عموما آقای ملکشاهی راد در انجام ماموریت های سیاسی فردی مستاصل و ناتوان هستند و عنصر اعتمادپذیری را زیر سوال می برند!

مدتی است که موضوع وحدت اصولگرایان در کوهدشت بر سر زبان ها است. وحدتی که با حضور همزمان دو چهره شاخص اصولگرایی، علی امامی راد و علی شاهرخی قبادی به چالش کشیده شده است. شاهرخی قبادی مدتی پیش علناً اعلام کاندیداتوری کرد. حال هم علی امامی راد با انتشار یک گفتگو در وبلاگش، تلویحاً اعلام […]

d7envjm0ma0145

مدتی است که موضوع وحدت اصولگرایان در کوهدشت بر سر زبان ها است. وحدتی که با حضور همزمان دو چهره شاخص اصولگرایی، علی امامی راد و علی شاهرخی قبادی به چالش کشیده شده است. شاهرخی قبادی مدتی پیش علناً اعلام کاندیداتوری کرد. حال هم علی امامی راد با انتشار یک گفتگو در وبلاگش، تلویحاً اعلام کاندیداتوری کرده است. در ادامه این گفتگو را می خوانید:

مقدمه
بازار داغ شایعات و بادهای موسمی و البته سمی تهمت ها، بی تعهدی ها و بدعهدی ها ما را بر آن داشت راهی کوچه پس کوچه هایی شویم برای کشف حقیقت و مرور واقعیت؛ راهی می شویم تا به خانه ای کوچک در ازدحام خانه های بلند و بزرگ می رسیم، نگاهمان را به در و دیوار می دوزیم،همه چیز از جنس سادگی است، کوبه ی درب را می کوبیم و مردی درب را می گشایدکه سالها پیش از مردمان این وادی آوازه اش را شنیده بودم.ساده، صمیمی، بی ریا و سرشار از محبت؛ آنگونه که گرمای دستانش، عمق وجودمان را احاطه می کند، مرا و دوستانم را اندکی زیر تک درخت بزرگ انجیر از زنجیرهای دنیا می رهاند ذهنم معطوف نبود که این مرد یک سیاستمدار کهنه کار است یا نماینده ای برای ادوار، تنها چیزی که برایم مهم بود پیغام قلبم و پیام احساسم و الهام معرفتم که هرگز و هیچگاه چیزی را وارونه به من الهام نکرده است ، من در همان نگاه نخست صداقت و پارسایی و زهد و ایمان را در سیمای این مرد بزرگ مشاهده کردم، ما را به اندرون می خواند و میهمان سادگی اش می شویم.

در غروب آخرین روز ماه مبارک رمضان از او می خواهیم فتح کلام را با مخاطبین بگشاید تا آغازی برای استمرار مصاحبه باشد:
• بسم الله الرحمن الرحیم. ابتدا به آئین میزبانی حضورتان را ارج می گذارم و از خدای بزرگ می خواهم تقوای در کلام را به اینجانب و همه عزیزان و اهالی رسانه و مطبوعات عطا نماید. آستانه ی حلول عید سعید فطر را به همه مردم شریف شهرستان کوهدشت و رومشگان و بخشهای تابعه صمیمانه تبریک می گویم و آرزو دارم طهارت و پاکی ثمره ی ارزشمند این ماه پر برکت باشد.
جناب آقای امامی راد؛ آنچه ما را به این مصاحبه ترغیب کرد، کسب پاسخ جنابعالی به چند تعارض و ابهام در مسائل اخیر و دریافت نظر شما به اظهارات اخیر برخی فعالان سیاسی استان و شهرستان و برخی سایت های خبری است که انتظار داریم با شفافیت این ابهامات را کالبد شکافی نمایید؛ چندی پیش جناب آقای ملکشاهی راد نماینده ی سابق خرم آباد در خصوص «روایت دیگری از وحدت اصول گرایی کوهدشت » به تاریخ ۹۴/۴/۷ و تکذیت خبر وحدت اصولگرایان مطالبی عنوان نمودند که لازم دانستیم کیفیت و محتوای موضوع را از زبان جنابعالی انعکاس دهیم.
• در سفر اخیرم به خرم آباد، اینجانب و ۹۰ درصد از سران اصولگرایان استان لرستان که به نوعی در انتقال پیام اصولگرایی موثر می باشند به جلسه ای با حضور بزرگان اصولگرا در منزل آقای ملکشاهی راد دعوت شدیم.آسیب ها، موانع و هموار سازی مسیر انتخابات مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. اعضا به صورت چند جانبه و دو جانبه با هم تبادل نظر کردند و اتفاقاً اینجانب و آقای ملکشاهی راد به صورت عمیق به تحلیل چالشها و رویکردهای سیاسی و انتخاباتی پرداختیم و ماحصل بحثهای مربوط به حوزه انتخابیه کوهدشت جمع بندی یا بهتر بگویم نظرسنجی دوستان اصولگرای حاضر در آن نشست بود که اکثریت قریب به اتفاق آقایان اصولگرا، اینجانب را بهترین گزینه ی مورد وثوق اصولگرایان با ضریب اقبال و اعتماد عمومی بالا معرفی کردند.
الطاف دوستان و اعتماد به اینجانب بسیار موجب سپاسگزاری است، نه از باب اینکه اینجانب را انتخاب نموده اند، بلکه از این جهت که دغدغه ی حفظ جریان و نگاه به شاخصها و ارزشها برای آنان اهمیت و اولویت اساسی دارد. پس از عنایت جمعی دوستان تصمیم بر آن شد که جناب آقای ملکشاهی راد ماموریت انتقال این «پیام خرد جمعی» و تمرکز نظر بر روی امامی راد را به مرکز یعنی حضور جناب آیت الله تقوی(رئیس شورای سیاست گذاری ائمه محترم جمعه) و آقای بادامچیان؛ بر اساس شاخصه ی امانتداری و اعتماد پذیری را انجام دهند.
اما علیرغم استنکاف ایشان از انجام ماموریت و عدول از مرز صداقت و امانتداری ،در کمال تعجب تکذیبیه ی آقای ملکشاهی راد تحت عنوان « روایت دیگری از وحدت اصولگرایان کوهدشت »را در سایت های خبری مرور کردم.البته به بعنوان یک سیاستمدار که با محتوای شخصیت جناب آقای ملکشاهی راد و عناصر ذهنی و اخلاقی ایشان کاملاً آشنا بودم،این حرکت،محصول تازه ای نبود؛ زیرا عموماً آقای ملکشاهی راد در انجام ماموریت های سیاسی فردی ناتوان، مستاصل و عاجز هستند و عنصر اعتمادپذیری را زیر سوال می برند. شاید به بخاطر همین ویژگی هاست که مردم شریف شهرستان خرم آباد از اعتماد به وکالت ایشان گریزانند و بنده بعنوان یک لرستانی مطمئن هستم که مردم به فردی با این شاخصه ها هرگز اعتماد نمی کنند و عامیانه بگویم مردم اسباب کدخدایی را به اینگونه افراد نمی سپارند؛ چونکه عنصر صداقت، انصاف و اعتماد نخستین ابزار برای کارهای بزرگ است. بنابراین اظهارات اخیر آقای ملکشاهی راد را اولاً غیر ضروری و ثانیاً متاثر از فضای خارج از جلسه ی اصولگرایان با شائبه ی توهم ، دور از واقعیت، سراسر کذب و بی پایه می دانم و در آخر شاید بر اساس معادلات ذهنی ایشان به زعم تخریب و تسویه حساب با اینجانب باشد، و البته شکی نیست که مردم فهیم شهرستان کوهدشت بسیار خوب سره را از ناسره تشخیص می دهند. بنابراین باید بگویم در این حوزه اگر اقبال حداکثری جریان اصولگرا نسبت به اینجانب قابل تصور نباشد، اقبالی قابل قبول و بدون ابزار حسابرسی قابل مشاهده است، اما جای تاسف است که جناب آقای ملکشاهی راد حتی از سهم حداقلی جریان اصولگرای شهرستان خرم آباد بدلایل ناگفته محروم می باشد.

لطفاً در مورد وحدت اصولگرایان شهرستان کوهدشت و اظهارات برخی رقبا که گفته اند فرصت حکمیت منتفی گردیده است توضیح دهید؟
• اینجانب بارها و حتی هم اکنون بر وحدت اصولگرایان تاکید داشته و دارم زیرا حکمیت را ابزاری مناسب و فصل الخطاب واقعی برای حل برخی بحران های سیاسی می دانم. شکاف میان اصلاح طلبان در شهرستان، یک موضوع انکار ناپذیر است. در اردوگاه اصولگرایان یک اصل وجود دارد و آن فصل الخطاب بودن «ولایت فقیه» در تمام لایه های حاکمیتی است. ما حکم حکومتی را بهترین مدل فقهی و قانونی برای برون رفت از تنگناهها می دانیم. متاسفانه چندی پیش شایعه ایی مطرح گردید که باعث تکدر خاطر عمیق اینجانب شد، شنیده ام یکی از بزرگان اصولگرای شهرستان با توسل به یکی از آقایان تاثیر گذار و اصلاح طلب استان خواستار رایزنی با برخی آقایان برای حمایت و حضور ایشان در انتخابات گردیده که در صورت صحت موضوع آنرا خارج از راهبردها و مشی اصولگرایی می دانم.
در مورد وحدت گفتید و حکمیت؛ کسانی که با توجیه پایان فرصت حکمیت بر طبل حضور خود می کوبند، همان کسانی هستند که وقتی ابزار حاکمیت را در اختیار دارند از هیچگونه قلع و قمی دریغ نکرده و رقیب را با بدترین شیوه های غیراخلاقی حذف و عرصه را برای جولان خود مهیا می کنند و همین افراد هرگاه از اتصال به منابع قدرت و حاکمیت محروم می شوند با مظلوم نمایی از حکمیت حرف می زنند و پایان فرصت حکمیت را مجوزی برای حضور خود می دانند. هر چند حضور بر این اساس نیز عاری از اصل صداقت و عین اصل بی صداقتی است، اما همین افراد در «ما فی الضمیر» خود و از منابع آگاه و اطراف خود به خوبی فهمیده اند نظر مردم و مرکز برروی کدام گزینه ی اصولگرا متمرکز است. علیرغم این بی اخلاقی ها اینجانب حضور تمام دوستان و همفکران، بویژه اصولگرایان عزیز را به فال نیک می گیرم و می دانم عنایت خدا و اقبال مردم بسی بالاتر از این بازار مکاره است، رهبر معظم انقلاب اسلامی چه زیبا فرمودند:
(( یاد خدا را نباید از قلم انداخت.ما هرچه داریم از توسل و توجه به حضرت ربوبیت است، اوست که دلها را متوجه می کند به سمت اهداف والا. اوست که دلها را قرص میکند و اوست که دلها را مجتمع می کند بر روی یک نقطه ی ویژه. این است قدرت الهی ))

برخی رسانه ها یک وضعیت قرمز را در افکار عمومی ایجاد کرده اند و در عقبهی تمایلات گرادنندگان آن رسانه عنوان « مصادر هبه مطلوب » از وقایع شهرستان به وضوح آشکار است؛ از جمله سایت خبری « افلاک آنلاین» که چندی پیش با یک تحلیل غیر کارشناسی به تشریح احوال ۹ کاندیدای احتمالی انتخابات حوزه ی شهرستانهای کوهدشت و رومشگان،تحت عنوان « چه کسانی تایید و چه کسانی رد می شوند »پرداخته است.نظر جنابعالی در این رابطه چیست؟
• متاسفانه کم نیستند کسانی که گمان خود را به خدایی گرفته اند. این گمان و این قضاوت و این خدایی گرفتن تفسیر واقعی و حقیقی دوری از خدا و مصداق بی تقوایی است.
بنده موضوع مورد اشاره را مطالعه کردم. در برخی از موارد، برخی بحث ها آنقدر بی اساس، بی پایه و بی اهمیت هستند که معطوف کردن ذهن، فکر و اندیشه در آن باره مصرف انرژی و هدر رفت قوای فکری است. البته هستند کسانی که با بِرند و مارک « منافع » از آب گل آلود هم ماهی می گیرند. اما به زَعم اینجانب آن ماهی، مار ماهی ای برای سمی کردن ظرف وجود افراد است و اینها کسانی هستند که در این مسیر همت ناروا هزینه می کنند و از اصول اخلاقی بهره ای نبرده اند و با شیوه هایی غیر اسلامی بجای تقویت ساختارهای نظام اسلامی تنها روح بی اعتمادی را در جامعه می دمند. و از هر ابزار غیرانسانی برای حصول تکه ای ناچیز از لقمه های نامشروع دنیا خود را به باد می آویزند. این افراد به هیچ اصل و اصولی پابند نیستند؛ نه امام (ره) را باور دارند، نه رهبری را، نه انقلاب را و نه حتی آموزه های اسلام و قرآن در وجود این قلم به مزدان بی تقوا تاثیری داشته است و شاید با اتکاء به پشتوانه های مادی و مبتنی بر حرام، مجری فرمان کسانی هستند که فتنه سال ۱۳۸۸ را بوجود آوردند و حماسه ی ۹دی را محکوم نمودند. اینگونه افراد با این افکار و این قلمهای مسموم خلاف جریان انقلاب شنا می کنند، که غرق شدن در مسیر خلاف انقلاب اسلامی وعده ی الهی است.

در حسن ختام این مصاحبه، پیام جنابعالی به دوستان و کسانی است که حرمت و احترام آنان برایتان یک ارزش و ملاک محسوب می شود، چیست؟
• بنده از زحمات شما و دوستانتان در انتقال واقعیت ها و همچنین حقایق سیاسی و اجتماعی سپاسگزارم و این شفاف سازی را یکی از موثرترین ابزارهای صیانت از انقلاب و اخذ اعتماد عمومی مردم می دانم که در پیشگاه خداوند متعال محفوظ خواهد ماند.
در وهله ی اول از خدای بزرگ می خواهم که اندیشه و گام های ما را بر صراط مستقیم و بخصوص در مسیر انقلاب اسلامی و دفاع از رهبری معظم انقلاب همواره استوار و پایدار نگهدارد.
ثانیاً فرمودید کسانیکه حرمت و احترام آنان برایتان یک ارزش محسوب می شود؛ باید بگویم اینجانب هم در ۳ دوره ی نمایندگی هم در حال حاضرهیچگونه دگرگونی روحی و فکری در وجودم ایجاد نشده و همانند سابق تک تک مردم شریف حوزه ی انتخابیه ی کوهدشت و رومشگان و سایر بخشهای شهرستان برایم دارای حرمت و احترام یکسان بوده و می باشد و اعتقاد دارم امامی راد چه نماینده باشد و چه نباشد، حقیر و خادم حقیقی این مردم شرافتمند است.
به همه ی عزیزان و همشهریان محترم حلول عید فرخنده ی فطر را تبریک عرض می کنم و دعای خیر آنان را توشه ای برای رسیدن به روشنی ها می دانم؛ بنابراین از تفقد مستمر همه ی عزیزان صمیمانه تشکر ویژه می کنم.