کسب مقام دوم نشریه صوتی «آوا» در جشنواره «باران تا رویش»/ شاعر کوهدشتی در بین گویندگان

دانشجویان دانشگاه شاهد برای ایجاد تنوع در تبلیغات فرهنگی، به انتشار نشریه صوتی “آوا”پرداختند که با استقبال دانشجویان از این طرح، شماره چهارم این نشریه در حال تدوین است. به گزارش کشکان به نقل از خبرگزاری دانشجو، انتشار و تبلیغ موضوعات و مسائل فرهنگی از طریق نشریه صوتی ایده‌ای جدیداست که دانشجویان خوش ذوق دانشگاه […]

۹۳_۰۳_۰۷_ava1_thumb_325

دانشجویان دانشگاه شاهد برای ایجاد تنوع در تبلیغات فرهنگی، به انتشار نشریه صوتی “آوا”پرداختند که با استقبال دانشجویان از این طرح، شماره چهارم این نشریه در حال تدوین است.

به گزارش کشکان به نقل از خبرگزاری دانشجو، انتشار و تبلیغ موضوعات و مسائل فرهنگی از طریق نشریه صوتی ایده‌ای جدیداست که دانشجویان خوش ذوق دانشگاه شاهد آنرا اجرایی کرده‌ و با انتشار ۳ شماره و ارائه بیش از ۳۰۰ دقیقه کار تولیدی و محتوایی، طرحی نو در مجموعه نشریات دانشجویی ایجاد کرده‌اند.

در این نوع نشریه، به جای اینکه دانشجو با قلم و کاغذ و عکس و صفحه آرایی در ارتباط باشد، صحبت از کلام و صدا و موسیقی و cd می‌باشد و مخاطبان به جای آنکه آنرا بخوانند، گوش می‌دهند.

اولین پیش شماره «نشریه صوتی آوا» به نام ویژه نامه صوتی «عطشان» به مناسبت اربعین حسینی در پاییز۹۲ تولید شد. پس از آن نیز با افزوده شدن دانشجویان فعال در عرصه رسانه، «آوا» توانست پیش شماره دوم خود را به نام «آوای ایران» که به مناسبت دهه مبارک فجر تولید شده ارائه دهد و سرانجام پس از دو پیش‌ شماره موضوعی، «اولین شماره نشریه صوتی دانشجویان دانشگاه شاهد» با عنوان «آوای باران» در بهار ۱۳۹۳ منتشر شد.

“آوای باران” با محوریت قرار دادن دغدغه‌ها ونیازهای مخاطبان اصلی‌اش که دانشجویان باشند، در سه بخش آوای اندیشه، آوای شعر وادب و آوای دانشجو، برنامه سازی شده بود. مناجات خوانی، وای باران بارن، گفتگو اندیشه، آوای لاله‌ها، حافظ خوانی، گفتگوی ادبی، مصاحبه با علیرضا بدیع، معرفی کتاب، گزارش دانشگاهی، خلاقیت در اسلام، خاطره‌ها، بهار فرهنگ، اخبار طنز، یادمان شهدای گمنام، موعودنامه و… نیز از بخش‌های این نشریه صوتی بوده است.

مجموعه‌های نشریه صوتی آوا به سردبیری خانم زهرا پورحیدر و مدیریت فنی خانم زهرا کولیوند تولید می‌شود و دانشجویان علاقمند به همکاری با تشکیل یک گروه در تهیه این نشریه فعالیت می‌کنند. نگارقدیانی، زینب زارع کار، بهناز ابوالوفایی، مهریار سرمدی ، ناصر کلهر ، مینا ذوقیان، مریم مکرمی محمد جهانبخش، فرزاد توتچی فتیدهی، حمزه عسگری، و تعداد زیادی ازدیگر دانشجویان و کارکنان بخش‌های مختلف دانشگاه با این تیم دانشجویی همکاری دارند.

لازم بذکر است که دانشجویان دانشگاه شاهد مشغول تهیه چهارمین نشریه صوتی آوا هستند که در حال حاضر شماره جدید آوا، در مرحله مطالعاتی قرار دارد.

نشریه صوتی آوا توانسته است در جشنواره ملی نوآوری‌های فرهنگی دانشجویان “از باران تا رویش” در بخش آثار و محصولات نوآورانه فرهنگی مقام دوم کشور را کسب کند.

لازم به ذکر است خانم بهناز ابوالوفایی از گویندگان این نشریه، از شاعران توانمند اهل شهرستان کوهدشت است که هم اکنون جهت ادامه تحصیل در تهران سکونت دارد.

برای شنیدن تیتراژ اولین شماره نشریه صوتی آوا “آوای باران” اینجا را کلیک کنید.