لرستان را محروم نگه داشته‎اند/ سالانه بیش از ۷۵۰۰ لرستانی مهاجرت می‏‌کنند

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: لرستان با تمام ظرفیت‎های خدادادی که دارد، اما به علت کم کاری مسئولان محروم نگه داشته شده است. به گزارش کشکان به نقل از فارس، حجت‎الله خدایی سوری در همایش شهرداران که با حضور معاون عمرانی وزیر کشور در خرم‏‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: استان […]

۲۳۲۹۰_orig

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: لرستان با تمام ظرفیت‎های خدادادی که دارد، اما به علت کم کاری مسئولان محروم نگه داشته شده است.

به گزارش کشکان به نقل از فارس، حجت‎الله خدایی سوری در همایش شهرداران که با حضور معاون عمرانی وزیر کشور در خرم‏‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: استان لرستان استانی محروم است، اما این محرومیت در حالی است که این استان دارای ظرفیت‏‌های خدادادی فراوانی است.

وی عنوان کرد: اگر اصل ۴۸ قانون اساسی را اجرا می‏‌کردند، امروز وضعیت لرستان این‌گونه نبود، استان ما در ظاهر یک شکل مدرن و در داخل شکل سنتی دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه وضعیت سرانه درآمدی در استان لرستان نسبت به کشور پایین است که باید نگاه ویژه‌‏ای در تخصیص بودجه به لرستان توسط دولت‏‌مردان صورت گیرد، ادامه داد: همین امر منجر شده که سالانه بین هفت هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار نفر از استان لرستان به سایر شهرهای کلان مهاجرت کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر اشتغال پایدار در شهرهای استان لرستان صورت گیرد، کلان شهرها هزینه‎های هنگفت مهاجران استان‎ها را تحمل نمی‎کنند.

سوری بیان کرد: استان لرستان دومین استان جنگ‌خیز بوده که پس از جنگ توجه چندانی به آن نداشته، زیرا استان‎های زیادی از طریق دلار هفت تومانی توسعه یافته است و لرستان از این امر محروم مانده است.

نماینده مردم سلسله در مجلس ادامه داد: لرستان در دوره سازندگی و قبل از آن و در دوره مهرورزی متاسفانه به آن توجه چندانی نشده است که امیدواریم در دولت تدبیر و امید دکتر روحانی به آن توجه خاصی شود.

گفتنی است، جلسه همایش شهرداران استان لرستان با حضور معاون عمرانی وزیر کشور در خرم‎آباد برگزار شد.