مدیر آبفای کوهدشت: خسارت حفاری ها به طور کامل به شهرداری پرداخت شده است/ شهردار: آئین نامه حفاری رعایت نشده است

حفاری های گسترده آبفای کوهدشت به منظور توسعه ی سیستم فاضلاب شهری و مشکلات و ناهماهنگی هایی که در اجرای این پروژه موجبات آزار و اذیت شهروندان به خصوص در عبور و مرور را فراهم آورده است، بهانه ای شد تا جهت پاسخگویی به دغدغه های شهروندان در این خصوص به سراغ مدیر این اداره و […]

IMG_2127

حفاری های گسترده آبفای کوهدشت به منظور توسعه ی سیستم فاضلاب شهری و مشکلات و ناهماهنگی هایی که در اجرای این پروژه موجبات آزار و اذیت شهروندان به خصوص در عبور و مرور را فراهم آورده است، بهانه ای شد تا جهت پاسخگویی به دغدغه های شهروندان در این خصوص به سراغ مدیر این اداره و شهردار کوهدشت برویم.

امیرحسین فاضلیان، مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری کوهدشت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کشکان، در رابطه با حفاری های گسترده فاضلاب در سطح شهر و ایجاد مشکل فراوان برای شهروندان گفت: فاضلاب زیرساخت اساسی شهر است و بعد از ۸ سال اعتبار آن برای شهرستان کوهدشت ابلاغ شده و باید جذب شود.

فاضلیان با اشاره به طلب یک میلیارد و ششصد میلیون تومانی آبفای کوهدشت از شهرداری این شهر افزود: صورت وضعیت تعمیرات آسفالت به طور کامل به شهرداری پرداخت شده و ما بابت طلب خود از شهرداری تا کنون به جز ۶۰ میلیون تومان مبلغی از صورت وضعیت ها کسر نکرده ایم.

وی ادامه داد: در دور جدید حفاری ها ۱۳ کیلومتر حفاری داشته ایم که ۳ کیلومتر آن در معابر خاکی و فاقد زیرساخت بوده و بابت این حفاری ها نیز تا کنون بیش از سیصد میلیون تومان صورت وضعیت به شهرداری کوهدشت پرداخت شده است.

مدیر آبفای کوهدشت مدعی شد شهرداری کوهدشت هزینه تعمیرات آسفالت پرداختی را در جاهای دیگر هزینه می کند و باید از این حیث پاسخگوی مشکلات پیش آمده برای شهروندان باشد.

در همین رابطه مهندس جافری شهردار کوهدشت به خبرنگار کشکان گفت: بیش از ۱۳ کیلومتر اصلاح شبکه آب و اجرای شبکه فاضلاب به بدترین شکل ممکن بدون در نظر گرفتن اصول فنی و ضوابط نصب انشعابات تأسیسات شهری حفاری شده و متأسفانه اداره ی آب و فاضلاب آئین نامه حفاری مصوب سال ۱۳۶۶ هیئت وزیران را قبول ندارد.

شهردار کوهدشت گفت: مطابق این قانون در معابری که عمر آسفالت آن زیر ۴ سال است دستگاه حفار موظف است هزینه روکش را کامل پرداخت کند. همچنین دستگاه حفار موظف است ۷۰ درصد خسارات تخریب را قبل از انجام حفاری به حساب شهرداری واریز نماید تا شهرداری بدون فوق وقت نسبت به تهیه نهاده های اولیه ترمیم و ادوات آسفالت و تهیه اکیپ اقدام نماید.

جافری با تکذیب پرداخت مبلغ بالای سیصد میلیون ادامه داد: شهرداری جهت رفاه حال شهروندان از دستگاه آب و فاضلاب خواسته که خود رأساً ترمیم ترانشه های ایجاد شده را به انجام برساند. با این حال قراردادی بین شهرداری و آبفای استان منعقد شده که مطابق آن دستگاه حفار پس از انجام حفاری و نصب لوله موظف است با مصالح تعریف شده نسبت به پر کردن ترانشه تا زیر لایه ی آسفالت و غرقاب و گرفتن شیت آزمایشگاهی مبنی بر دستیابی به تراکم قابل قبول اقدام نماید.

وی ابراز داشت: متأسفانه پیمانکاران آبفا مصالح ناشی از تخریب را بدون غرقاب در گودال ها ریخته که باعث ایجاد مشکل و عدم تراکم و کیفیت لازم و دوباره کاری شهرداری گردیده است.

مهندس جافری به انتقاد از عملکرد آبفای استان در رابطه با تهدید شهرداری ها و فرمانداری ها به جابجایی اعتبارات به شهرهای دیگر پرداخت و گفت: چنانچه این روند که موجب آزار و اذیت شهروندان گشته ادامه یابد شهرداری رأساً نسبت به تعطیلی پروژه ها اقدام می نماید کمااینکه همواره آمادگی خود را برای همکاری در چارچوب آئین نامه حفاری اعلام نموده است.

مهندس جافری در رابطه با بدهکاری شهرداری کوهدشت به آبفا نیز گفت: وقتی که هیچگونه دستگاهی برای اندازه گیری مصرف آب شهرداری، نرخ محاسبه و فرمول محاسبات آب بها مشخص نشده است این ارگان چگونه می تواند قبوض بی اساس و نجومی صادره را تقبل نماید. لذا چنانچه آب و فاضلاب نسبت به نصب کنتور و مشخص نمودن میزان مصرف و تعمیم آن به ایامی که شهرداری مصرف نموده اقدام نماید شهرداری کوهدشت با کمال میل آمادگی پرداخت مطالبات آبفا را خواهد داشت.