نقاط ضعف و قوت کنفرانس بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در استان لرستان

مصطفی شکری٭/ سردبیر: این همایش صبح پنجشنبه بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه با حضور استاندار لرستان، برخی مدیران ارشد استان، برخی سرمایه گذاران خارجی و پژوهشگرانی که به دبیرخانه این کنفرانس مقاله ارائه داده بودند، در محل دانشگاه لرستان برگزار شد. هدف اصلی این کنفرانس، معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان لرستان بود. . نکات قوت: […]

۲۳۱۷۹۳

مصطفی شکری٭/ سردبیر: این همایش صبح پنجشنبه بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه با حضور استاندار لرستان، برخی مدیران ارشد استان، برخی سرمایه گذاران خارجی و پژوهشگرانی که به دبیرخانه این کنفرانس مقاله ارائه داده بودند، در محل دانشگاه لرستان برگزار شد. هدف اصلی این کنفرانس، معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان لرستان بود.
.
نکات قوت:
این کنفرانس علمی با این عنوان، اولین بار بود که در خرم آباد برگزار شد که در نوع خود ارزشمند است.
به غیر از میهمانان علمی؛ میهمانان غیر علمی چون سرمایه گذاران خارج از استان، نمایندگان چند سفارت خانه و مدیران ارشد اجرایی استان دعوت شده بودند.
نحوه پذیرایی از میمهانان مطلوب بود.
.
نکات ضعف:
یکی از نقاط ضعف این کنفرانس بین المللی، سخرانی خارج از موضوع بعضی از سخنرانان بود.
مهمان ویژه کنفرانس آیت‌اله دری‌نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بود که چندان تناسبی با موضوع کنفرانس نداشت.
عدم رعایت وقت تعیین شده از طرف بعضی از سخنرانان موجب اخلال در برنامه اجرایی اعلام شده توسط مجریان برنامه شد.
در این کنفرانس برخلاف عرف مرسوم این گونه محافل علمی؛ یک فیلم ۵:۳۰ دقیقه ای از طرف روابط عمومی استانداری در “معرفی” استاندار محترم “جناب مهندس بازوند ” برای میهمانان داخلی و خارجی پخش شد.
پروژکتور روشن در سالن مرتباً از طرف روابط عمومی استانداری “تشریف فرمایی استاندار محترم را خیر مقدم عرض می کرد”. اینکه روابط عمومی یک دستگاه مرتباً تشریف فرمایی مقام مسئول خود را خیر مقدم عرض کند در نوع خود جالب و بی سابقه بود!
پروژکتور تا لحظات آخر سخنرانی سخنرانان؛ تشریف فرمایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را خیر مقدم عرض می کرد، در حالی که هیچکدام از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی استان حضور نداشتند.
متأسفنامه بخش علمی این کنفرانس آن گونه که باید، مورد توجه قرار نگرفت.
گواهی های تایید مقالات، به شکل مرسوم سایر همایش ها و کنفرانس های علمی نبود. در هر گواهی اسم تمامی افراد مولف ذکر شده بود. معمولاً عرف مرسوم بر این است که گواهی ها برای تمام افراد مولف “جداگانه” صادر می شود.
تبیعض بین میهمانان علمی و غیر علمی، به میهمانان علمی یک کیف ساده و به میهمانان غیر علمی “یک کیف چرم” هدیه داده شد.
.

در نهایت امیدواریم که اینگونه مراسم ها تأثیری بر روند توسعه استان لرستان داشته باشد.

 

٭ دانشجوی دکتری اقتصاد بین الملل دانشگاه تبریز