برترین های جشنواره تئاتر مقاومت خرمشهر تجلیل شدند/ هنرمند کوهدشتی در بین برگزیدگان

آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره تئا تر ملی مقاومت خرمشهر با معرفی برترین های این جشنواره برگزار شد. بر اساس رای هیات داوران جشنواره، نتایج آراء هجدهمین جشنواره تئاتر ملی فتح خرمشهر به ترتیب ذیل قرائت شد. در بخش تئاتر صحنه ای، نمایش ‘دعوت یک روز گرم تابستان’ از خرمشهر رتبه نخست نمایشنامه نویسی را کسب […]

۸۱۶۲۱۶۱۰-۶۴۷۶۶۷۵

آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره تئا تر ملی مقاومت خرمشهر با معرفی برترین های این جشنواره برگزار شد.

بر اساس رای هیات داوران جشنواره، نتایج آراء هجدهمین جشنواره تئاتر ملی فتح خرمشهر به ترتیب ذیل قرائت شد.

در بخش تئاتر صحنه ای، نمایش ‘دعوت یک روز گرم تابستان’ از خرمشهر رتبه نخست نمایشنامه نویسی را کسب کرد شد و ‘کودکم سرباز است’ از آبادان مقام دوم و ‘ گل محمد منتیل پا ‘ از بندرعباس مقام سوم بدست آورد.

در بخش بهترین کارگردانی ‘کودکم سرباز است’ از آبادان به عنوان اثر تحسین شده هیئت داوران رتبه اول در بخش کارگردانی بدست آورد و ‘دعوت یک روز گرم تابستان’ رتبه دوم و ‘سکوتی سرد’ مقام سوم کارگردانی را کسب کرد.

در بخش طراحی لباس نمایش ‘امامزاده دروغ نمی گوید’ از گچساران رتبه نخست و نمایش ‘گل محمد منتیل پا’ از هرمزگان رتبه دوم را کسب کرد.

نمایش ‘پرواز کوکوی خاکستری طوق مشکی’ از خرمشهر مقام نخست بهترین موسیقی شد و ‘دعوت یک روز گرم تابستان’ از خرمشهر در رتبه دوم جای گرفت.

در بخش طراحی صحنه، نمایش ‘کودکم سرباز است’ از شهرستان آبادان مقام اول را کسب کرد و ‘امامزاده دروغ نمی گوید’ از گچساران حائز رتبه دوم شد.

هیئت داوران به علت تعدد بازیگران بدون داشتن اولویت بندی هشت بازیگر زیر را این جشنواره را حائز رتبه بر تر دانست.

جواد انصاری از بندر عباس برای نمایش «گل محمد منتیل پا»، امیر باقریان از خرمشهر برای بازی در نمایش ‘پرواز کوکوی خاکستری طوق مشکی’، مالک آبسالان از دهلران برای نمایش ‘رقص استخوان ها’، محمد قاسمی از ملایر برای نمایش ‘سکوتی سرد’،امین ابراهیمی از کوهدشت برای بازی در نمایش ‘فرمیسک’، احمد مسافری و مسلم باوی از خرمشهر برای نمایش ‘دعوت یک روز گرم تابستان’ و سید اکبر دانیالی لردگانی از لردگان برای نمایش ‘حکایت نامداران از زبان پایداران’

در بخش بهترین بازیگر زن هیئت داوران طیبه نیک آزاد از آبادان برای بازی در نمایش ‘کودکم سرباز است’، شهلا موسوی از خرمشهر برای بازی در نمایش ‘پرواز کوکوی خاکستری طوق مشکی’، فروزان حسینی از ملایر برای بازی در ‘گل زخم’ ،رویا زارع از خرمشهر برای بازی در نمایش ‘دعوت یک روز گرم تابستان’، پری بارانی از ملایر برای بازی در ‘سکوتی سرد’،ریحانه بارانی از گچساران برای ‘امامزاده دروغ نمی گوید’، آمنه پورحسینی از خرمشهر برای ‘پازل’ و سهیلا موسوی از اراک را برای بازی در ‘شبانه، نوای چنگ زنانه’ شایسته تقدیر و دریافت جایزه دانست.

***بخش تئاتر خیابانی

هیئت داوران در بخش طراحی صحنه و فضا ، نمایش ‘سرمد’ از اصفهان شایسته تقدیر شناخته شد و لوح تقدیر جشنواره را از آن خود کرد.

در بخش موسیقی نیز کوروش احمدی برای نمایش ‘روز هشتم’ رتبه نخست را از آن خود کرد و لوح تقدیر، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره را دریافت کرد، همچنین حدیث گودرزی برای موسیقی نمایش نخواهم رفت رتبه دوم را کسب کرد، فرناز منتظر مطهر و مرجان قاسمی نیز حائز رتبه سوم بخش موسیقی شدند.

بهترین بازیگر مرد بخش خیابانی به شاهرخ سلیمانی و عبدالحسین جلیل نسب از خرمشهر برای بازی در نمایش ‘خرمشهر ۶۷’ تعلق گرفت و محمد رحیمی برای بازی در نمایش ‘میراث من’ و پژمان شاهوردی برای نمایش ‘نخواهم رفت’ رتبه دوم را کسب کردند و مسعود ورامینی از اصفهان برای بازی در نمایش ‘سرمد’، فرشید قنبری از آبادان برای بازی در نمایش ‘نذر’، علی مجید پور و مالک آبسالان از دهلران نیز برای نمایش ‘خان هفتم’ از سوی هیئت داوران شایسته تقدیر شناخته شدند.

بهترین بازیگر زن بخش خیابانی به الهه پورجمشید برای نمایش ‘میراث من’ از تهران تعلق گرفت و مریم طرفی از خرمشهر برای بازی در نمایش ‘خرمشهر ۶۷’ و سارا قنبری از کرمانشاه برای نمایش ‘یک پسته بی ارزش’ در رتبه دوم قرار گرفتند.

در بخش کارگردانی تئاتر خیابانی عبدالحسین جلیل نسب از خرمشهر برای کارگردانی نمایش ‘خرمشهر ۶۷’ حائز رتبه را کسب کرد و حیدر رضایی کارگردان نمایش ‘خان هشتم’ در رتبه دوم قرار گرفت همچنین پژمان محراب پور از خرمشهر را برای نمایش ‘ذره ای خاک’ و بهنام کاوه از آبادان برای کارگردانی نمایش ‘موضوع انشاء’ به صورت مشترک در رتبه سوم قرار گرفتند.

همچنین در بخش طرح و ایده نو ‘خرمشهر ۶۷’ در مقام نخست قرار گرفت و نمایش ‘پسته بی ارزش’ در رده دوم و نمایش های ‘سرمد’ و ‘موضوع انشاء’ نیز مقام رتبه سوم قرار گرفتند.

همچنین هیئت داوران هیجدهمین جشنواره تئا تر ملی مقاومت خرمشهر در بخش خیابانی، نمایش ‘خرمشهر ۶۷’ را به عنوان اثر برگزیده خیابانی معرفی کرد.

در این مراسم علی مرادخانی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، فرماندار خرمشهر، مدیر عامل منطقه آزاد اروند و معاون مناطق آزاد کشور در امور فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.