تغییر مشخصات فنی سد «معشوره»/ حجم آبگیری محدودتر می‌شود

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: پس از بررسی های کارشناسانه به عمل آمده در رابطه با سد معشوره قرار بر این شد که این سد با تغییر مشخصات فنی اجرایی شود. به گزارش کشکان به نقل از مهر، محمد شریعتمداری صبح جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پس از بررسی های کارشناسانه به […]

۱۸۱۱۰۴۲

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: پس از بررسی های کارشناسانه به عمل آمده در رابطه با سد معشوره قرار بر این شد که این سد با تغییر مشخصات فنی اجرایی شود.

به گزارش کشکان به نقل از مهر، محمد شریعتمداری صبح جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پس از بررسی های کارشناسانه به عمل آمده در رابطه با سد معشوره قرار بر این شد که این سد با تغییر مشخصات فنی و اصلاح نقشه ها اجرایی شود، اظهار داشت: این سد با آبگیری محدودتر و مخزن کوچکتر که لطمه ای به محیط زیست وارد نکند اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه سد معشوره کوهدشت با تغییر مشخصات فنی برای تامین حداقل آب مورد نیاز بخش کشاورزی شهرستان کوهدشت و همچنین به عنوان یک سد تنظیمی برای شهرستان پلدختر عملیاتی می شود، تصریح کرد: این سد برای جلوگیری از آسیب ها و گرفتاری های ناشی از سیلاب ها در پلدختر و همچنین بهره مندی شهرستان از مواهب سد در هنگام خشکسالی اجرایی می شود. معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه متاسفانه عملیات ساخت سد معشوره بدون تنظیم قرار داد با پیمانکار آغاز شده بود، افزود: پیش از تنظیم قرارداد مبلغ ۵۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی در سد معشوره صورت گرفته بود.

شریعتمداری ادامه داد: این موضوع باعث شد در تنظیم قرارداد با وزارت نیرو با تاخیر مواجه شویم. وی با بیان اینکه با پیگیری استاندار لرستان و جلسات کارشناسی که در تهران برگزار شد روند ساخت سد معشوره مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: منافع این سد برای عموم مردم منطقه، بالا دست سد، بخش کشاورزی، شبکه پایاب و پایین دست سد باید فراهم می شد. معاون اجرایی رئیس جمهور یادآور شد: ۱۰سال طول کشید تا عملیات اجرایی سد معشوره آغاز شود که در دولت تدبیر و امید و پیگیری استاندار لرستان زمینه عملیاتی شدن آن فراهم شد.