شناسایی بدافزاری که عامل ۸۰ درصد حملات سایبری جهان است

  یک خانواده واحد از بدافزارها که با نام Kulouz یا Asprox شناخته می‌شود، عامل ۸۰ درصد از حملات امنیتی در اکتبر ۲۰۱۴ شناخته شد. شرکت Palo Alto Networks با انتشار گزارش جدید خود توضیح داد که این بدافزار مسئول بیش از۸۰ درصد حملات سایبری جهان در ماه اکتبر بوده است. بدافزار Kulouz و زیرمجموعه‌های […]

۱۱۱۱۱

 

یک خانواده واحد از بدافزارها که با نام Kulouz یا Asprox شناخته می‌شود، عامل ۸۰ درصد از حملات امنیتی در اکتبر ۲۰۱۴ شناخته شد.
شرکت Palo Alto Networks با انتشار گزارش جدید خود توضیح داد که این بدافزار مسئول بیش از۸۰ درصد حملات سایبری جهان در ماه اکتبر بوده است.
بدافزار Kulouz و زیرمجموعه‌های آن با این حملات دست‌کم ۲هزار سازمان را مورد هدف قرار داد و کارشناسان دریافتند که برخلاف تولید برنامه‌های امنیتی مختلف، خانواده این بدافزار برای سالیان طولانی به سازمان‌های بزرگ جهان حمله می‌کرده است.
به گفته کارشناسان، تمام ایمیل‌های درون‌سازمانی و سیستم‌های مبتنی بر فناوری HTTP کانال‌های اولیه برای انتشار این بدافزار بوده‌اند که البته میزان حمله به سازمان‌ها با یکدیگر تفاوت داشته است و هر یک از صنایع با درصد متفاوت مورد هدف قرار گرفته‌اند.
حدود ۲۸ درصد حملات این بدافزار و زیرمجموعه‌های آن از طریق کانال وب مربوط به مراکز خرده‌فروشی و عمده‌فروشی کالا شده است و بیمارستان‌ها و سازمان‌های ارئه‌دهنده خدمات بهداشتی هم در ۲ درصد موارد از طریق همین کانال مورد هدف قرار گرفته‌اند.تاکنون بیشتر ابزار کاربردی موبایلی آلوده به این بدافزار شناسایی شده است که ۸۷ درصد آنها از طریق ایمیل و ۱۱٫۸ درصد از آن‌ها هم از طریق جست‌وجوهای اینترنتی اهداف خود را محقق می‌کنند.
توصیه های پلیس فتا :
به همه کاربران توصیه می شود از باز کردن ایمیل های ناشناس خودداری کرده تا باعث بالا رفتن سطح امنیت شوند.
هر چقدر بیشتر بدانید،بیشتر در امنیت خواهید بود ، منابع آموزشی آنلاین از جمله سایت پلیس فتا را در آدرسhttp://www.cyberpolice.ir مطالعه کنید و همچنین در صورت وجود هرگونه ابهام و جرمی در فضای مجازی از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس http://www.Cyberpolice.ir اطلاع دهید.
فرماندهی انتظامی شهرستان کوهدشت- پلیس فتا