آب به آخر رسیده، دنیا که به آخر نرسیده!

سیده فرشته ابوالوفایی/کشکان: این روزها بوی آب از لوله های هرخانه بلند می شود و آب و آبادانی کار هر روزمان است،شاید برای همین است که انگشتمان را می گذاریم روی شلنگ های چند هزار متری! و از جهادشمالی گرفته تا جهاد جنوبی و غربی و شرقی را با سیل خروشان آب می شوییم (البته […]

۱۳۹۱۷۲

سیده فرشته ابوالوفایی/کشکان:

این روزها بوی آب از لوله های هرخانه بلند می شود و آب و آبادانی کار هر روزمان است،شاید برای همین است که انگشتمان را می گذاریم روی شلنگ های چند هزار متری! و از جهادشمالی گرفته تا جهاد جنوبی و غربی و شرقی را با سیل خروشان آب می شوییم (البته که دستمان درد نکند) شستن خالی هم که حوصله آدم را سر می برد،نمی شود! برای همین شروع می کنیم: ازخاطرات کودکی و بزرگ شدن لحظه به لحظه ی بچه ها گرفته تا همه ی سریال های آبکی! ،درحال شستن ،شاهنامه ای تعریف میکنیم که سرش ناپیدا.
حالا گیرم چند ساعت و اندی هم طول بکشد، به قول بعضی ها: تقصیر کی است! اصلأ آب کم است که کم است،نسل آینده به جای آب شیرموز بخورند نمی شود؟!! آب به آخر رسیده دنیا که به آخرنرسیده…!
مسؤلین محترم هم با دیدن این اوضاع ساکت نماندند و با تلاش های خستگی ناپذیرشان برای فرهنگ سازی آنقدر گفتند و گفتند و گفتند که دهانشان خشک شد،کسی که صرفه جویی نکرد که هیچ، برای خشکی دهان حضرات چندین هزار لیتر آب صرف شد!! برای همین است که کسی جرات نمیکند از بحران کم آبی لب باز کند، بنده ی حقیر هم که قلم در دست گرفته ام و جرأت نوشتن از کم آبی را به خود داده ام دل به دریایی زده ام که سال هاست خشک شده است!!!