گزارش تصویری- تشریحی/ حضور معاون قضایی قوه قضائیه در کوهدشت

به گزارش اختصاصی خبرنگار کشکان، حجت الاسلام پنجعلی حصاری معاون قضایی قوه قضائیه به عنوان نماینده آیت الله آملی لاریجانی ریاست قوه قضائیه امروز به همراه محمد جهانیان معاونت قضایی مدیر کل دادگستری لرستان به منظور بررسی مشکلات قضایی شهرستان کوهدشت و انعکاس سایر مشکلات این شهرستان به مسئولین ذی ربط، در این شهرستان حضور […]

به گزارش اختصاصی خبرنگار کشکان، حجت الاسلام پنجعلی حصاری معاون قضایی قوه قضائیه به عنوان نماینده آیت الله آملی لاریجانی ریاست قوه قضائیه امروز به همراه محمد جهانیان معاونت قضایی مدیر کل دادگستری لرستان به منظور بررسی مشکلات قضایی شهرستان کوهدشت و انعکاس سایر مشکلات این شهرستان به مسئولین ذی ربط، در این شهرستان حضور یافت. در این سفر ملکشاهی نماینده ی مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت. صبح امروز نشست شورای اداری شهرستان کوهدشت با حضور ایشان، فرماندار و امام جمعه ی کوهدشت، ریاست دادگستری و دادستان کوهدشت ، روسای ادارات و بانک ها و فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی کوهدشت در محل فرمانداری کوهدشت برگزار شد.

در این مراسم، ابتدا عسگرزاده ریاست دادگستری کوهدشت ضمن خیر مقدم به میهمانان، بحران آب، جوانی جمعیت و بیکاری را چالش های شهرستان کوهدشت دانست که موجب افزایش آسیب های اجتماعی از جمله آمار طلاق بالا شده اند. با این وجود با همت مردم و علاقه مندی شان به نظام اسلامی، شهرستان کوهدشت از شهرهای امن کشور است.وی نبود زندان و دادگاه در بخش های کوهنانی و درب گنبد را از مشکلات سیستم قضایی شهرستان عنوان نمود.

محمد کرم محمدی فرماندار کوهدشت، در سخنانی ریشه بیشتر ناهنجاری ها در شهرستان را بیکاری دانست. وی با اشاره به آمار ۴۳ درصدی بیکاری و ۵۴ درصدی بیکاری تحصیل کردگان در کوهدشت، به بحران آب در این شهرستان اشاره کرد و گفت: از ۱۹۱ هزار هکتار اراضی شهرستان ۱۰ درصد آن آبی است. اکثر کارگاه های تولیدی و صنعتی به دلیل نبود سرمایه تعطیل اند و ۱۳ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.

حجت الاسلام طهماسبی امام جمعه ی کوهدشت نیز در این مراسم، با عنوان این مطلب که قوه قضائیه پناه مردم است خواستار حل مشکل اطاله دادرسی در دادگاه ها شد.

در ادامه الهیار ملکشاهی نماینده ی مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس، شهرستان کوهدشت را یکی از شهرستان های امن کشور دانست و خواستار در نظر گرفتن یک ساختمان مناسب برای دادسرای کوهدشت شد. وی احداث زندان کوهدشت را یکی از ضروریات زندگی مردم دانست و احداث ساختمان دادگاه بخش کوهنانی و صدور مجوز دادگاه برای بخش های درب گنبد و طرهان را ضروری عنوان نمود. وی همچنین خواستار تبدیل شدن دادگاه رومشگان به دادگستری شد.

اما در پایان مراسم حجت الاسلام حصاری معاون قضایی قوه قضائیه، نظام اسلامی را نظامی ارزشی دانست که جای نظام سلطه را گرفت. وی عنوان داشت: کسی در رأس نظام اسلامی است که عالمی برجسته و جامع الاطراف است. بالاترین افتخار در این نظام این است که انسان خدمتگزار صادقی باشد چون حقوق ما از بیت المال است و بیت المال از آن مردم است. ما کارگر مردم هستیم. امروزه علاوه بر تحریم های دشمنان کاهش قیمت نفت نیز با هدف فشار بر ایران صورت گرفته است. جنگ امروز جنگ نرم افزاری است. مشکلاتی که دوستان عنوان نمودند را قبول داریم. مردم ما با تمام سختی ها فداکار هستند و با شرایط سختی که هم اکنون کشور دارد باید به دنبال برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت باشیم.

 

IMG_7229 IMG_7231 IMG_7232 IMG_7233 IMG_7235 IMG_7238 IMG_7243 IMG_7250 IMG_7255 IMG_7261 IMG_7264 IMG_7271 IMG_7273 IMG_7277 IMG_7283 IMG_7290 IMG_7294