سرخط خبرها
امروز: جمعه, ۲۸ مهر , ۱۳۹۶ | ۰۵:۰۸:۲۹آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۶/۰۷/۲۷ ،‌ ۰۹:۱۴
۰۷ مرداد ۱۳۹۴در ۷:۴۱ ب.ظ تعداد بازدید: 1,001 بازدید کد خبر:40662 چاپ خبر

اولین همایش تجلیل از مدیران کل آموزش و پرورش لرستان پس از انقلاب برگزار شد+ تصاویر

0

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در اولین همایش مدیران کل آموزش و پرورش لرستان ،پس از انقلاب گفت: ما در آموزش و پرورش به تعامل و توسعه مشارکت همه جانبه معتقدیم ،چرا که مشارکت انگیزش را نیرو می بخشد ،حاکمیت را افزایش و تعلق خاطر به دستگاه را افزایش می دهد. دکتر گودرز کریمی فر […]

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در اولین همایش مدیران کل آموزش و پرورش لرستان ،پس از انقلاب گفت: ما در آموزش و پرورش به تعامل و توسعه مشارکت همه جانبه معتقدیم ،چرا که مشارکت انگیزش را نیرو می بخشد ،حاکمیت را افزایش و تعلق خاطر به دستگاه را افزایش می دهد. دکتر گودرز کریمی فر افزود: در آموزش و پرورش باید منطقی اندیشه کرد، عاقلانه فکر کرد و هوشمندانه تصمیم گرفت

به گزارش کشکان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان ،کریمی فر در این همایش که در پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی شهرستان خرم آباد برگزار شد ،تاکید کرد: آموزش و پرورش مهمترین مولد منابع انسانی است که اساس آن ساختن انسان است. وی با بیان این مطلب که  لذت حاصل از علم بی‎آلایش است ،گفت: آموزش و پرورش جعبه سیاه جامعه است وامروز و آینده جامعه را می توان در آیینه آموزش و پرورش به عینه مشاهده کرد . کریمی فر در ادامه سخنان خود گفت: آموزش و پرورش باید رویکرد تفاهمی داشته باشد نه تزاحمی .کریمی‎فر ادامه داد: باید گذشته آموزش و پرورش مرور شود تا بتوان آینده بهتری را برای این سازمان ترسیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تأکید بر اینکه برنامه محوری و پژوهش محوری با رویکرد ارتقاء کیفیت آموزشی از سیاست‌‎های دستگاه تعلیم و تربیت لرستان است، یادآور شد: مدیریت در این سازمان پدیده‎ای ایستا نیست بلکه  مجموعه‎ای از تصمیمات کار و زیباست و موفقیت در آموزش و پرورش پیشرفتن باید بدانیم نه به یک نقطه ثابت رسیدن که امروزمان از دیروز و فردایمان از امروز کیفی تر ٰ مطلوب تر و بهینه تر باشد.

وی با بیان اینکه معنا را باید در آموزش و پرورش خلق کنیم ، گفت: خلق معنا همان خلاقیت است که خلاقیت استعداد و مهارتی است که قابل یادگیری و پروراندن است. کریمی فر در ادامه تصریح کرد: آموزش و پرورش حساس، ظریف، پیچیده و پهن‎پیکر را باید با نگاه تعادلی، رویکرد تعاملی و نتیجه تکاملی اداره کرد و نمی‎توان به صورت سنتی به این مهم دست یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان یادآور شد: ما می‎خواهیم آموزش و پرورش مترقی، پیشرو و پیشتاز بسازیم و رمز دستیابی به این حقیقت این است که  در آموزش و پرورش منطقی بیاندیشیم ، عاقلانه فکرکنیم  و هوشمندانه تصمیم بگیریم.

کریمی‎فر اضافه کرد: کشف استعدادها و استعدادیابی از سیاست‎های جدی در آموزش و پرورش لرستان است. وی با بیان اینکه نیاز است دانش‎آموز، مدیر و معلم ،دانش و بینش متناسب با علم روز دنیا داشته باشند ، افزود: باید در آموزش و پرورش فرصت‎سازی را جایگزین فرصت‎سوزی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: باید با ایجاد دماسنج محتوایی به اهدافمان برسیم وی دما را در آموزش و پرورش یک رمز قلمداد کرد و گفت: دما نماد توجه به دانش آموز ،معلم و اولیاست و نشان از این حقیقت دارد که باید برای رسیدن به اهداف متعالی تعلیم و تربیت به نقش  دانش آموز ،معلم و اولیاء توجه کرد. وی به تاکید سند تحول بنیادین برنقش معلم، اولیاء و دانش‎آموزان اشاره کرد و گفت : باید مشارکت سه مولفه دانش آموز ،معلم و اولیاء را در فرایند آموزش و پرورش نهادسازی و نمادسازی  کرد.

کریمی فر همچنین به ۳ عنصر موفقیت در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ایستایی ،کارایی و زیبایی  ۳عنصری است که باید به دقت مدنظر قرار گیرد. وی در توضیح ایستایی گفت: منظور از ایستایی اصرار بر توفیقات است و کارایی هم یعنی خوب کار کردن به جای زیاد کار کردن است. وی زیبایی کار را در دستگاه تعلیم و تربیت نتیجه مطلوب و حرکت منطقی ،معقول و هوشمندانه تعبیر کرد و گفت: باید زیبا دید ، زیبا فکر کرد و زیبا هم عمل کرد. کریمی فر تاکید کرد: از آنجایی که فاصله باختن تا ساختن در آموزش و پرورش فقط یک کلمه است و آن «خواستن» استٰ لذا ما خواستار یک آموزش و پرورش مترقی و پیشرفته هستیم . وی اضافه کرد: برای رسیدن به آموزش و پرورش خلاق ،پویا و کارا باید کفایت، هدایت، حمایت و نظارت را سرلوحه کارها قرار داد. وی بر این نکته پای فشرد که در آموزش و پرورش باید از نیروهای با کفایت و لیاقت استفاده کرد ، آنها را در مسیر درست و منطقی هدایت کرد ، در پیشبرد امور از آنها حمایت کرد و نظارت جدی و مستمر را برای  تضمین سلامت کار دستگاه در دستور کار قرار داد .مدیر کل آموزش و پرورش لرستان همچنین به کشف استعدادها و استعدادیابی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: توجه به هوشمندسازی مدارس بر اساس مدل مفهومی ضرورتی انکار ناپذیر است. کریمی فر گفت: در دوسال اخیر توجه به هوشمندسازی با رویکردی منطقی و علمی مورد توجه جدی قرار گرفته و  از ۸درصد در سال ۹۱ به قریب به ۴۰درصد در سال ۹۴ ارتقا پیدا کرده است. وی بهترین فن مدیریت را در آموزش و پرورش استفاده از فرصت های بی نظیری دانست که بر ما می گذرد و تاکید کرد: باید از فرصت ها استفاده کرد تا لایه های بیرون جامعه قضاوت قابل قبولی داشته باشند.کریمی فر گفت: اگر درست عمل کنیم محبوب دیگران می شویم . وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید نیروهایی با برنامه، بی‎حاشیه، اخلاق‎مدار و وزین داشته باشد تا اعتماد جامعه را جلب کند . مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه سخنان خود گفت: در آموزش و پرورش تلاش می کنیم تا یادگیری های عمیق و مفهومی را جایگزین یادگیری های سطحی و حافظه محور کنیم. وی توجه به جشنواره های علمی و المپیادهای دانش آموزی را به علت ماهیت هیجانی و اکتشافی آنها بسیار مهم برشمرد و گفت: این جشنواره ها و المپیادها می توانند میل به یادگیری را در دانش آموزان تقویت نمایند. وی هم چنین ادامه داد: باید عمل گرایی جایگزین شعارگرایی شود، تفکر بیشتر عملیاتی شود و نقدپذیری  یک فرهنگ شود.

کریمی فر تصریح کرد: باید خوب فکر کردن و فکر خوب  و معنوی را به دانش آموزان یاد داد و آنها را با پژوهش ،تحقیق و مطالعه آشنا ساخت. کریمی فر ادامه داد: وزیر فرهیخته و اندیشمند آموزش و پرورش که خود فرزند و محصول ارزشمند تعلیم و تربیت است ،با نگاه علمی و برنامه محور می تواند آموزش و پرورش را متحول کند وی دکتر فانی را انسانی با برنامه ،بی حاشیه ،اخلاق مدار ، کم ادعا و پرعمل نامید و گفت: رشد و بالندگی در آموزش و پرورش نوید بخش آینده روشن این دستگاه است که با همت و تلاش دانش آموزان ،فرهنگیان و دانش آموزان محقق خواهد شد.کریمی فر در پایان  به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و افزود: نکوداشت مدیران سابق که احساس کردیم به فراموشی سپرده شده اند، افزایش تعامل در آموزش و پرورش، ایجاد همگرایی به جای واگرایی، تقویت اخلاق مداری و نوعی هشدار به خود که این مسئولیت ها امانتی بیش نیستند از جمله اهداف برگزاری همایش مدیران کل آموزش و پرورش لرستان است.

گفتنی است که در پایان این همایش از زحمات ارزنده آقایان محمدحسن خشنود ،جعفر حسین زاده ملکی ،عباسعلی محمدخانی ، محمد علایی بوئینی ، علی اصغر اسفندیار پور ،سید حسین معصومی ،محمدرضا ملکشاهی راد و علی ماکنعلی که در سال های ۵۷ تا ۹۱ عهده دار مسئولیت مدیر کلی آموزش و پرورش لرستان بودند ، تجلیل گردید.

 

۷

IMG_2761

۴

۷۷۷۶۶۶۶۶۶IMG_2800IMG_2783

IMG_2814

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

دیدگاه

  1. با سلام خدمت همه فرهیختگان خانواده بزرگ فرهنگ و باسپاس از حرکت مثبت و پسندیده جناب دکتر کریمی فر در تجلیل از این بزرگان فرهنگ استان بخصوص جناب اقای اسفندیار پور که خدمات ارزنده و شایسته ای زمان مدیریت خویش در استان داشته اند .موفق و سربلند باشید.

    [پاسخ]

  2. سلام برمرد خستگی ناپذیر ونام آشنای آموزش وپرورش استان لرستان جناب حاج علی ماکنعلی، عزیزی که ادامه تحصیلات تکمیلی دانشگاهی خود را به جهت تقدس فرصت خدمت بی مزد ومنت و بدون درنگ ، به مردم لرستان را به دوران بازنشستگی موکول نمود تا این منش درسی باشد برای سایر مسوولین که تا از فرصت دراختیار در مناصب ومصادر دولتی خدمت خالصانه به مردم این دیاررا بر خواسته های شخصی خویش ترجیح دهند از مرحوم آیت ‏الله بروجردی (ره ) نقل است که فرمود: «در ایام اقامتم در بروجرد، شبی در خواب دیدم به خانه‏ ای وارد شدم، گفتند: رسول خدا(ص) آن جا تشریف دارد، وارد شدم و سلام کردم و در آخر مجلس که جا بود، نشستم. دیدم حضرت رسول خدا(ص) در صدر مجلس جلوس فرموده است و بزرگانی از علما و زُهّاد در کنار ایشان نشسته‏ اند و مقدّم بر همه و نزدیک‏تر از سایرین به رسول خدا(ص)، سید جواد طباطبایی ـ برادر کوچک ‏تر علامه سید مهدی بحرالعلوم ـ نشسته است». به فکر فرو رفتم که در میان این جمع، کسانی هستند که هم عالِم‏تر از سید جوادند و هم زاهدتر از او، چرا این امتیاز، نصیب سید جواد شده است. در همین اندیشه بودم که نبی اکرم(ص) فرمود: «سیدجواد به کار مردم و اهل حاجت، از همه کوشاتر بوده است».انشاالله اینگونه باشیم

    [پاسخ]

    رومشگان-علی زاده در :

    بابا ولمون کن تو رو خدا اینقدر این مطلبو تو سایتها کپی پیس کردی! نکنه … خودت داری این کارو می کن؟

    [پاسخ]

  3. سپاس از مدیر کل گرامی جناب دکتر کریمی فر بخاطر این حرکت خوب وپسندیده .

    [پاسخ]

  4. مظلوم استخدام سراسری زمان مدیریت ماکنعلی

    بند با کسب نمره علمی رتبه هفتم درزمان ماکنعلی از حقم محروم شدم کارنامه علمی آن آزمون برای دق دل در خانه نگهداری کردم به خاطر این ظلم هر وقت می بینمش گریه می کنم واز ماکنعلی و تیمش به خدا شکایت می کنم هر کجا زیارت می رم بعد از گذشت چندین سال فقط این شکایت از ماکنعلی وعواملش هست که با امام رضا وامام زاده هادر میان میزارم حقم را به وسیله خداوند ومعصومین مطمئنم خواهم گرفت آخه من رتبه هفتم آزمون بودم از بین ۳۵نفر پذیرفته شده پایانی حقم را خوردن وردم کردن به کدامین جرم داوری عادل تر از خدا ودادگاهی بهتر از آخرت وعدل اوست سراغ ندارم و وکیلی بهتر از ۱۴معصوم سر اغ نداشتم انتخابم به جا درست خواهد بود به امید خدا

    [پاسخ]

بیان دیدگاه

عکس/ فیلم/ صوت
«کافه کشکان»
تبلیغات و پیام ها
سایت های مرتبط