سرخط خبرها
امروز: سه شنبه, ۲۸ دی , ۱۳۹۵ | ۰۶:۱۷:۱۷آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۵/۱۰/۲۷ ،‌ ۰۲:۳۴
۱۳ تیر ۱۳۹۴در ۱۱:۲۲ ب.ظ تعداد بازدید: 173 بازدید کد خبر:39435 چاپ خبر

جهانی فکر کردن و منطقه ای عمل کردن!

0

حسین ناصری

حسین ناصری/ کشکان: نقش رسانه ها در سبک زندگی مردم به نحوی آشکار است که هیچ کس نمی تواند آن را انکار کند. اگر کمی به گذشته نه چندان دور خودمان برگردیم و رفتار و سبک زندگی اجتماعی خود در آن سال ها با حال حاضر را مقایسه کنیم این اثرگذاری را بهتر درک خواهیم […]

۲۲۶۷a027ec04ebb2341fede04cb831e6

حسین ناصری/ کشکان: نقش رسانه ها در سبک زندگی مردم به نحوی آشکار است که هیچ کس نمی تواند آن را انکار کند. اگر کمی به گذشته نه چندان دور خودمان برگردیم و رفتار و سبک زندگی اجتماعی خود در آن سال ها با حال حاضر را مقایسه کنیم این اثرگذاری را بهتر درک خواهیم نمود. اصولاً هیچ کس با تغییر و پیشرفت مخالفتی ندارد. البته منظور نگارنده تغییری است که مطابق با مبانی دینی و مذهبی جامعه سازگار باشد.
متأسفانه در سال‌های اخیر رسانه ملی در حوزه تولید و نمایش دچار نوعی زاویه با سبک زندگی اسلامی شده است. آن چه این روزها به روی آنتن سیمای جمهوری اسلامی می رود اکثراً نوعی اشرافی گری و بد اخلاقی در بین خانواده ها را ترویج و تبلیغ می کند. در بیشتر سریال ها، جای خالی اندیشه و تأثیرگذاری مثبت بر مخاطب احساس می شود. این سریال ها به شکل آشکاری فاقد انسجام و عنصر اندیشه و نگاه راهبردی بوده و رویکرد آنتن پرکنی را فریاد می زند.
یکی از عجیب ترین اتفاقات برنامه های سیما، شکستن حریم خانواده است. چند سالی می شود که بیشتر این سریال ها با ظرافت های منحصر به فرد به دنبال تغییر ذائقه و سبک زندگی اجتماعی ایرانی هستند.
به راستی چرا با وجود مشکلات اقتصادی کشور رسانه ملی مردم را به چشم به هم چشمی و اشرافی گری تشویق می کند؟ ما نمی توانیم جهانی فکر کنیم و منطقه ای عمل کنیم!
چرا کنداکتور پخش صدا و سیما جمهوری اسلامی در اختیار سریال های عصبی و سیاه و سفید است؟ چرا تولید کنندگان خوراک فرهنگی جامعه، خانواده های موفق و سالم را به عنوان الگو به مردم معرفی نمی کنند؟ به نظر شما چند درصد مردم ایران وضعیت معیشتی شان در حد سریال ها و فیلم های سینمایی است؟ و…
به نظر شما مقصر اصلی کیست؟ آموزش و پرورش، دانشگاه ها، اساتید دانشگاه، سیاست ها و برنامه های فرهنگی و…
ما یاد گرفته ایم که صدا وسیما دانشگاه عمومی جامعه محسوب می شود. ما یاد گرفته ایم که تکیه گاه فرهنگ باید به رسانه ملی باشد. ما می دانیم رسانه ملی وقتی تکیه گاه است که هنرمندان آن مسؤلیت اجتماعی خود را بپذیرند.
پیام این وجیزه مختصر یک خانه تکانی درست و حسابی در حوزه تولید فیلم و سریال است تا رسانه ملی بتواند از ظرفیت این قالب مهم، در راستای تحقق اهداف والای نظام، استفاده بهتری ببرد.
امید که با برآورد تجربیات گذشته، آسیب شناسی و بررسی نقاط ضعف و قوت گذشته، چشم انداز روشنی برای رسانه ملی تعیین شود.

 

 

 

 

برچسب‌ها

بیان دیدگاه

عکس/ فیلم/ صوت
«کافه کشکان»
تبلیغات و پیام ها
آمار سایت
    • 2
    • 4,147
    • 32,721
    • 221,228
    • 1,004,024
    • 13,397,497
    • 27,823,391
    • 44,522
    • دوشنبه ۲۷ دی , ۱۳۹۵
سایت های مرتبط