بزرگ‌ترین زنجیره انسانی حمایت از جنگل‌های زاگرس در لرستان تشکیل شد

به  گزارش کشکان خبرگزاری تسنیم گزارش داد، صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم بزرگ‌ترین زنجیره انسانی حفاظت از جنگل‌های زاگرس در منطقه حفاظت‌شده«کلدر» واقع در سفیدکوه خرم‌آباد برگزار شد. مهرداد فتحی بیرانوند با حضور در این همایش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سالانه صدها هکتار از جنگل‌های لرستان در اثر تغییر کاربری برای تبدیل […]

zagros1 2

به  گزارش کشکان خبرگزاری تسنیم گزارش داد، صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم بزرگ‌ترین زنجیره انسانی حفاظت از جنگل‌های زاگرس در منطقه حفاظت‌شده«کلدر» واقع در سفیدکوه خرم‌آباد برگزار شد.

مهرداد فتحی بیرانوند با حضور در این همایش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سالانه صدها هکتار از جنگل‌های لرستان در اثر تغییر کاربری برای تبدیل به اراضی کشاورزی، آتش‌سوزی، زغال گیری و چرای بی‌رویه دام در معرض خطر قرار دارد.

وی افزود: با توجه به خطراتی که برای قلب زاگرس وجود دارد نیاز است مسئولان در زمینهٔ اصلاح قوانین و تشدید مجازات برای کسانی که به منابع طبیعی تعرض می‌کنند اعمال شود و در راستای فرهنگی، به‌عنوان همیار محیط‌زیست و طبیعت برای نجات جنگل‌ها که سرمایه ملی هستند تلاش شود.

zagros1 1

مدیرکل محیط‌زیست لرستان با اشاره به حضور گسترده مردم در این همایش، عنوان کرد: همه مردم امروز در این همایش شرکت کردند تا با یک‌صدای واحد در راستای حمایت از  سرمایه‌های طبیعی صدای خود را به گوش مردم جهان برسانند.

وی با اشاره به اینکه شش میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس متعلق به استان لرستان است، بیان کرد: با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر و آفات بیماری‌هایی که در ارتباط با جنگل‌های زاگرس وجود دارد حدود یک‌میلیون و ۲۰۰ هکتار از این جنگل‌ها در معرض خشکیدگی است.

فتحی بیرانوند در رابطه با جنگل‌های  زاگرس، تصریح کرد: نیاز است یک‌همت ملی به کار گرفته شود و اعتبارات لازم برای احیاء این جنگل‌ها که سرمایه‌های ملی ایران و به‌نوعی ریه‌های تنفسی کشور هستند انجام شود.

وی بابیان اینکه  بیش از ۵۰ درصد منابع آب زیر زمینی کشور به‌واسطه جنگل‌های زاگرس است، خاطرنشان کرد: باید به جنگل‌ها به‌عنوان یک سپر دفاعی در راستای کاهش اثرات زیان‌بار ناشی از وجود ریزگرها، تجدید و تشدید اعلام حیات آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک توجه شود که این امر نیاز به یک‌همت ملی و تلاشی مضاعف دارد.

 

عکس ها: پایگاه خبری یافته