ایجاد شورا در شهرهای کوچک یکی از ایرادات دولت اصلاحات بود/ باید نوع نگرشمان در انتخاب اعضای شورای شهر تغییر یابد

به گزارش خبرنگار کشکان، مراد درویشی عضو شورای اسلامی شهر کوهدشت در حاشیه نشست خبری سرپرست شهرداری کوهدشت در خصوص عملکرد شورای اسلامی شهر کوهدشت و مشکلات شهرداری کوهدشت توضیحاتی ارائه داد. درویشی با تبریک روز خبرنگار و عذرخواهی از عدم تقدیر در خور شأن از این قشر ارزشمند عنوان داشت: سایت های خبری اثرات […]

IMG_3350

به گزارش خبرنگار کشکان، مراد درویشی عضو شورای اسلامی شهر کوهدشت در حاشیه نشست خبری سرپرست شهرداری کوهدشت در خصوص عملکرد شورای اسلامی شهر کوهدشت و مشکلات شهرداری کوهدشت توضیحاتی ارائه داد.

درویشی با تبریک روز خبرنگار و عذرخواهی از عدم تقدیر در خور شأن از این قشر ارزشمند عنوان داشت: سایت های خبری اثرات بسیار ارزشمندی برای شهرستان کوهدشت داشته اند.

وی با تقدیر از زحمات سرپرست و پرسنل شهرداری کوهدشت گفت: یکی از ایرادات دولت اصلاحات ایجاد شورا در تمام شهرها حتی شهرهای کوچک بود. شهرهای کوچکی که همه ی زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی لازم برای فعالیت شورا در آن ها فراهم نبوده و نیست.

این عضو شورای شهر چهارم کوهدشت ادامه داد: در نحوه ی انتخاب اعضای شورای شهر خود ما مقصریم. ضمن اینکه اعضای فعلی انسان های توانمندی هستند، ما افراد توانمندی در کوهدشت داریم که سطحشان بسیار بالا بوده و در حد تصمیم گیری در حوزه های کلان و ملی هستند.

باید نوع نگرشمان در انتخاب اعضای شورای شهر تغییر یافته و افرادی را انتخاب کنیم که افق دید کلانی داشته باشند. شورای شهر ما فقط در انتخاب شهردار خلاصه شده است. همین باعث شده که شهردار در چارچوب افکار شورا کار کند. شهرداران نیز باید توسط مردم انتخاب شوند. قبل از انقلاب ما انجمن شهر داشتیم که نهادهای خدماتی عضو آن بودند اما حالا اداره ی آب و فاضلاب از منظر مدیریت شهری با شهرداری و شورا همکاری ندارد.

درویشی ادامه داد: بنای شهر کوهدشت قبل از شکل گیری شورا نیز ضعیف چیده شده و علمی نیست. شهرداری ما هسته ی اولیه اش نیروهای غیر متخصصی بوده اند. متأسفانه خیلی از افرادی که بی ضابطه وارد شهرداری کوهدشت شدند زمان خدمتشان را به تحصیل در دانشگاه ها گذراندند.

دلیجانی شهرداری بود که خود مستقیماً وارد کارهای خدماتی شده بود. برنامه ی تجلیلی که در نظر داشتیم برای قدردانی از مقام ایشان برگزار کنیم به دلیل سکونت خانواده وی در تهران برگزار نشد.

نیروهایی که خارج از ضابطه وارد شهرداری شده اند مشکلاتی ایجاد کرده اند که تا ۴۰ سال دیگر حل نمی شوند. ما مطابق چارت سازمان باید ۶۱ نیروی اداری داشته باشیم اما ۱۵۰ نفر داریم. این وضع را شوراهای شهر ایجاد کرده اند. قبل از شورای شهر استاندار شخصاً وظیفه ی شورا را انجام می داد و اجازه ی سوء استفاده کمتر داده می شد.

درویشی همچنین با اشاره به غیرواقعی بودن نقشه ی شهر و تنظیم غیر اصولی آن عنوان کرد: در بحث ساخت و سازها هم ناتوانی مدیریت شهری هم مشکلات فرهنگی موجب نابسامانی شده است.

مسائلی مثل نظافت شهر و آسفالت کف انتظارات از شهرداری است و در کلان شهرها به مسائل مهم تر و کلان تری مثل سرانه ی فضای سبز و اماکن ورزشی و فرهنگی پرداخته می شود. سرانه ی فضای سبز در نورآباد (دلفان) ۸ متر است اما در کوهدشت کمتر از ۲/۵ متر است.

شهرداری کوهدشت در صورت داشتن مدیری قوی می تواند درآمدهای کلانی داشته باشد. مثلاً حل مشکل زمین های آموزش عالی و شهرک شهید رجایی. شورای شهر و شهرداری هر دو در بحران مدیریت شهری موجود مقصرند. چرا شهرداری کوهدشت نباید کارخانه موزائیک داشته باشد و چرا ظرفیت کارخانه آسفالت ما باید تا به این حد پائین باشد؟ اگر دو پارکینگ در دو نقطه ی شهر ایجاد شود درآمد آن ها می تواند کفاف هزینه های شهرداری را بدهد. مردم ما باید مطالبه گر باشند و مطالباتشان در حد نظافت جداول و جمع آوری زباله ها نباشد.

درویشی ادامه داد: وقتی سه نفر آدم به روز در شورا باشد روی دیگر اعضاء نیز تأثیر می گذارند.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران که عنوان داشت آیا شورا را یکی از اعضا (علی نجات نورعلی) اداره می کند گفت: ایشان در جمع کردن نیرو و متقاعد کردن دیگران توانمند و قوی است. نورعلی چون تجربه ی حضور در شهرداری را دارد می تواند در موقعیت جدید که به عنوان شهردار برگزیده شده در بحث درآمدزایی، عمران شهری و مدیریت شهری موفق باشد.

این عضو شورای شهر چهارم کوهدشت در پایان بابت عملکرد شورای شهر رسماً از مردم کوهدشت عذرخواهی کرد و ابراز امیدواری کرد اعضای شورا در دو سال باقیمانده عقب ماندگی ها را جبران کنند.

درویشی با بیان اینکه در انتخابات آینده کاندیدا نمی شود از مردم خواست در انتخاب هایشان دقت بیشتری به خرج دهند.