نان، قوت غالب باغ وحش کاسیت خرم‎آباد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: باغ وحش کاسیت به بخش خصوصی محول شود. مهندس «مهرداد فتحی بیرانوند» اظهار کرد: باغ وحش کاسیت در سال ۸۸ احداث شده و در ابتدا متولی اولیه آن دانشگاه لرستان بود. وی افزود: به‌علت عدم توانایی مدیریت آن توسط دانشگاه لرستان این باغ وحش به دامپزشکی استان واگذار شد و […]

۹f67cf2c0b

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: باغ وحش کاسیت به بخش خصوصی محول شود.

مهندس «مهرداد فتحی بیرانوند» اظهار کرد: باغ وحش کاسیت در سال ۸۸ احداث شده و در ابتدا متولی اولیه آن دانشگاه لرستان بود.

وی افزود: به‌علت عدم توانایی مدیریت آن توسط دانشگاه لرستان این باغ وحش به دامپزشکی استان واگذار شد و هم‌اکنون زیرنظر این اداره کل است.

فتحی بیرانوند ادامه داد: این باغ وحش ۱۷۷ جانور از ۲۷ گونه را نگهداری می‎کند و جانمایی و دوری از محیط‌زیست مردمی آن مناسب بوده اما محل نگهداری و تغذیه حیوانات با استانداردهای لازم مغایرت دارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان افزود: هزینه نگهداری این حیوانات حداقل ۱۰ میلیون تومان در ماه است که تنها یک تا ۱٫۵ میلیون صرف می‎شود. هم‌چنین منابع دولتی برای کمک به آن محدود هستند.

وی اظهار کرد: در بازدید کارشناسان محیط‌زیست از این باغ وحش تذکرات لازم داده شده و اگر مشکل آنها برطرف نشود این باغ وحش ممکن است تعطیل شود.

فتحی‌بیرانوند تصریح کرد: پیشنهاد داده‎ایم که این باغ وحش به بخش خصوصی محول شود تا بهتر مدیریت شوند.

براساس این گزارش، هم‌اکنون غذای حیوانات این باغ وحش با ضایعات مرغداری‎ها و نان تأمین می‎شود که باید فکری اساسی برای این معضل انجام شود.