چه کسی ماهیان «کیو» را کشت؟

مسئول اداره‌ی نظارت بر حیات‌وحش حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: علت اصلی کلرزنی دریاچه کیو در دست بررسی است. «سعید بابایی» در گفت‎وگو با ایسنا اظهار کرد: روز چهارشنبه طی گزارش مردمی در خصوص تلفات و مرگ و میر آبزیان دریاچه کیو، کارشناسان اداره‌ی نظارت بر حیات‌وحش جهت پیگیری صحت و سقم قضیه در این محل […]

۱۸۰۱۱۳۹

مسئول اداره‌ی نظارت بر حیات‌وحش حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: علت اصلی کلرزنی دریاچه کیو در دست بررسی است.

«سعید بابایی» در گفت‎وگو با ایسنا اظهار کرد: روز چهارشنبه طی گزارش مردمی در خصوص تلفات و مرگ و میر آبزیان دریاچه کیو، کارشناسان اداره‌ی نظارت بر حیات‌وحش جهت پیگیری صحت و سقم قضیه در این محل حاضر شدند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه از محل پمپاژ، آب شیری رنگی خارج می‎شد که به احتمال قوی مشخص شد این مایع کلر است.

بابایی ادامه داد: به علت کلرزنی ماهیان فراوانی از این دریاچه تلف شدند و چون محیط‌زیست در قبال جان تمام زیست‎مندان مسئول است پرونده قضایی این حادثه را تشکیل و جهت پیگرد قانونی به مراجع قانونی و ذی‎صلاح تحویل می‌دهد.

مسئول اداره‌ی نظارت بر حیات وحش محیط‌زیست استان اظهار کرد: در بررسی‎هایی که از پیمانکار شهرداری شد او خود را پیمانکار قایق‎ها اعلام کرد و مقصر اصلی هنوز شناسایی نشده است.

وی با بیان این‌که در حال بررسی برای یافتن مقصر اصلی هستیم، خاطرنشان کرد: در اخبار اولیه روابط عمومی محیط‌زیست استان علت کلرزنی را به خاطر مسابقات سه‎گانه اعلام کرد که اینطور نبوده و علت اصلی کلرزنی مشخص نیست برای همین به‌دنبال یافتن علت واقعی این ماجرا هستیم.