آتش سوزی ها کار براندازان است! نه براندازان نظام، که براندازان ایران!

در تابستان امسال شاهد بی سابقه ترین آتش سوزی ها در جنگل ها و مراتع استان های لرستان، ایلام، گلستان، مازندران، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، شهر کرد و آذربایجان شرقی و غربی بودیم.  آتش سوزی هایی که در زمان نسبتاً کوتاهی سراسر ایران را در بر گرفت. اما این آتش سوری ها چه دلیل یا دلایلی می تواند […]

۸۱۲۳۲۳۷۹۳_۱۷۶۲۹-۲۲۵x300در تابستان امسال شاهد بی سابقه ترین آتش سوزی ها در جنگل ها و مراتع استان های لرستان، ایلام، گلستان، مازندران، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، شهر کرد و آذربایجان شرقی و غربی بودیم.  آتش سوزی هایی که در زمان نسبتاً کوتاهی سراسر ایران را در بر گرفت. اما این آتش سوری ها چه دلیل یا دلایلی می تواند داشته باشد؟ آیا این آتش سوزی ها عمدی بوده است؟ یا دست های در کار است؟!

سابقه نشان داده است که جنگل های ایران به گونه ای نیستند که خود به خود (به خاطر گرمی هوا و یا حرارت خورشید) دچار آتش سوزی شوند. پس بنابراین پای عامل انسانی در میان است.

با توجه به مفروضات بالا یک سوال به صورت ناخودآگاه به ذهن انسان متبادر می شود:

با توجه به گسترگی و همزمانی نسبی این آتش سوزی ها، آیا این عوامل انسانی بدون هماهنگی و بدون قصد قبلی مرتکب این آتش سوزی ها شده اند؟ یا “دستی” در کار است؟! هم زمانی و گستره این آتش سوزی ها که این شائبه را تقویت می کند!

مدتی پیش دوست ارجمند و اهل قلمم، جناب علی گودرزیان می فرمود که “این آتش سوزی ها کار براندازان است! نه براندازان نظام، که براندازان ایران!”

فکر می کنم که ایشان درست دریافته بودند. براندازان ایران! براستی که اگر این جنگل ها از ایران گرفته شود، ایرانی که دو سومش بیابان است، دیگر چه باقی می ماند؟!

در همین لرستان به طور نسبتاً همزمانی جنگل های کوهدشت، پلدختر، معمولان، کوهنانی، طرهان، بخش های از جنگل های خرم آباد و الشتر همه و همه در آتش سوختند. و حتی اخیراً جنگل های رومشکان دچار حریق شده اند! آیا واقعاً این همزمانی و این گستردگی بدون دلیل بوده است؟!

 امیدواریم که نیروهای انتظامی و امنیتی حداکثر دقت را در پیگیری این آتش سوزی ها به کار گیرند تا “دست” های ناپاک نتوانند به هدف خود، که همان براندازی ایران کهن است، برسند.

۱

   مصطفی شکری