ورود مسافران نوروزی به لرستان افزایش یافته است

فرماندار خرم‌آباد گفت: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت مسافران و گردشگران می‌طلبد که ظرفیت اماکن اقامتی لرستان افزایش یابد تا ازلحاظ استقرار مسافران محدودیتی نداشته باشیم. به گزارش کشکان، حبیب‌الله خجسته پور عصر امروز در جلسه ستاد خدمات سفر لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: لرستان […]

۱۳۹۲۱۲۲۷۱۱۴۶۵۹۴۱۶۲۳۷۲۶۶۳

فرماندار خرم‌آباد گفت: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت مسافران و گردشگران می‌طلبد که ظرفیت اماکن اقامتی لرستان افزایش یابد تا ازلحاظ استقرار مسافران محدودیتی نداشته باشیم.

به گزارش کشکان، حبیب‌الله خجسته پور عصر امروز در جلسه ستاد خدمات سفر لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: لرستان به‌عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور مطرح است و این ظرفیت بزرگی برای جذب گردشگر است.

وی با اشاره به وجود توأمان آثار طبیعی و جاذبه‌های تاریخی در لرستان، افزود: آثار به‌دست‌آمده از بناهای تاریخی و غارهای باستانی لرستان، حکایت از قدمت ۴۰ هزارساله سکونتگاه‌های بشری در لرستان دارد.

فرماندار خرم‌آباد عنوان کرد: در استان لرستان برای ایام تعطیلات نوروزی علاوه بر نظارت‌های عمومی، از طرف استاندار سه نفر نیز به‌عنوان بازرس ویژه در نظر گرفته‌شده‌اند که دستگاه‌های اجرایی باید هماهنگی و همکاری‌های لازم را با این افراد داشته باشند.

وی با اشاره به‌ضرورت ساماندهی فعالیت نمایندگی‌های بیمه در لرستان، تصریح کرد: در ایام عید نوروز برخی از نمایندگی‌های بیمه در استان طی چند روز اخیر خدمات‌رسانی مناسبی نداشته‌اند و یا اینکه در محل خدمت حاضر نبوده‌اند که این روند باید اصلاح شود.

خجسته پور گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با حضور در مراکز ستاد اسکان نوروزی در سطح استان بر عملکرد آن‌ها و وضعیت اسکان در استان نظارت کنند، از طرفی مدیریت بانک‌ها نیز باید بر روند ارائه خدمات عابر بانک‌ها نیز نظارت لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: شورای شهر و شهرداری لرستان خدماتی ازجمله چادر، پتو و وسایل گرمایشی را به‌طور رایگان در اختیار مسافران قرار داده است که این در تمام کشور اتفاقی کم‌نظیر است.

فرماندار خرم‌آباد تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید آمار دقیقی از حضور گردشگران در استان ارائه دهند و این گزارش‌ها را در زمان مناسب در سامانه‌های اطلاع‌رسانی درج کنند درزمینهٔ ارائه آمار مقایسه‌ای نسبت به سال‌های گذشته نیز ورود پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در ایام عید باید از تجمع دست‌فروشان در اطراف قلعه فلک الافلاک و سایر اماکن تاریخی جلوگیری شود و نصب هرگونه بنر تبلیغاتی نیز در این مکان تا پایان تعطیلات ممنوع باشد.

خجسته پور عنوان کرد: به نظر می‌رسد تابلوهای راهنمای مسافران و گردشگران به تعداد کافی در سطح شهر نصب نشده که انتظار می‌رود شهرداری در این زمینه بازنگری ویژه‌ای داشته باشد و در ورودی‌های شهر استان به‌ویژه از طرف جنوب، افرادی برای راهنمایی مسافران در محل حضورداشته باشند.

وی گفت: برخی از کشیک‌های نوروزی در محل‌های موردنظر حضوری جدی ندارند که مدیران باید این موضوع را به آن‌ها یادآور شوند که باید این افراد همواره تا پایان مدت مقرر در محل خدمت خود حضورداشته و همواره تلفن‌های همراه آن‌ها نیز در دسترس باشد.

فرماندار خرم‌آباد اظهار داشت: پس از پایان ایام فاطمیه باید با رعایت شئون اسلامی، شورونشاط در شهر حاکم شود و استان چهره‌ای شاداب به خود بگیرد و نورپردازی در شب که یکی از مؤلفه‌های زیباسازی شهر است نیز باید در سطح استان لحاظ شود.

وی عنوان کرد: در روز طبیعت نیز باید تدابیری اتخاذ شود که از آلودگی محیط‌زیست پیشگیری شود و از طرف پلیس راهور نیز بحث کنترل ترافیکی در این روز انجام شود.

خجسته پور خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت مسافران و گردشگران می‌طلبد که ظرفیت اماکن اقامتی استان افزایش یابد تا ازلحاظ استقرار مسافران محدودیتی نداشته باشیم.