اظهارات شهردار کوهدشت در رابطه با اعتراضات کارگران خدماتی این نهاد

طی تماس یکی از همشهریان عزیز مبنی بر تجمع تعدادی از نیروهای شهرداری کوهدشت  بر آن شدیم جهت تنویر افکار عمومی از این تجمع گزارشی تهیه نماییم. آن چه در ادامه تقدیم شما مخاطبان گرامی می شود ماحصل گفت و گوی خبرنگار کشکان با پرسنل معترض شهرداری و در ادامه، جواب شهردار شهرمان می باشد. […]

IMG_2645

طی تماس یکی از همشهریان عزیز مبنی بر تجمع تعدادی از نیروهای شهرداری کوهدشت  بر آن شدیم جهت تنویر افکار عمومی از این تجمع گزارشی تهیه نماییم. آن چه در ادامه تقدیم شما مخاطبان گرامی می شود ماحصل گفت و گوی خبرنگار کشکان با پرسنل معترض شهرداری و در ادامه، جواب شهردار شهرمان می باشد.

پرسنل معترض شهرداری نسبت به نحوه ادامه خدمت در شهرداری معترض بودند. این پرسنل که بیشترشان نیروهای خدماتی شهرداری بودند نسبت به واگذاری حقوق و دستمزد و رابطه استخدامی خویش به شرکت های خدماتی معترض بودند و دغدغه اصلی شان تضمین شغل و ادامه همکاری با شهرداری بود. آن ها اظهارات درج شده سرپرست معاونت سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سایت شفاف در مورخه ۲۹ فروردین ماه سال جاری را ملاک و معیار قانونی بودن اعتراض خود عنوان نمودند.

علی صفدری با اشاره به مصوبه ساماندهی نیروی انسانی دستگاه های اجرایی در اسفندماه گذشته در سایت شفاف نیوز، گفته بود: «نیروهای شرکتی موجود در ادارات تعدیل نمی شوند و به شرکت های پیمان کاری واگذار نخواهند شد و مستقیم با دستگاه ها قرارداد می بندند و در صورت نیاز گرفتن نیروی جدید در قالب شرکت های پیمان کاری خواهد بود.»

نیروهای خدماتی شهرداری از تبعیض در ساماندهی نیروی انسانی در شهرداری گلایه داشتند و نسبت به بعضی رابطه بازی در راستای جذب نیرو در شهرداری کوهدشت اعتراض داشتند.

شهردار شهرستان کوهدشت در جواب این اظهارات گفت: این اقدام در راستای تحقق و اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی است و مورد تأیید مقام معظم رهبری نیز می باشد.

مهندس جافری سبک سازی دستگاه ها و نهادهای اجرایی کشور و برون سپاری امور قابل واگذاری را در راستای نظارت بیشتر و چابک سازی ادارات عنوان نمود و اظهار داشت: این اقدام با هماهنگی و اخذ مجوز از استانداری و در قالب انتشار آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار صورت گرفته است.

وی افزود: این اقدام در راستای ارتقاء نظارت شهرداری بر کارهای خدماتی و صیانت از حقوق عمومی شهروندان انجام شده است و می تواند از ورود بی ضابطه نیرو به بدنه شهرداری جلوگیری نماید.

وی در ادامه گفت: نیروهای شهرداری در حال حاضر ۴ برابر ظرفیت و نیاز شهرداری می  باشند و این امر موجب شده است بار اقتصادی مضاعفی بر شهرداری تحمیل گردد و شهرداری به جای ارائه خدمات شهری عملاً مسئول تأمین حقوق نیروی مازاد غیر کیفی می باشد.

وی نیروهای خدماتی زیر نظر شرکت های خدماتی را فاقد رابطه استخدامی با شهرداری عنوان کرد و گفت: این افراد توسط افراد زیر درخت نشین محوطه شهرداری کوهدشت تحریک می شوند و مطمئن باشند با این تجمع های غیرقانونی کاری از پیش نخواهند برد.

وی در پایان اظهار داشت: فقط شرکت طرف قرارداد نیروهای خدماتی عوض شده و این تغییر تأثیری بر روند پرداخت حقوق و مزایای ایشان ندارد. ضمناً در مدت مدیریت بنده هیچ گونه نیرویی خارج از سیکل قانونی وارد شهرداری نشده و بنده به عملکرد گذشته شهرداران قبلی کاری ندارم.