دو خبر مهم این روزهای آموزش و پرورش/ افزایش کف حقوق معلمان با اجرای رتبه بندی و استخدام ۵۰۰۰ نفری
کف افزایش حقوق به نسبت وضعیت فعلی فوقالعاده بالاست حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: هم دولت و هم مجلس تلاششان بر این است تا هفته آینده طرح رتبهبندی معلمان در قالب دو فوریت به مجلس داده شود که در مجلس نیز بدون نوبت این طرح مورد بررسی […]
کف افزایش حقوق به نسبت وضعیت فعلی فوقالعاده بالاست
حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: هم دولت و هم مجلس تلاششان بر این است تا هفته آینده طرح رتبهبندی معلمان در قالب دو فوریت به مجلس داده شود که در مجلس نیز بدون نوبت این طرح مورد بررسی و تصویب قرار میگیرد.
وی از استقبال مجلس برای تصویب این طرح با دو فوریت خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم در روزهای پایانی سال ۹۴ و یا اوایل سال آینده این طرح به تصویب نهایی رسیده و به سرعت اجرایی شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت و مجلس مدافع طرح رتبهبندی معلمان است و در این مسئله نباید شک و تردیدی داشته باشیم.
کفاش در بخش دیگری از سخنان خود افزود: طرح رتبهبندی در حقیقت طبقهبندی مشاغل معلمان است که با نگاه افزایش حقوق و مزایا به نسبت اساتید دانشگاه انجام میشود و در سایه اجرای این طرح شاهد ارتقای منزلت و جایگاه معلمان در سطح جامعه هستیم.
وی اصل این طرح را ترقی دریافت حقوق و مزایای معلمان اعلام کرد و ادامه داد: معلمان براساس مدرک تحصیلی، سابقه، سنوات خدمتی، تشویقات و دیگر معیارها و ملاکهای در نظر گرفته شده در طبقهبندی و تقسیمبندی واقعی قرار میگیرند.
کفاش در پاسخ به سئوالی در مورد کف افزایش حقوق معلمان در مراحل اولیه اجرای این طرح بیان کرد: این کف افزایش حقوق به نسبت وضعیت فعلی فوقالعاده بالاست که امیدواریم با تصویب نهایی مجلس رقم آن به درستی اعلام شده و بیان شود.
اعزام ۹ هزار دانشآموز زائر اولی به مشهد مقدس
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یاد و خاطره ۴۱۱ شهید عرصه تربیتی را گرامی داشت و اضافه کرد: بنیانگذاران این عرصه شهیدان رجایی و باهنر هستند که در این عرصه کوشش و جدیتی تمام داشتند.
کفاش با اشاره به تنوع برنامههای سال ۹۴ حوزه پرورشی و تربیتی گفت: ما توسعه برنامههای اردوهای عمره دانشآموزی، افزایش تعداد دانشآموزان عازم به سفر عتبات عالیات و همچنین برنامههای زیارتی برای مشهد مقدس به ویژه سال اولیها را به جد پیگیری کرده و دنبال میکنیم.
وی با بیان اینکه در سالجاری ۹ هزار زائر اولی به مشهد مقدس اعزام شدند، افزود: تلاش ما بر این است تا سند جامع تربیتی و سند هدایت تحصیلی در سال ۹۴ به نتیجه برسد.
کفاش حمایت از توسعه برنامههای تشکلهای دانشآموزی حاضر در مدارس را یادآور شد و تصریح کرد: تلاش و جدیت ما بر این است تا بتوانیم بیش از هر زمان دیگر در این حوزه با نگاه جامع ورود پیدا کرده و اقدام عملی را به انجام برسانیم.
استخدام ۵۰۰۰ نفر/ آگهی آزمون تا یک ماه دیگر
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر استخدام در این وزارتخانه اظهار داشت: درخواستی را از سازمان مدیریت داشتیم و مقدمات آن نیز آماده شده است تا سهمیه استخدام ۵ هزار نفر را از سازمان مدیریت بگیریم.وی ادامه داد: بر این اساس، تا یک ماه دیگر اطلاعیه برگزاری این آزمون اعلام میشود و داوطلبان با اولویت مربیان پیشدبستانی و نیروهای شرکتی به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد؛ دوره یکسالهای نیز در دانشگاه فرهنگیان برای پذیرفتهشدگان برگزار خواهد شد.
بطحایی با بیان اینکه آموزش و پرورش در روزهای پایانی سال ۹۳ با ۱۸۰۰ میلیارد تومان کسری مواجه است، گفت: ۱۴۰۰ میلیارد تومان کسری مربوط به سال ۹۲ و قبل از آن است.
معاون وزیر آموزش و پرورش از ارائه طرحی برای تحول در بیمه طلایی فرهنگیان خبر داد و بیان داشت: براساس این طرح، ۴ بسته خدمات بیمهای پیشبینی شده است و فرهنگیان متناسب با انتخاب، هزینههای آن را پرداخت میکنند.
بطحایی از اجرای طرح یکپارچهسازی حساب مالی مدارس خبر داد و گفت: براساس این طرح، تمام کمک های داوطلبانه مردمی به مدارس، یکپارچهسازی و کنترل میشود، اما به این معنی نیست که کمک یک خانواده به مدرسه دیگری داده شود، بلکه کمکهای خانوادهها در مدارس فرزندان خود انجام خواهد شد.
وی از اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد در آموزش و پرورش خبر داد و بیان داشت: این طرح صرفاً برای آموزش و پرورش است و بدون پرداخت سنوات ارفاقی اجرا میشود.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با اجرای طرح بسته حمایتی از مؤسسان مدارس غیردولتی به بحث اشتغال در کشور نیز کمک شده است، گفت: ۷۶۰۰ فرصت شغلی با اجرای این طرح ایجاد شد.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰