خیابان های این شهر جریمه سازند!

ساختار عمرانی شهرستان کوهدشت و خیابان های باریک آن، دیگر پاسخگوی جمعیت ۱۰۰ هزار نفری آن و خودروهای رنگارنگ و فراوان آن نیست. این مشکل در خیابان های اصلی شهر یعنی خیابان های امام و رهبری بیشتر دیده می شود.

مهدی دوست محمدی: ساختار عمرانی شهرستان کوهدشت و خیابان های باریک آن، دیگر پاسخگوی جمعیت ۱۰۰ هزار نفری آن و خودروهای رنگارنگ و فراوان آن نیست. این مشکل در خیابان های اصلی شهر یعنی خیابان های امام و رهبری بیشتر دیده می شود.

اما علی رغم وجود این معضل که علاوه بر ساختار ضعیف عمرانی شهر، ضعف ناوگان حمل و نقل عمومی- که شاید معلول عدم فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی باشد- ،عدم وجود اراده در مغازه داران و شهرداری کوهدشت برای توسعه ی خیابان ها و عدم هارمونی در پراکنش کسبه ی بازار، در ایجاد آن مؤثر بوده است، مردم تمایل دارند که از وسیله ی نقلیه شخصی خود برای انجام امورات استفاده کنند.

در این میان مأموران وظیفه شناس راهنمایی و رانندگی کوهدشت، با توجه به علائم پارک ممنوع نصب شده در غالب نقاط خیابان های اصلی شهر، روزانه برگه های جریمه ی فراوانی را مصرف نموده و از این جهت هم خود دچار سختی شده و هم شهروندان از این روند ناراضی هستند. اما قانون است و اعمال قانون وظیفه ی هر مأمور قانون.

راه حل چیست؟

به نظر می رسد در شرایط کنونی که تعریض خیابان ها به هر دلیل یا کم کاری شهرداری یا نبود اعتبار و یا عدم همکاری کسبه امکان پذیر نیست و نیز امکان فعالیت آسان ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل ساختار باریک خیابان ها و عدم ایجاد فرهنگ مرتبط، فراهم نیست، راه حل کوتاه مدت تلاش شهرداری کوهدشت و اداره ی راهنمایی و رانندگی برای کاهش علائم ممنوعه از جمله پارک ممنوع، پیگیری تأسیس پارکینگ عمومی با اولویت مرکز شهر و انجام اقدامات فرهنگی برای ترغیب مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی یا عدم استفاده از هرگونه وسیله ی نقلیه به خصوص در ساعات پیک شلوغی شهر( نزدیک ظهر و عصر) است.

در بلندمدت نیز شهرداری کوهدشت باید به هر طریق به فکر تعریض خیابان های اصلی شهر باشد. بِأیِ نحوٍ کانَ!