ضرورت پرداخت معوقات کارگران شهرداری کوهدشت

به گزارش کشکان، خبرگزاری تسنیم گزارش داد: تمام حقوق معوقه کارگران فضای سبز خرم آباد تا پایان سال پرداخت و مشکل بیمه آنها نیز حل می‌شود. چندین سال است که کارگران فضای سبز شهرداری خرم آباد حقوقشان به موقع پرداخت نمی شود به طوری که بعد از حدود هفت ماه چشم انتظاری فقط حقوق معوقه یک […]

Shahrdari-kohdasht1

به گزارش کشکان، خبرگزاری تسنیم گزارش داد: تمام حقوق معوقه کارگران فضای سبز خرم آباد تا پایان سال پرداخت و مشکل بیمه آنها نیز حل می‌شود.

چندین سال است که کارگران فضای سبز شهرداری خرم آباد حقوقشان به موقع پرداخت نمی شود به طوری که بعد از حدود هفت ماه چشم انتظاری فقط حقوق معوقه یک یا دو ماه را دریافت می‌کنند و هر روز با مشکلات معیشتی روبه‌رو هستند.

فضای سبز خرم آباد به بخش خصوصی واگذار شده و چون شهرداری طلب پیمانکاران را به موقع پرداخت نکرده کارگران حقوق چند ماهشان را دریافت نکرده‌اند.

علی جهان آرا رئیس شورای شهر خرم آباد در رابطه با مشکل حقوق معوقه کارگران فضای سبز خرم آباد اظهار داشت: فضای سبز به پیمانکاران بخش خصوصی واگذار شده که متأسفانه با کاهش درآمدهای شهرداری طلب پیمانکاران به تعویق افتاده است.

وی افزود: شهرداری خرم آباد موظف است برای پرداخت حقوق کارگران فضای سبز بدهی پیمانکاران را در اولویت کاری قرار دهد.

رئیس شورای شهر خرم آباد عنوان کرد: شهرداری باید توجه ویژه‌ای به پرداخت حقوق پیمانکاران داشته باشد تا کارگران این بخش دغدغه معیشتی نداشته باشند.

جهان آرا بیان کرد: شهرداری خرم آباد باید برای پرداخت ماهیانه حقوق کارگران در سال آینده برنامه ریزی کند تا حقوق این کارگران دیگر عقب نیفتد.

وی تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب مردم از تخفیف مالیات ها امیدواریم حقوق کارگران فضای سبز شهرداری به موقع پرداخت شود.

رئیس شورای شهر خرم آباد گفت: شهرداری خرم آباد باید برنامه‌ریزی کند و به انظباط و برنامه ریزی مالی توجه کند تا حقوق کارگران به تعویق نیفتد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه طلب برخی پیمانکاران از شهرداری حدود ۱۲ سال است پیش بینی می‌شود اگر از بودجه باقی مانده طلب آنها پرداخت نشود از طریق  فروش زمین این بدهی‌ها پرداخت شوند.

جهان آرا افزود: با اعلام تخفیف مالیات و بودجه واریز شده به شهرداری حقوق عقب افتاده یک یا دو ماه از کارگران پرداخت شد.

وی تصریح کرد: تا پایان سال تمام حقوق معوقه کارگران فضای سبز پرداخت و بحث بیمه آنها نیز حل می‌شود.

رئیس شورای شهر خرم آباد در رابطه با مشکلات بیمه کارگران فضای سبز خاطرنشان کرد: هفته آینده براساس تفاهم بین شهرداری با تأمین اجتماعی استان مشکل بیمه کارگران حل می شود و در حال حاضر بیمه آنها برقرار است.

شهناز حمزه لوئی مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان در رابطه با بیمه کارگران فضای سبز خرم آباد اظهار داشت: در رابطه بیمه این کارگران با شهرداری خرم آباد جلسه ای برگزار شد و اکنون اداره کل تأمین اجتماعی لرستان در این راستا آمادگی حضور شهرداری خرم آباد را دارد.

وی افزود: با توجه به غیر دولتی بودن سازمان تأمین اجتماعی مسئولان شهرداری به پرداخت حق بیمه کارگران توجه کنند.

در وضعیت مشابه کارگران حجمی و شرکتی شهرداری کوهدشت نیز ۳ تا ۴ ماه حقوق معوق دارند و ضرورت دارد با توجه به نزدیکی پایان سال و مشکلات فراوان معیشتی این قشر زحمت کش و بی ادعا، مهندس جافری شهردار جدید کوهدشت ترتیبی اتخاذ نماید تا تمام معوقات آنان پرداخت شود.