تدبیر و شجاعت فرماندار کوهدشت عامل مهار آتش بلوطستان

احسان صلاحی/ کشکان: ظهورسازمان های اجتماعی وگسترش روزافزون آن ها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است و به این ترتیب و با توجه به عوامل گوناگون مکانی، زمانی و ویژگی ها و نیازهای خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه این سازمان ها افزوده می شود. بدیهی است هر سازمان اجتماعی […]

۸۱۱۸۲۰۵۳۴_۹۳۹۱۴

احسان صلاحی/ کشکان:

ظهورسازمان های اجتماعی وگسترش روزافزون آن ها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است و به این ترتیب و با توجه به عوامل گوناگون مکانی، زمانی و ویژگی ها و نیازهای خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه این سازمان ها افزوده می شود. بدیهی است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافی طراحی شده و با توجه به ساختارش نیازمند نوعی مدیریت است. مدیری بزرگ و موفق شدن چندان کار آسانی نیست، بی شک رسیدن به هر موفقیتی بدون داشتن ابزار و لوازم آن امکان پذیر نیست. مدیریت هم ابزار خاصی نیاز دارد که اصلی ترین آنها کاراکتر و شخصیت مدیر است. یک مدیر ارشد شهرستان باید دارای خصوصیاتی مانند: ایمان، علم، زیرکی، تحصیلات تکمیلی دانشگاهی، سخنوری و شجاعت باشد.

آقای محمد کرم محمدی در مهرماه ۱۳۹۳ به عنوان سرپرست فرمانداری کوهدشت در دولت تدبیر و امید از سوی مهندس بازوند استاندار محترم استان معرفی گردید. ایشان زمانی سکاندار فرمانداری کوهدشت شدند، این ارگان مهم حکومتی شهرستان دچار بی نظمی و بی تدبیری شده بود. ایشان پس از ورود به فرمانداری کوهدشت یک مدیریت جهادی و همت بسیجی وار را در مهمترین ارگان شهرستان کوهدشت شروع کردند.

در ابتدای راه ایشان توسط افراد دارای شناسنامه سیاسی مشخص که دارای حب و بغض دوران گذشته بودند مورد هجمه سایبری سختی قرار گرفت ولی این مرد بزرگ و رزمنده دلاور همچنان مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب(سعه صدر و عزم جهادی) به راه خود ادامه داد و شب روز خود را وقف  این شهر محروم نمود و از دل و جان برای آن مایه گذاشت و خود را هزینه هیچ فرد و گروه خاص سیاسی ننمود.

در سیزدهم مرداد ماه شهرستان کوهدشت با یک بحران زیست محیطی مواجه و مهمترین عرصه جنگلی غرب کشور دچار بحران حریق گشت. این رزمنده و مدیر موفق شهرستان در اولین ساعات حادثه با لباس رزمندگی با شجاعت مثال زدنی در صحنه حاضر و با مردم عادی مشغول اطفای حریق بلوطستان کوهدشت گشت. ایشان حتی لحظه ای آرام نگرفت و جلوتر از همه( گاهی هم جانش به خطر می افتاد ) مثال یک فرمانده دلاور مشغول تلاش بود.

گاهی از اوقات هم که به شهرستان مراجعه می نمود کوچکترین استراحتی نکرد و مشغول هماهنگی ادارات شهرستان و ارگان های ذی ربط جهت اعزام به منطقه می شد و وقتی به منطقه بحران وارد می گشت مانند یک فرد عادی در گوشه ای مشغول اطافی حریق بود. در طول این مدت شب روزش مشغول رایزنی برای اعزام بالگرد به منطقه و حتی به صورت مستقیم با تهران هماهنگی نمودند حتی ایشان استاندار و معاونین محترم ایشان را به منطقه آوردند و از تمام دستگاه های دولتی استان برای کنترل بحران استفاده کردند. تا اینکه در روز پنجشنبه توانستند تقریبا آتش را مهار کنند. در روز جمعه با درایت ایشان آماده باش اعلام گشت و دوباره بسیج عمومی به منطقه آغاز گشت در ابتدا همه از این فکر تعجب نمودند اما ظهر وقتی نیرو های آماده در محل دیدند با وزیدن باد آتش دوباره روشن گشت و با این درایت فرماندار به راحتی کنترل گشت و همه بر دارایت و زیرکی این بزرگ مرد شجاع احسنت گفتند. این درحالی است که مدیران ارشد استانی در ارگان محیط زیست و یا منابع طبیعی یا به شهرستان نیامدند و با اینکه وقتی آمدند پس از گرفتن عکس ها و انجام مصاحبه خود محل را ترک و این بزرگ مرد را در اتاق بحران شهرستان تنها گذاشتند.

دولت تدبیر و امید باید به داشتن مدیران ارزشی و توانمند چون محمد کرم محمدی به خود افتخار کند که بحران ملی را در کوهدشت با تمام کمی ها و کاستی ها که برای ایشان ایجاد کردند، کنترل کند. در پایان باید از تلاش های یخشدار مرکزی (جناب مهندس روئین تن)، بخشدار گراب، درب گنبد، اداره امور عشایر، بهداشت،گروه سازمان مردمی آوای اردیبهشت و گروه های مردمی که در جهت کنترل این بحران کمک شایانی نمودند تشکر ویژه کرد.