احیای دوباره رودخانه کشکان

کشکان: مدیر جهاد کشاورزی پلدختر از اتخاذ تصمیم‎های برای احیای دوباره رودخانه کشکان خبر داد. علی خادمی در گفت‎وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه‎ای که با حضور اعضای شورای حفاظت از منابع آب برای بررسی وضعیت آب رودخانه کشکان و مقابله با پدیده خشکیدگی در محل فرمانداری پلدختر برگزار شده است، اظهار کرد: در […]

۱۳۹۲۰۲۲۰۱۴۱۴۳۴۱۶۸۵۰۰۳۸۴

کشکان: مدیر جهاد کشاورزی پلدختر از اتخاذ تصمیم‎های برای احیای دوباره رودخانه کشکان خبر داد.

علی خادمی در گفت‎وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه‎ای که با حضور اعضای شورای حفاظت از منابع آب برای بررسی وضعیت آب رودخانه کشکان و مقابله با پدیده خشکیدگی در محل فرمانداری پلدختر برگزار شده است، اظهار کرد: در این جلسه تصمیمات خوبی گرفته شد که با تمام وجود درصدد اجرای آنها هستیم.

وی تصریح کرد: مدیریت آب موجود به منظور استفاده بهینه از آب، ضرورت برخورد با برداشت‎های غیرمجاز و جمع‎آوری موتور پمپ‎های بدون پروانه بهره‎برداری و برخورد با بهره‎برداران مجازی که به‎صورت خودسرانه اقدام به افزایش برداشت آب از منابع آب‎های سطحی و زیرزمینی با نصب منصوبات غیرمجاز می‎کنند، از مهمترین مصوبات اتخاذ شده بود.

خادمی یادآور شد: همچنین بکارگیری نیروهای پلیس آب توسط امور آب شهرستان برای نظارت بر برداشت‎ها یکی دیگر از مصوبات این جلسه بود.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین بر اختصاص اعتبار لازم برای انجام کارهای عمرانی به منظور حفظ آب و خاک در بالادست حوضه آبریز کشکان از قبیل انجام کارهای آبخیزداری، احداث سدهای خاکی کوچک و همچنین اجرای سیستم‎های آبیاری تحت فشار و کاهش سطح زیرکشت گیاهان آب‎دوست تأکید شد و از همه مهمتر بحث آموزش مورد نیاز بهره‎برداران توسط اداره‎های متولی نیز باید اجرا شود.