آئین بزرگداشت روز خبرنگار در خرم آباد برگزار شد+ تصاویر

به گزارش کشکان، مراسم آئین گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از مقام شامخ شهدای خبرنگار لرستان شهیدان صارمی و رحیمیان، عصر جمعه ۱۶ مردادماه ۹۴ در محل هتل سالیز خرم آباد برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام دکتر حنان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به بیان مطالبی در خصوص ارزش و اهمیت […]

به گزارش کشکان، مراسم آئین گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از مقام شامخ شهدای خبرنگار لرستان شهیدان صارمی و رحیمیان، عصر جمعه ۱۶ مردادماه ۹۴ در محل هتل سالیز خرم آباد برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام دکتر حنان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به بیان مطالبی در خصوص ارزش و اهمیت کار خبرنگاران و ملزومات کار خبرنگاری پرداخت. ایشان در ادامه به بحث یارانه مطبوعات و و بیمه خبرنگاران اشاره کرد و گفت: پیگیر پرداخت یارانه مطبوعات هستیم و مدیران مسئول نشریات موظف به بیمه نمودن خبرنگاران خود هستند.

وی در ادامه به نابسامانی آگهی مطبوعات اشاره کرد و گفت: کلیه ادارات مطابق قانون مطبوعات موظفند آگهی خود را از طریق ارشاد منتشر نمایند اما تنها ادارات امور مالیاتی، آب منطقه ای، اداره کل صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی و راه و شهرسازی در این زمینه قانونی اقدام می کنند. متأسفانه برخی نشریات به علت زد و بند و پارتی بازی همیشه آگهی دارند. همچنین انتشار آگهی در ویژه نامه روزنامه های سراسری تخلف است.

حجت الاسلام حنان با بیان اینکه در حال حاضر نشریات محلی ما از نظر کمی و کیفی در حد بالایی هستند گفت: ما از لحاظ امنیت رسانه ای و خبری بدون حاشیه هستیم. استاندار لرستان برای مدیران مسئول رسانه ها هدیه ای در نظر گرفته اند که به حساب آنان واریز می شود.

پس از سخنان حجت الاسلام حنان، شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان پشت تریبون رفت و سخنان خود را با نقش بی بدیل اصحاب رسانه در رشد و توسعه ی همه جانبه ی استان شروع کرد.

شاهرخی ادامه داد: همانطور که رئیس جمهوری تأکید کردند خبرنگاران حافظ حقوق اجتماعی و سیاسی مردم هستند و ما موظفیم بستر را برای فعالیت این عزیزان فراهم کنیم.

وی از خانه ی مطبوعات استان بابت اقدامات خوب این نهاد در جهت ساماندهی خبرنگاران و جرائد تشکر کرد و گفت: طی دو سال مدیریت استاندار لرستان، اولویت ایشان توجه به معیشت مردم، ایجاد شغل و جذب سرمایه گذار برای خروج استان از رکود بوده است. شما نیز در این راستا همواره با مدیریت استان همراه بوده اید.

در سال جدید دو موضوع مهم بین المللی و ملی داشتیم و داریم. موفقیت تیم هسته ای که در آن گره مهمی که در روابط بین الملل ایجاد شده بود گشوده شد. نقش رسانه ها چه ملی و چه محلی در این روند بسیار مهم بود. همچنین در سال ۹۴ رویداد مهم انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی و مجلس پنجم خبرگان رهبری را داریم. نقش رسانه ها در با شکوه تر کردن این حماسه بی بدیل است. در این راستا در چهار حوزه برنامه داریم: سلامت انتخابات، مشارکت حداکثری، رقابت سالم و امنیت انتخابات. ان شاء اله خبرنگاران ما را در تحقق این برنامه ها یاری دهند.

پس از سخنان شاهرخی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خانواده شهیدان خبرنگار لرستان شهید صارمی و شهید علیرضا حیدریان تجلیل به عمل آمد.

بخش بعدی شعرخوانی اسد فرهمند از شاعران طنزپرداز لرستان بود.

سخنران پایانی عزت اله چنگایی، خبرنگار پیشکسوت و عضو خانه ی مطبوعات لرستان بود.

چنگایی با تجلیل از مقام شهدای خبرنگار به بیان خاطره ای از شهید حیدریان پرداخت و ادامه داد:  مشکل اصلی ما در استان تثبیت و باور جایگاه خبرنگاران است. رضا طولابی از خبرنگاران استان در بیمارستان شهدای عشایر عکسی گرفته و برایش مشکل ایجاد شده بود. خبرنگار نباید اجازه بگیرد و باید به موقع در صحنه باشد. نباید در را به روی خبرنگاران بسته و دوربین را از آنان بگیرند.

وی ادامه داد: در خانه ی مطبوعات بعد از چهار ماه تلاش مستمر به نقطه ی ثبت آن رسیدیم. برگزاری کلاس های آموزشی و جشنواره مطبوعات غرب کشور از اقدامات انجام شده است. تا کنون ۱۱۰ پرونده تشکیل داده ایم، ۹۰ مورد آن ها بررسی شده و بیشتر از ۶۰ نفر آن ها کارت گرفته اند. همچنین کمیته ی حقوقی و کمیته ی شهرستان های خانه مطبوعات تشکیل می شود.

چنگایی در پایان با اشاره به تشکیل کارگروه وصول مطالبات نشریات استان گفت: شکایت از رسانه ها باید پس از طرح موضوع در شورای اطلاع رسانی استان و عدم حل و فصل آن باشد. در این حین موضوع شکایت شهرداری خرم آباد از خانم بابایی خبرنگار ایرنا مطرح شد و چنگایی از عضو شورای شهر خرم آباد خواست موضوع را با شهردار این شهر حل و فصل کند.

IMG_3247 IMG_3253 IMG_3258 IMG_3259 IMG_3261 IMG_3263 IMG_3269 IMG_3272 IMG_3276 IMG_3279 IMG_3283

 

گزارش و عکس: مهدی دوست محمدی