و چنانچه دولت در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشد نه تنها مشکلات کشاورزان عزیز مرتفع خواهد شد بلکه شاهد اشتغال به کار تعداد زیادی از افراد بیکار در بخش و روستاهای مربوطه خواهیم بود.
در خصوص آب شرب بارزترین مشکل در این خصوص منطقه وزکور است که تعداد ۷ روستا در این منطقه اکنون فاقد آب آشامیدنی هستند و از طریق تانکر برای آنها آبرسانی می شود. امیدواریم مسئولین آب و فاضلاب روستایی که مطالعات و اقداماتی هم در این زمینه داشته اند با توجه به اهمیت منطقه وزکور به عنوان قطب دامپروری و وجود ۳۰٫۰۰۰ راس دام در این منطقه نسبت به تسریع در روند حفر چاه آهکی عنایت لازم را در این خصوص داشته باشند.
یکی دیگر از موضوعاتی که نیاز به توجه اساسی و حمایت ویژه دارد بحث مشکلات شهرداری کوهنانی است لازم است به این نکته اشاره گردد که شهر کوهنانی به دلیل الحاق روستاهایی در ابتدا و انتهای آن اکنون حدود ۶ کیلومتر طول دارد که همین امر و جمعیت حدود ۱۰٫۰۰۰ نفری آن به عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین مرکز بخش در استان شرایط دشواری را برای ارائه خدمات عمومی و مبلمان شهری ایجاد نموده به طوریکه علیرغم تلاشهای دلسوزانه مدیریت شهری همواره چهره ی شهر یک بافت نیمه روستایی داشته و اقدامات صورت گرفته چندان نمود و نشانی ندارد. بنابراین ضمن اینکه نیاز به مشارکت مردم در حل این معضل بسیار با اهمیت احساس می شود لازم است از لحاظ اختصاص اعتبارات عمرانی توجه ویژه ای به شهر کوهنانی به عمل آید.
در بحث جاده و راه مواردی که نیاز به پیگیری دارند، جاده ی ورودی به بخش از سه راهی کارخانه گچ تا شهر کوهنانی به طول حدود ۱۲ کیلومتر است که جاده ای روستایی ، کم عرض و دارای بیچ و خمهای فراوان و خطر ساز می باشد که تعریض ، ایمن سازی و آسفالت آن از مطالبات بحق مردم است . همچنین جاده های کت کن به خسرو آباد به طول ۴کیلومتر و جاده وزکور به طول حدود ۲۵ کیلومتر که با حمایت های نماینده ی محترم و پیگیریهای فرماند ار ارزشمند بیس و زیر سازی آنها به پایان رسیده و نیاز است که قبل از شروع فصل بارندگی نسبت به آسفالت آنها مساعدت لازم بعمل آید .
سایر مشکلات و مطالبات بخش به صورت تیتر وار عبارتند از: لزوم راه اندازی شبکه دیجیتال در روستاهای بخش، نوسازی و مقاوم سازی و تجهیز تعدادی از مدارس، تلاش در جهت رفع ضعف ولتاژ برق در منطقه ، شبانه روزی کردن درمانگاه و تکمیل کادر درمانی و امکانات و تجهیزات مورد نیاز در این خصوص، گاز رسانی به روستاهای فاقد گاز، راه اندازی و استقرار اداراتی چون ثبت احوال، کمیته امداد، ارتقاء پاسگاه انتظامی بخش به کلانتری و استقرار نمایندگی راهنمایی و رانندگی، استقرار قاضی تمام وقت در دادگاه عمومی بخش، ساخت و ایجاد اماکن ورزشی و …. نیز از عمده ترین مطالبات مردم کوهنانی می باشد که امیدواریم با توجه به قول و قرارهای داده شده و پیگیری های به عمل آمده شاهد رفع این مشکلات در سطح بخش کوهنانی باشیم.
نکته دیگری که لازم است به آن اشاره شود اینکه آبگیری سد سیمره مشکلات فراوانی برای اهالی روستاهای رودبار و رماوند فراهم نموده، قرار است در اثر آبگیری این سد خانه، مزارع و باغات تعداد ۴۵۰ خانوار در قالب ۱۴ روستا در نهایت به زیر آب برود. بنابراین دولت بایستی در خصوص پرداخت مطالبات و جبران خسارات وارده و موضوع سکونت آنها در اماکن جدید مساعدت لازم را داشته باشد که ما در بخشداری به جد پیگیر این موضوع هستیم و دیدارهایی را هم با مردم این مناطق و هم با مسئولین مربوطه از جمله مدیر عامل سد سیمره و مسئولین استانی داشته ایم و قول های مساعدی برای حل این مشکلات داده شده که امید واریم در آینده نزدیک شاهد بر طرف شدن مشکلات مردم عزیز این مناطق باشیم .
در خصوص چگونگی حل این مشکلات ، لازم است به عرض برسانم که بنده سه موضوع برنامه ریزی ، پیگیری و پاسخگویی را سر لوحه کار خود قرار داده ام . در همین راستا ،حال که برخی از مهمترین چالشها و مشکلات بخش شناسایی شده ، تمام سعی و تلاش ما بر این است که با تعامل و ارتباط با شخصیت های اثر گذار در راستای حل آن مشکلات، نهایت تلاش و پیگیری رو داشته باشیم و اگر در مواردی نتوانستیم به هدف مورد نظر برسیم به مردم و افکار عمومی پاسخگویی لازم را داشته باشیم.

کشکان:  و سخن پایانی شما؟

ضمن عرض تشکر و خسته نباشید خدمت شما و همکارانتان در سایت وزین و پر مخاطب کشکان، از اینکه لطف نموده اید و تصمیم گرفته اید که مسائل و مشکلات بخش کوهنانی را به اطلاع عموم مردم و بازدید کنندگان محترم برسانید بسیار متشکریم . کما اینکه مدیریت محترم سایت معمولا نسبت به انعکاس اخبار و رویدادهای این منطقه مساعدت لازم را داشته اند که لازم است بصورت ویژه از ایشان هم تقدیر و تشکر نمایم.

و نکته ای که در پایان مایلم به آن اشاره کنم اینکه، خدای بزرگ را شاکر  و سپاسگزارم که افتخار خدمتگزاری به مردم نجیب،اصیل و دوست داشتنی کوهنانی را نصیب این حقیر نمود. امیدوارم انشاا… در طول دوران خدمت خود، منشا خدمات موثر و مفیدی در رفع مشکلات مردم و منطقه باشیم.