مشروح نشست خبری مدیر آموزش و پرورش کوهدشت

اشاره: حجت اله مؤمنی ۱۰ آبان ماه ۹۳ بر مسند مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت نشست و اکنون بیش از ۴ ماه است در این سمت قرار گرفته است. مؤمنی با برگزاری نشست خبری عصر دیروز ۲۱ بهمن ماه ۹۳ با جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات کوهدشت از رسانه های مجازی و چاپی فارس، […]

اشاره: حجت اله مؤمنی ۱۰ آبان ماه ۹۳ بر مسند مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت نشست و اکنون بیش از ۴ ماه است در این سمت قرار گرفته است. مؤمنی با برگزاری نشست خبری عصر دیروز ۲۱ بهمن ماه ۹۳ با جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات کوهدشت از رسانه های مجازی و چاپی فارس، سیمره، کشکان، ارجانیوز، کاسیت، بیان لر، مهرو ماه، روشتا و کوهدشت نیوز به پرسش های آنان در حوزه ی مسائل مختلف آموزش و پرورش کوهدشت پاسخ داد. در این نشست مراد درویشی معاون پشتیبانی آموزش و پرورش کوهدشت و بازوند مسئول حراست این اداره ایشان را همراهی نمودند. متن سئوالات خبرنگاران و پاسخ های آقای مؤمنی را با هم مرور می کنیم.

سئوالات خبرنگار روشتا:

– برای رشد و بالندگی آموزش و پرورش کوهدشت چه برنامه ای دارید؟

– چرا در بحث تغییرات پرسنل اداره کسانی که از یک پست برداشته شده اند در پست دیگر به کارگیری شده اند؟

– در بحث محیط زیست و منابع طبیعی به جز برنامه های عادی آیا برنامه ی خاصی دارید؟

پاسخ ها:

– وزیر محترم آموزش و پرورش چهار راهبرد را تعریف کرده اند که حرکت زیرمجموعه وزارت بر مبنای آن ها خواهد بود.کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی،بودجه بندی منابع، سازماندهی نیروی انسانی. البته کیفیت بخشی آموزشی مقوله ی گسترده ای است که به مرور به نتایج آن می رسیم. همچنین در بحث توسعه ی آزمایشگاه ها و ساماندهی بهینه نیروی انسانی حرکت خواهیم کرد.

– در بحث انتصابات، در موقعیت فعلی مصلحت را در این دیدیم که اینگونه عمل کنیم.

– در بحث محیط زیست نیز فعالیت هایی داشته ایم از جمله برگزاری کارگاه آموزشی ۴۵ نفر از مدیران و مربیان مدارس. إن شاء اله در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.

سئوالات خبرنگار ارجانیوز:

– در تاریخ ۹۳/۱۱/۱۳ دو انتصاب داشتید. در یکی از کامنت ها ذیل خبر این انتصابات در سایت ارجانیوز آمده بود: ما یک ترم است معلم ریاضی نداریم. چه پاسخی دارید؟

– بارزترین ویژگی مدیریتی خود را در چه می بینید؟

-رتبه ی شهرستان در کنکور، نرخ باسوادی و کمبودهای آموزش و پرورش کوهدشت را بیان بفرمائید.

پاسخ ها:

– من آن کامنت را دیدم. بررسی کردیم یک ترم صحت نداشت. بعضی مواقع به خاطر مرخصی استعلاجی یک فرهنگی با مشکل مواجه می شویم اما کوتاه مدت است و با دبیر جایگزین مشکل برطرف می شود.

– احترام به هم نوع باید سرلوحه ی کار هر مدیر باشد. سعی کرده ام به تمام فرهنگیان از هر طیف احترام بگذارم. بحث نظارت بر اجرای فعالیت های آموزشی و پرورشی را مهم می دانم. البته با نیت اصلاح گری و راهبری آموزشی.

– در خصوص نرخ با سوادی بر اساس آمار نهضت سوادآموزی کوهدشت ۹۳ درصد در جامعه ی هدف بین ۱۰ تا ۴۹ سال نرخ باسوادی ماست. در حال حاضر در بحث اعتبارات مالی، وسایل آزمایشگاهی، مسائل رفاهی همکاران و مدارس تخریبی روستاها کمبودهایی داریم که امیدواریم به زودی برطرف شوند.

سئوالات خبرنگار سیمره:

– مشکل سیستم گرمایشی مدارس کوثر و حسابی موجب انعکاس آن در رسانه ها شد. برنامه شما برای تجهیز مدارس چیست؟

– برای کمک به رفع مشکل مدارس عشایری و کانکسی برنامه ای دارید؟

– در بحث آلوگی هوا چه برنامه ای برای سلامت دانش آموزان داشته یا دارید؟

پاسخ ها:

– در بحث شرح وظایف ادارات، سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کار ساخت، تعمیر، احداث و کارهای عمرانی آموزش و پرورش را بر عهده دارد. کاستی ها توسط ما به اداره کل آموزش و پرورش و از آنجا به اداره کل نوسازی مدارس منعکس می شود. ما صرفاً پیگیر مسائل هستیم. با تلاش دوستان، ۶ واحد آموزشی دو شیفته با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان به سیستم گرمایشی مجهز شد. متأسفانه سیستم گرمایشی دبیرستان های کوثر و حسابی ناگهان از کار افتاد، این مشکل ظرف ۱۵ روز پیگیری و برطرف شد. در این مدت نیز بخاری تابشی نصب شد. علت اینکه تابستان کار انجام نشده نبود اعتبارات لازم در آن زمان بوده است.

– تقسیم بندی مدارس به عادی و عشایری در صلاحیت ما نیست و مدارس عشایری زیرمجموعه اداره آموزش و پرورش عشایری هستند.

– برنامه های مختلفی با همکاری ادارات دیگر انجام شده است. از جمله همایش هوای پاک، کارگاه آموزشی و همایش ایست آب نیست.

سئوالات خبرنگار فارس:

– در خصوص ایجاد روحیه پرسشگری در دانش آموزان چه اقداماتی انجام داده اید؟

– در بحث تغییرات نیروی انسانی در سطح اداره آموزش و پرورش و مدارس چه اقداماتی داشته اید؟

– به نظر شما آمار باسوادی ارائه شده صحت دارد؟

-برای عدم ایجاد مشکل در آینده در خصوص وسایل گرمایشی مدارس چه برنامه ای دارید؟

پاسخ ها:

– ما تا کنون چند جلسه پرسش و پاسخ با حضور دانش آموزان برگزار کرده ایم و این رویه را ادامه خواهیم داد.

– در بحث تغییرات، هم در حوزه ی معاونت ها و هم کارشناسان اداره تغییراتی داشته ایم. یکی از ویژگی های نظام اسلامی امکان قرارگرفتن در موقعیت های مختلف شغلی است.

– بر اساس سامانه کامپیوتری، اگر شخص هرگونه تحصیلاتی داشته باشد باسواد تلقی می شود. البته باید نظارت ها در این حوزه بیشتر شود.

– ۹۰ درصد مدارس شهری ما اکنون سیستم گرمایشی مجهز دارند و فقط ۲ مدرسه شهری شوفاژ ندارند. پیگیری میکنیم هم این دو مدرسه هم مدارس روستایی دارای گاز تجهیز شوند.

سئوال خبرنگار کشکان:

در خصوص راه اندازی درمانگاه فرهنگیان به عنوان یکی از مطالبات جامعه ی فرهنگیان شهرستان چه برنامه ای دارید؟

پاسخ:

این مسأله در کمیته برنامه ریزی استان مصوب شده و در آنده ی نزدیک شاهد شروع به کار آن خواهیم بود.

سئوالات خبرنگار مهر و ماه:

– علت حضور حراست در این نشست خبری چیست؟

– مردم در انتخابات ریاست جمهوری به تغییر رأی دادند. چرا تسلیم فشارهای پشت پرده شده اید و تغییرات را انجام نمی دهید. چرا در شهرهای کوچک تغییرات این همه با مشکل مواجه است؟

– برای کمک به حفظ زبان های بومی و محلی لکی و لری در بین دانش آموزان و خانواده ها چه برنامه ای دارید؟

پاسخ ها:

– مطابق قانون حراست در تمام جلسات آموزش و پرورش باید حضور یابد.

– مردم به اعتدال رأی دادند. مصلحت آموزش و پرورش این است که تغییرات اینگونه و با این سرعت باشد. علی رغم تفکیک قوا و جدایی کار دولت از مجلس با نماینده و مسئولان قضایی تعامل داریم.

– ما نمی توانیم فرهنگیان را ملزم به صحبت کردن با زبان بومی سر کلاس ها کنیم.

سئوالات خبرنگار کوهدشت نیوز:

– چه برنامه های برای افزایش فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس دارید؟

– چرا مدارس نمونه از دانش آموزان شهریه می گیرند؟

پاسخ ها:

– فرهنگ مقوله ی بسیار گسترده ایست. ما علاقه مندیم دانش آموزان پرسشگر بار بیایند. شوراهای دانش آموزی و انجمن های اسلامی دانش آموزان باید فعال شوند.

– مبلغی که توسط این مدارس گرفته می شود شهریه نیست. هزینه ایست که بابت کلاس های فوق برنامه پرداخت می شود.

 

۳jlbop0k58r3eec6tlfd mlt5xzob3a7pt9sbpz7i myt6tjok939ar3tpifaw oz7udrdgteix756nk85l q4wsgwgbk8geb9g6dkwf w3gayf2w37lsg0gz1lqx