حادثه ی خونین در گلپایگان و سرقت از لرستان!

سید محمدصادق محمدی وفایی – سالها قبل مسافر اتوبوس تعاونی ۴ کوهدشتمان بودم به بروجرد که رسیدیم ، راننده با مدارک لازم به سمت ایستگاه پلیس رفت.پیرزنی فقیر نیز وارد اتوبوس شد تا از آن چند دقیقه­ ی توقف دلی را به رحم آورد و کمکی جمع کند. هنوز دستان نیازش بالا نیامده بود که […]

سید محمدصادق محمدی وفایی – سالها قبل مسافر اتوبوس تعاونی ۴ کوهدشتمان بودم به بروجرد که رسیدیم ، راننده با مدارک لازم به سمت ایستگاه پلیس رفت.پیرزنی فقیر نیز وارد اتوبوس شد تا از آن چند دقیقه­ ی توقف دلی را به رحم آورد و کمکی جمع کند. هنوز دستان نیازش بالا نیامده بود که سه نفر سرباز هر کدام با ساک هایی بزرگ بالا آمدند .عرصه بر او تنگ آمد و فرصتی اندک برای جمع کردن کمک ­ها باقی ماند . آهی کشید و گفت بخت و اقبال مرا ببینید اینجا هم شد جبهه !

استان لرستان نیز با آن همه­ ی محرومیت­ ها و آمار بالای بی کاری که دارد نجیبانه می­ سوزد و می ­سازد . با این که از صنعت و …محروم است ولی به فرموده ­ی سردار احمدی‌مقدم استان لرستان یکی از پنج استان امن کشور است. و به گفته استاندار لرستان امروز نیز بر اساس آمار شاهد کاهش سرقت در این استان هستیم.

اما دیروز برخی از رسانه ها و حتی صدا و سیمای کشورمان ، در بخش های خبری مختلف به ویژه بخش خبری پربیننده ۲۰ و ۳۰جریان به شهادت رسیدن نیروهای انتظامی و …در گلپایگان را به سرقتی نسبت دادند که از الیگودرز شروع و در گلپایگان به آن حادثه خونین خاتمه پیدا کرده است!

دربرخی از سایت­ ها نیز آمده است« سه سارق مسلح که پس از سرقت از یک بانک در شهر الیگودرز متواری شده بودند، در فرار از دست مأموران، در استان اصفهان در دفعاتی مکرر با مأموران پلیس استان اصفهان درگیر شدند و تعدادی از مأموران و دو شهروند عادی را به ضرب گلوله کشتند.بر اساس این گزارش، این سه سارق پس از فرار از الیگودرز با یک خودروی پراید سفید رنگ، در محور خمین به گلپایگان مأموران انتظامی این شهرستان که در حال کنترل این محور بود، برخورد کرده که با توجه به دستور ایست مأموران به دنبال مشکوک شدن به این خودرو، سارقان اقدام به تیراندازی به سمت مأموران کردند و یکی از مأموران را به شهادت رسانده و تعدادی از مأموران را نیز زخمی کرده و از محل متواری شدند.» با انتشار این خبر مردم الیگودرز از هم سوال کرده­اند که سرقت در کدام بانک صورت گرفته و اصل قضیه چه بوده است؟!

آری خبر آن درگیری مسلحانه به عنوان سرقتی که از لرستان آغاز شد در ذهن­ ها باقی ماند،و حال آن که استاندار لرستان فرمودند : «خبر سرقت مسلحانه از شهرستان الیگودرز در برخی از رسانه‏‌ها به ویژه رسانه ملی را به شدت تکذیب می‌‏کنم، زیرا در این مدت هیچ گونه سرقت مسلحانه‏‌ای در لرستان صورت نگرفته است.هوشنگ بازوند امشب در گفت‏‎وگو اختصاصی با خبرنگار فارس در خرم‌‏آباد در خصوص خبری که در برخی از رسانه‌‏ها به ویژه رسانه ملی و سایت‏‌ها مربوط به سرقت مسلحانه در الیگودرز اظهار کرد: حادثه سرقت مسلحانه در استان اصفهان و شهرهای همجوار آن هیچ ارتباطی به استان لرستان و شهرستان الیگودرز ندارد، از این رو اخباری که در این راستا در برخی از خبرگزاری‏‌ها و اخبار رسانه ملی در خصوص استان لرستان و شهرستان الیگودرز پخش شده است، را به شدت تکذیب می‏‌کنیم.

هوشنگ بازوند یادآور شد: در بحث کاهش جرائم خشن مانند سرقت‎های مسلحانه لرستان رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است که این خود نشان از این است که سرقت‌های مسلحانه در لرستان جایگاهی ندارند. »

لازم به ذکر است، استان لرستان طی یک ساله گذشته تاکنون هشت پله از نظر کاهش جرائم ارتقا پیدا کرده است و از سال گذشته تاکنون هیچ سرقت مسلحانه‌‏ای در این استان صورت نگرفته است. آری بخت و اقبال لرستان را ببینید که

گنه کرد در بلخ آهنگری / به شوشتر زدند گردن مسگری