ایرج رحمانپور: نگذاریم سرچشمه موسیقی ایران خشک شود

خواننده گروه «زاگرس» معتقد است ریشه موسیقی ایران در موسیقی نواحی نهفته است. اگر این سرچشمه خشک شود آبشخور موسیقی ایرانی هم قطع می‌شود.

۲

کشکان: گروه «زاگرس» به خوانندگی ایرج رحمانپور نماینده استان لرستان است که در بخش نواحی جشنواره موسیقی فجر شرکت کرده است.

ایرج رحمانپور خواننده گروه «زاگرس» و چهره شناخته شده موسیقی نواحی، درباره حضور در جشنواره موسیقی فجر گفت: خوشبختانه امسال موسیقی نواحی در جشنواره حضور پررنگی دارد. ما هم با گروه موسیقی «زاگرس» در جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می‌رویم و در کنار دیگر گروه​های این بخش برنامه اجرا می​کنیم.

بر اساس همین گزارش،این خواننده درباره اجرا در استان لرستان گفت:‌ قرار است بخشی از جشنواره موسیقی فجر در خرم آباد برگزار شود که در روز ۲۸ بهمن هم در شهر خرم آباد با همین گروه «زاگرس» به اجرا می‌پردازیم. همچنین قرار است بخشی از جشنواره موسیقی فجر امسال در کرج برگزار شود که در این بخش هم برای ما اجرایی در نظر گرفته‌اند که البته هنوز قطعی نشده است.

رحمانپور با اشاره به اجرا در گروه «سازینه» و بزرگداشت پروین بهمنی اظهار کرد: در کنار این برنامه‌ها امسال با گروه «سازینه» هم در جشنواره به روی صحنه می‌روم. اجرای گروه سازینه امسال جهت ادای احترام به پروین بهمنی برگزار می‌شود. پروین بهمنی بانوی موسیقی قشقایی چندی است که به بستر بیماری  افتاده و ما برای بزرگداشت مقام این بانوی خواننده موسیقی نواحی به اجرای برنامه می‌پردازیم.

این خواننده که در میان علاقه مندان به موسیقی ملقب به «زخمه زاگرس» است، گفت: با این که دوست دارم در جشنواره موسیقی فجر با رپرتواری جدید به روی صحنه برویم اما  بخشی از قطعه هایی که در جشنواره امسال با گروه زاگرس اجرا می‌کنیم از میان قطعه‌های قدیمی و بخش هم از قطعه‌های جدید است.