کنفرانس ملی مهندسی معماری، عمران و توسعه ی کالبدی در کوهدشت برگزار شد

به گزارش خبرنگار کشکان، کنفرانس ملی مهندسی معماری، عمران و توسعه ی کالبدی به همت شهرداری کوهدشت عصر پنجشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۹۴ در محل سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری امید این شهرستان برگزار شد. در این همایش مسئولین محلی و پژوهشگرانی از نقاط مختلف کشور حضور داشتند. مهندس جافری شهردار کوهدشت در […]

IMG_3599

به گزارش خبرنگار کشکان، کنفرانس ملی مهندسی معماری، عمران و توسعه ی کالبدی به همت شهرداری کوهدشت عصر پنجشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۹۴ در محل سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری امید این شهرستان برگزار شد.

در این همایش مسئولین محلی و پژوهشگرانی از نقاط مختلف کشور حضور داشتند.

مهندس جافری شهردار کوهدشت در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضرین به بیان چگونگی شکل گیری این کنفرانس ملی پرداخت. ایشان با بیان موقعیت و اهمیت استراتژیک شهرستان کوهدشت در کشور به بررسی مسائل مختلف شهرستان از جمله مساحت شهر و سکونتگاه های غیررسمی آن، جمعیت و سیر صعودی آن پس از انقلاب، سرانه فضای سبز پائین شهرستان در مقایسه با میانگین کشوری و مصرف آب تصفیه شده برای آن، فقدان کمربندی، عدم پیش بینی تأسیسات شهری که منجر به حفاری های متعدد و تخریب آسفالت می شود و …پرداخت.

جافری با اشاره به عدم طراحی نقشه بر اساس ویژگی خانوارها توسط دفاتر مهندسی عنوان داشت: معماران ما توجهی به نمای بیرونی ساختمان ها ندارند، برای معماری از مصالح بومی استفاده نمی کنند و سبک های معماری و مسائل زیست محیطی را در کار خود مد نظر قرار نمی دهند.

وی همچنین با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) در خصوص لزوم وجود آرامش در شهر اسلامی ادامه داد: از جمعیت ۱۲۰ هزار نفری کوهدشت ۳۰ هزار نفر عوارض می دهند و بقیه ساخت و سازها غیر مجاز هستند. قوانین شهری ظرفیت پاسخگویی به تمام انتظارات به حق مردم را ندارند. طرح جامع شهری نیز باید در منظر عموم شهروندان قرار گیرد.

در قسمت بعدی مراسم، حجت الاسلام طهماسبی امام جمعه کوهدشت با اشاره به وظیفه فعالیت فرهنگی شهرداری و شورای شهر، از عملکرد این دو نهاد در بحث ترویج فرهنگ دینی، توسعه امکانات ورزشی، آسفالت معابر، ایجاد پارکینگ عمومی و سرویس های بهداشتی عمومی، نصب تابلوهای دیجیتال تبلیغاتی و … به شدت انتقاد کرد.

پس از سخنان امام جمعه کوهدشت، نوبت به ارائه مقاله یکی از شرکت کنندگان رسید.

در ادامه ی این کنفرانس ملی، ملکشاهی نماینده ی مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت. وی گفت: شهردار و شهرداری مدیریت متفاوت و برجسته ای است چرا که شهرداری مدیریت درآمد و هزینه است.
اللهیار ملکشاهی افزود: شهردار باید یک شخصیتی باشد که بتواند درآمد کسب کند و آن را هزینه کند و شهرداری موفق است که راه های کسب درآمد را بداند و آن را هزینه کند.
نماینده مردم شهرستان کوهدشت در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: شهرداران در دنیا اصولاً در بالاترین مقاطع سیاسی قرار می گیرند و در کشور ما شهرداران در جایگاه ویژه ای هستند و از دل انتخاب مردم بیرون می آیند. وی گفت: مصداق بارزی از حکومت مردم بر مردم شهرداری است.

محمدی فرماندار کوهدشت نیز در این همایش در سخنانی به بررسی مسائل مختلف شهرستان کوهدشت و بیان ضرورت تلاش برای توسعه شهرستان و رفاه شهروندان آن پرداخت.

همچنین در قسمت های دیگر این همایش برخی دیگر از پژوهشگران شرکت کننده، به ارائه مقالات خود پرداختند.

گراوند رئیس شورای اسلامی شهر کوهدشت نیز در سخنانی به بیان اهمیت شوراها و نقش آن ها در پیشرفت و تکامل شهرها اشاره کرد و گزارشی از اقدامات شورای شهر کوهدشت ارائه داد.