تدابیر فرماندار دولت راستگویان برای برون رفت کوهدشت از بحران

کرم محمدی فرماندار دولت تدبیر و امید در شهرستان کوهدشت اولین نشست خبری خود با خبرنگاران در سال ۹۴ را عصر یکشنبه ۲۳ فروردین برگزار نمود. به گزارش خبرنگار کشکان، در این نشست، که با حضور خبرنگاران رسانه های مجازی و چاپی شهرستان کوهدشت در محل سالن کنفرانس فرمانداری کوهدشت برگزار شد، به دنبال پرسش […]

IMG_5730 copy

کرم محمدی فرماندار دولت تدبیر و امید در شهرستان کوهدشت اولین نشست خبری خود با خبرنگاران در سال ۹۴ را عصر یکشنبه ۲۳ فروردین برگزار نمود.

به گزارش خبرنگار کشکان، در این نشست، که با حضور خبرنگاران رسانه های مجازی و چاپی شهرستان کوهدشت در محل سالن کنفرانس فرمانداری کوهدشت برگزار شد، به دنبال پرسش های متعدد و متنوع مطرح شده فرماندار کوهدشت به طور خلاصه مسائل و موضوعات ذیل را عنوان نمود.

-خدا را شاکریم که نتیجه مذاکرات هسته ای برد برد بود و فرزندان ایران توانستند از منافع کشور دفاع کنند.

– إن شاء اله در سال جدید شاهد رونق بازار کسب و کار و اشتغال باشیم.

– در حال حاضر با ۲۰ تا ۲۱ متر کاهش سطح آب چاه های شهرستان مواجهیم. یکی از راه های حفاظت از منابع آب استفاده از الگوی کشت جایگزین است. ۱۴ درصد زمین های ما از آب های جاری و زیرزمینی استفاده می کنند.  یکی از این کشت ها کلزا بود. متأسفانه به علت شرایط بد آب و هوایی بخش زیادی از کلزاها از بین رفت. در این طرح باید مابه التفاوت به کشاورز پرداخت شود.

– جمعیت فعال شهرستان کوهدشت ۷۲ هزار نفر است که ۳۲ هزار نفر آن نیازمند شغل هستند.

– برای توسعه شهرستان کارهای متنوعی برنامه ریزی و شروع شده است. ایجاد سایت های گردشگری، استفاده از چشم اندازهای طبیعی و نگاره های تاریخی و توسعه طرح های پروش ماهی، توسعه ی راه های ارتباطی و توسعه ی سدها و …

– فنس کشی نگاره های میرملاس تا حدودی در حفظ آن ها مؤثر است و به دنبال ایجاد راه دسترسی مناسب به میرملاس هستیم.

– در خصوص منابع طبیعی کمیته صیانت از جنگل در استان تشکیل شده است. در سالیان گذشته ۵۵ هزار هکتار جنگل در استان نابود شده اند.

– مطابق استانداردها، برای هر ۵ هزار هکتار باید یک جنگلبان باشد در حالی که در لرستان در حال حاضر برای هر ۹۰ هزار هکتار یک جنگلبان وجود دارد. به دنبال کمک گرفتن از مردم به ویژه دهیاری ها هستیم.

– گفته می شود کانون های نفتی شهرستان در حال حاضر فاقد ظرفیت کافی برای بهره برداری هستند.

– برای توسعه پارک جنگلی هرین خلیفه ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته ایم.

– دکتر روحانی ریاست محترم جمهور، در خصوص ۱۰ شهرستان کشور که دچار بیکاری مفرط هستند دستور ویژه رسیدگی داده اند که شهرستان کوهدشت یکی از آن هاست.

– وجود سایت های خبری و نشریات چاپی فضای روشن و مساعدی برای جامعه ی شهرستان ایجاد نموده است.

– شهرداری کوهدشت ماهیانه ۶۴۰ میلیون تومان حقوق و اضافه کار به کارکنان خود پرداخت می کند در حالی که میانگین درآمد ماهیانه آن ۲۰۰ میلیون تومان است.

– اهمال مدیران دولت احمدی نژاد موجب شده کمربند سبز شهرستان از بین برود و سکونتگاه های غیر رسمی در شهرک امام (ره) و شهرک نادی توسعه یافته اند.

– در نابودی تنگه شیرز و توسعه استخر ماهی در ورودی آن ۱۷ دستگاه به دلایل نامشخص دخیل بوده و تخلف کرده اند. برای بهره بردار حقی ایجاد شده است. با این کار دره شیرز خفه شده است. در این رابطه پیگیر رفع تصرفات هستیم که امیدواریم منتج به نتیجه شود.

– پل ارتباطی استان های لرستان، کرمانشاه و ایلام در منطقه ی چم آستان ایجاد می شود. مطالعات این طرح انجام شده است.

– إن شاء اله در سال ۹۴ شاهد فضای بانشاط سیاسی در شهرستان برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان باشیم. به دنبال فراهم کردن بستر حضور همه ی سلیقه ها در انتخابات و صیانت از آراء مردم هستیم.

– تعطیلی سد معشوره محال است. در این زمینه دو دیدگاه وجود دارد. معشوره برقی شود یا برقی-آبی شود. اعتبار این سد در بودجه سال جاری دیده شده است. اما زمان اجرایی شدن نهایی آن مشخص نیست.

– اجرایی شدن ایستگاه پمپاژ آب سرطرهان نیازمند یاری دولت محترم است.

– فاز اول سد خسروآباد انجام شده و امیدواریم نیمه دوم سال ۹۴ شاهد بهره برداری از آن باشیم. همچنین اجرایی شدن سد ساری میران و مشکل فاضلاب شهر از برنامه های پیش روی ماست. از ۱۱ طرح پمپاژ، ۵ طرح در هفته ی دولت به بهره برداری می رسند.

– طرح های پتروشیمی و سیمان شهرستان قطعی شده اند. زمین سیمان مشخص شده و با توجه به وجود مواد اولیه، در حوزه کارخانه گچ شهرستان بنا می شود. شرکت پتروشیمی شهرستان کوهدشت نیز مراحل ثبت خود در اداره ثبت را می گذراند و به احتمال در منطقه بلوران احداث می شود.

– ۳۸ کیلومتر از محور کوهدشت به خرم آباد آسفالت شده و تا هفته ی دولت امسال در تیرماه ۵۸ کیلومتر می شود. این جاده باید در هفته ی دولت سال ۹۵ به بهره برداری کامل برسد.

– در کل لرستان امسال افزایش مسافر داشتیم نه گردشگر که عایدی اقتصادی برای ما نداشت.

– ۳۴ واحد سازمانی شهرستان در دولت قبل گم شده و به یغما رفته اند.

– کارخانه های لاستیک و روغن کشی در کوهدشت مرکزی ایجاد می شوند.

– هفتاد میلیون تومان تسهیلات برای طرح های زیرمجموعه کشاورزی در نظر گرفته ایم. رسانه ها اطلاع رسانی کنند تا علاقه مندان مراجعه کنند.

– در زمینه عزل و نصب ها با نماینده اختلاف سلیقه دارم نه اختلاف ساختاری، و این امری طبیعی است.

– در خصوص معادن قیر اگر کسی با اولویت بومی متقاضی باشد از وی حمایت می کنیم.

– اهل افراط نبوده و نیستم، در زمان فرمانداری قبلی خود در کوهدشت رأی آقای پیریایی دقیق از صندوق درآمد، اگر لازم باشد پاسخ اظهارات ایشان را در زمانش می دهم. در انتصاب مدیران الشتری شهرستان دخالتی نداشته ام.

– مدیران فقط در شهرستان تعیین تکلیف نمی شوند. علت ماندن برخی مدیران احمدی نژادی در شهرستان همین مسأله است.

– در حوزه ی مسائل شهری اردیبهشت ماه جلسه ای با حضور شهردار و اعضای شورای شهر و شما خبرنگاران در فرمانداری تشکیل می دهیم.

 

IMG_5738 copy

IMG_5736 copy

IMG_5748 copy

IMG_5759 copy

IMG_5760 copy

IMG_5761 copy

IMG_5768 copy

IMG_5770 copy

IMG_5771 copy

 

گزارش: مهدی دوست محمدی

عکس: قدرت فیاض بخش