طرح شتاب بخشی به سوادآموزی با هدف باسواد کردن ۲۰هزار نفر بی سواد اجرا می شود

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان با اشاره به اهتمام آموزش و پرورش برای ریشه کن کردن بی سوادی در استان گفت: به منظور با سواد کردن ۲۰هزار نفر بی سواد ۱۰تا ۴۹ سال ، طرح شتاب بخشی به بی سوادی با محوریت آموزش فرد به فرد اجرا می […]

P1390123

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان با اشاره به اهتمام آموزش و پرورش برای ریشه کن کردن بی سوادی در استان گفت: به منظور با سواد کردن ۲۰هزار نفر بی سواد ۱۰تا ۴۹ سال ، طرح شتاب بخشی به بی سوادی با محوریت آموزش فرد به فرد اجرا می شود.

دکتر گودرز کریمی فر افزود: اقدامات بسیار خوبی در این خصوص انجام شده و انتظار می رود با مساعدت و همدلی سایر دستگاهها روند شتاب بخشی به بی سوادی با سرعت بیشتری طی شود.

کریمی فر ادامه داد: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰ تعداد ۱۱۷هزار نفر بی سواد در استان لرستان وجود داشت که تاسال ۹۲ سی و هفت هزار و ۸۷۰نفر باسواد شدند . وی ادامه داد :  از ۵۲هزار و ۵۵۸ نفر بی سواد در سال ۹۲ تعداد هشت هزار نفر نیز در سال ۹۳ باسواد شدند. کریمی فر تعداد افراد بازمانده از تحصیل را در سال ۹۳ چهل و چهار هزار و ۵۵۸نفر ذکر کرد و گفت: ۲۰میلیارد ریال اعتبار هم  برای باسواد کردن افراد بازمانده از تحصیل اختصاص در نظر گرفته شده است و انتظار می رود با مساعدت و تعامل دستگاهها و نهادهای استان کار باسواد کردن این افراد ظرف ۳سال انجام شود.

P1390115

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه با اشاره به طرح آموزش فرد به فرد در معاونت سوادآموزی گفت: بر اساس این طرح آموزش و پرورش به اشخاصی که بتوانند افراد بی سواد را در بازده زمانی شش ماهه باسواد کنند مبلغ ۷میلیون و ۲۰۰هزار ریال پاداش پرداخت می کند.وی به تشویق فرد بی سواد هم اشاره کرد و گفت: معادل ۲۰درصد این مبلغ نیز به شخص بی سواد در صورت موفقیت در آزمون پایانی و اخذ مدرک مقدماتی تعلق خواهد گرفت. دبیر شورای پشتیبانی سوادآموزی استان لرستان در ادامه خواستار تعامل و همکاری  صدا و سیما  با آموزش و پرورش شد و گفت: گستردگی و سرعت انتشار رسانه استانی ایجاب می کند تا از این ظرفیت بالقوه برای رفع مبادی بی سوادی و ریشه کنی آن استفاده شود .کریمی فر در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از مساعدت و همراهی استاندار لرستان در پیشبرد برنامه های آموزش و پرورش گفت : امید است با تصویب استاندار محترم و همکاری فرمانداران و مدیران ارشد استان زمینه رفع چهره نامطلوب بی سوادی ازاستان فراهم شود.
علی اشرف حیدری معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان هم در این جلسه با اشاره به تدوین سند جامع سوادآموزی گفت: بر اساس برش استانی ظرف ۳ سال می بایست  بی سوادان استان با همکاری آموزش و پرورش و سایر دستگاههای استان باسواد شوند.وی به عقد تفاهم نامه با نهادها و دستگاههای استان اشاره کرد و گفت: در این سند تعهد هر دستگاه مشخص شده و انتظار می رود تا مدیران با جدیت در این مسیر ورود کرده و به تحقق اهداف این سند ظرف ۳سال کمک کنند. حیدری همچنین خواستار همکاری و مساعدت صدا و سیمای مرکز لرستان با معاونت سوادآموزی گردید و گفت: ترویج فرهنگ سوادآموزی در جامعه هدف مشترکی است که شامل تمام نهادها و دستگاههای فرهنگی من جمله رسانه ملی می شود . وی در پایان گزارشی از فعالیتهای انجام شده در سالهای اخیر را ارائه داد.