اخبار خوش سرپرست شبکه بهداشت و درمان کوهدشت برای مردم این شهرستان

دکتر حسن امینی زاده سرپرست شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان کوهدشت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کشکان، به تشریح جزئیات طرح توسعه ی بیمارستان امام خمینی (ره) و برنامه ی این شبکه برای احداث بیمارستان دوم کوهدشت پرداخت. امینی زاده با بیان اینکه رسالت اصحاب رسانه بیان ضعف ها و قوت ها به صورت […]

دکتر حسن امینی زاده سرپرست شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان کوهدشت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کشکان، به تشریح جزئیات طرح توسعه ی بیمارستان امام خمینی (ره) و برنامه ی این شبکه برای احداث بیمارستان دوم کوهدشت پرداخت.

امینی زاده با بیان اینکه رسالت اصحاب رسانه بیان ضعف ها و قوت ها به صورت عادلانه است بیان داشت: بیمارستان امام خمینی (ره) کوهدشت فضای ساختمانی بلا استفاده زیادی دارد که اتلاف انرژی نیز در آن بسیار است. این فضای گسترده تعداد تخت کمی را در خود جا داده که به هیچ وجه جوابگوی نیازهای درمانی مردم شریف کوهدشت نیست. در حال حاضر این بیمارستان ۹۸ تخت دارد در حالی که تعداد مریض واقعی بستری ۱۳۰ تا ۱۵۰ نفر است.

وی ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته و همکاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان، در هفت قسمت بیمارستان امام (ره) تغییرات گسترده خواهیم داشت. در این برنامه در مساحت ۲۲۰۰ متر مربع زیر سقف بیمارستان فعلی تغییرات اصلاحی صورت خواهد گرفت. این بخش ها شامل: توسعه ی اورژانس بیمارستان به اندازه ی ۲ برابر وضع موجود، توسعه ی آزمایشگاه به اندازه ی ۲/۵ برابر، ایجاد دو بخش بستری جدید، ایجاد دو بخش ccu و icu جدید با فضای مناسب و ایجاد بخش پرتونگاری کامل است.

 

IMG_5893

طبق برنامه ریزی صورت گرفته کار از اورژانس و آزمایشگاه شروع خواهد شد. به همین منظور به طور موقت این دو بخش به فضاهای دیگری منتقل می شوند که طبیعتاً کامل نبوده و شهروندان محترم کوهدشت باید تا اتمام کار فضاهای جدید با ما همکاری کرده و تحمل و صبر پیشه کنند. اعتبار توسعه ی اورژانس و آزمایشگاه تأمین شده و در ۱۱۰۰ متر عملیات اجرایی صورت خواهد گرفت. با این کار اورژانس جدید دارای ۲۱ تخت مجهز خواهد بود در حالی که اورژانس فعلی به واقع فاقد تخت بستری است. امیدواریم تا پایان تیرماه ۹۴ کار اورژانس و آزمایشگاه تمام شود.

دکتر امینی زاده در خصوص سایر بخش ها گفت: در حال حاضر icu بیمارستان امام (ره) ۴ تخت دارد در حالی که بیماران این بخش گاه ماه ها ماندگار می شوند. در طرح جدید icu پانزده تخت خواهد داشت. همچنین ccu فعلی ۶ تخت دارد که با تغییرات جدیدبین ۱۵ تا ۲۰ تخت خواهیم داشت. دو بخش بستری زنان و مردان با ۴۰ تخت بخش دیگری از این طرح است. بنابراین با تغییرات جدید ۹۰ تخت به ظرفیت بیمارستان فعلی اضافه خواهد شد و قابلیت پذیرش بیمار بستری آن ۲ برابر می شود.

ایشان ادامه داد: إن شاء اله تمام این تغییرات بین ۱۵ تا ۱۸ ماه آینده انجام خواهد شد.

IMG_5897

دکتر امینی زاده در خصوص وضعیت بیمارستان دوم کوهدشت به خبرنگار کشکان گفت: این بیمارستان با ظرفیت ۱۶۰ تخت تأیید و تصویب شده و سال آینده پیمانکار کارهای مقدماتی آن را شروع خواهد کرد.این بیمارستان ترجیحاً در ابتدای جاده ی کوهدشت به زانوگه ساخته خواهد شد. زمین آن هم باید اهدایی باشد. برای این کار مالکین منطقه باید ۲ هکتار زمین به ما اهدا کنند و مطمئن باشند که با این کار علاوه بر مشارکت در یک کار بزرگ خیر و عام المنفعه از نظر اقتصادی نیز ضرر نخواهند کرد. چرا که با احداث بیمارستان در محل ارزش املاک آن ها چندین برابر خواهد شد. این زمین باید تا ۴ کیلومتر بعد از بهشت زهرا (س) کوهدشت باشد. با احداث این بیمارستان ۴۰۰ تا ۵۰۰ فرصت شغلی نیز ایجاد خواهد شد.

ایشان در پایان به ضرورت برنامه ریزی برای احداث بیمارستان سوم کوهدشت اشاره کرد و در تشریح دلایل این امر گفت: سرانه ی تخت بیمارستانی ۱/۵ تخت برای هر ۱۰۰۰ نفر است. جمعیت شهرهای کوهدشت و رومشگان حدود ۲۳۰۰۰۰ نفر است. بنابراین در حال حاضر باید حدود ۳۵۰ تخت داشته باشیم. مطابق استاندارد کار بیمارستانی، کار ساخت بیمارستان دوم حدود ۱۰ سال طول خواهد کشید. با توجه به اینکه تا ۱۰ سال آینده حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر جمعیت خواهیم داشت در آن زمان ۴۵۰ تخت نیاز داریم. بنابراین از همین الان باید به فکر بیمارستان سوم کوهدشت باشیم.