رييس جمهور:ظلم است كه ملت ايران در اين تراز زندگي كند

رييس جمهور با اشاره به سابقه غني فرهنگي، اعتقادي و تاريخي ايران تصريح كرد :به خدا ظلم است كه ملت ايران در اين تراز زندگي كند.


رييس جمهور با اشاره به سابقه غني فرهنگي، اعتقادي و تاريخي ايران تصريح كرد :به خدا ظلم است كه ملت ايران در اين تراز زندگي كند. به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) محمود احمدي‌نژاد طي اظهاراتي در مراسم رونمايي از دو طرح كلان ملي فناوري و نوآوري كه صبح امروز(سه شنبه) در سالن شهيد بهشتي رياست جمهوري برگزار شد، اظهار كرد: به نتيجه رسيدن اين دو طرح كلان ملي بسيار ارزشمند است و در همين جا ياد امام و شهدا را گرامي مي‌داريم كه با نگاه‌هاي آرماني خود هويت حقيقي را به ما نشان دادند و انرژي به ملت دميدند كه ان‌شاءالله سال‌هاي سال با شتاب به سمت قله‌ها حركت مي‌شود.

رييس‌جمهور تصريح كرد: خدا عالم را براي انسان خلق كرده است و انسان به همه‌ي موجوديت عالم مفهوم مي‌دهد و در حقيقت مي‌توان گفت انسان دروازه‌ي شناخت خداست كه سرشار از استعدادها و توانمندي‌ها است.

وي با بيان اين‌كه خدا خواسته كه انسان به جايي برسد كه جلوه‌ي خدا باشد، افزود: دروازه‌ي رسيدن به قله‌ي انسانيت، علم است و هنوز از همه‌ي ظرفيت‌هاي انسان استفاده نشده است. جرقه‌اي زده شد و فضاي مجازي ايجاد شد. اين فضا لايتناهي است كه تا كنون يك قطره از آن را مورد استفاده قرار داده‌ايم. اگر همه‌ي استعدادهاي انسان شكوفا شود چه خواهد شد؟

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه بشريت در استفاده از علم هنوز در نقطه‌ي صفر به سر مي‌برد، ادامه داد: هنوز از ظرفيت‌هاي عقل به طور كامل استفاده نشده است. حضور ابن سينا جرقه‌اي بود و مي‌توان او را يك اعجوبه‌ي بشريت عنوان كرد.

رييس‌جمهور با ابراز خرسندي از اين‌كه سرعت اول رشد علمي را در دنيا داريم، گفت: اگر به لحاظ علمي در دنيا اول شويم، اما باز هم در پله‌ي نخست قرار داريم و انسان بايد تلاش كند كه مظهر علم خدا شود و اميدواريم به نقطه‌اي برسيم كه دروازه‌هاي همه‌ي علوم هستي به روي ما گشوده شود.

وي يادآور شد: اكنون زندگي امروز و انسان امروز با زندگي و انسان 20 سال پيش قابل مقايسه نيست و قطعا با آينده نيز قابل مقايسه نخواهد بود. به همين دليل است كه انتظار به اين اندازه براي ما مهم است و همه تحقق آرزوها را به آن زمان احاله مي‌دهند و ان‌شاءالله زماني برسد كه انسان در اوج قرار گرفته باشد.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به طرح شبكه ملي فرهنگي، آن را امري لازم و بسيار خوب توصيف كرد وگفت: فرهنگ محدود نيست، بلكه داراي دايره‌ي وسيعي است كه تمام ابعاد وجودي انسان را در بر مي‌گيرد. در اين زمينه بايد به مردم فرصت بدهيم. دستور كارها و اولويت‌ها را مشخص كنيد و به نيازها پاسخ دهيد و اين را به يك شبكه‌ي اجتماعي تمام‌عيار تبديل كنيد. خيلي نگران پول نباشيد. البته پول هم در اختيارتان هست.

رييس‌جمهور، كشور ايران را ثروتمند توصيف و اظهار كرد: كشور ايران واقعا ثروتمند است، اگر منابع در يك نقطه و با يك مديريت واحد اداره شود. اكنون يك خزانه داريم كه پنج نفر براي آن برنامه‌ريزي مي‌كنند. براي خزانه بايد در يك نقطه برنامه‌ريزي كنيم. البته محدوديت‌هايي را براي ما ايجاد كردند كه اينها از نظر ما داراي اهميت نيست. اقتصاد ما متكي به خود است و اكثر نيازهاي ما در كشور تامين مي‌شود و ان‌شاءالله مابقي نيز تامين خواهد شد. البته من قائل به قطع رابطه با دنيا نيستم ،بلكه ما به دنبال جهاني شدن اسان هستيم، اما يك نقطه است كه ما از نظر اعتقادي قبولش نداريم.

رييس قوه مجريه، ايران را فرهنگ و تمدن توصيف كرد و گفت: وجه مميزه ملت ايران با ساير نقاط دنيا همين فرهنگ و تمدن است.

احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به عرضه‌ي صحيح، تصريح كرد: عرضه به اندازه‌ي توليد محتوا داراي اهميت است. منابع عظيمي داريم كه روش عرضه‌ي آن ضعيف است و برخي از آنها در حال خاك خوردن است. بايد از اين فضا بهترين استفاده را بكنيم و اين راهي است كه نمي‌توان جلوي آن را بست. هنر اين است كه در دنيا آرمان و اخلاق برتر داشته باشيم و ما اين ظرفيت را داريم؛ زيرا خزانه‌ي فطري و الهي در اختيار ما قرار دارد.

وي در ادامه‌ي اظهارات خود به طرح «تورين يا گريد محاسباتي ملي» اشاره كرد و به مزاح گفت: البته فرهنگستان فارسي باز هم بايد اين نام تورين را به فارسي تبديل كند.

رييس‌جمهور ادامه داد: تورين محاسباتي ملي اقدامي ارزشمند است و مي‌تواند پايه‌ي يك شبكه‌ي اطلاعاتي باشد و در بسياري از كارهاي تحقيقاتي و در مقاطع بالاتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اميدواريم در دولت دهم تمام دانشگاه‌ها به تورين محاسباتي ملي متصل شوند.

احمدي‌نژاد در پايان اظهارات خود گفت: به خدا ظلم است كه ملت ايران در اين تراز زندگي كند؛ زيرا ملت ايران داراي فرهنگ، اعتقادات و سابقه‌ي تاريخي بسيار غني است. ما بايد به سرعت پرچمدار شويم و اين امر شدني است و هيچ چيز كم نداريم. اين نژادپرستي و ناسيوناليستي نيست، بلكه بيان يك ماموريت است. امام راحل به ما نشان داد كه اين امر شدني است.