۳۲تاقدیس نفت در پلدختر و کوهدشت وجود دارد/ظرفیت استخراج۱۵۰ میلیون بشکه

در شهرستان های پلدختر و کوهدشت ۳۲ تاقدیس نفت کشف شده است. به گزارش کشکان به نقل از مهر، هوشنگ بازوند ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هفته ی گذشته با معاونت اکتشاف وزارت نفت جلسه ای داشتیم، گفت: در این جلسه اذعان شد که در دو شهرستان کوهدشت و پلدختر ۳۲ […]

در شهرستان های پلدختر و کوهدشت ۳۲ تاقدیس نفت کشف شده است.

به گزارش کشکان به نقل از مهر، هوشنگ بازوند ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هفته ی گذشته با معاونت اکتشاف وزارت نفت جلسه ای داشتیم، گفت: در این جلسه اذعان شد که در دو شهرستان کوهدشت و پلدختر ۳۲ تاقدیس نفت وجود دارد.

بازوند با بیان اینکه از تعداد ۳۲ تاقدیس اکتشاف شده ۱۸ تاقدیس مورد مطالعه قرار گرفته و شش تاقدیس نیز حفاری شده اند، تصریح کرد: در این شش تاقدیس حفاری شده معادل ۱۵۰ میلیون بشکه نفت وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود این میزان ظرفیت و نعمت کسی نمی تواند بگوید لرستان محروم است، افزود: این مباحث نشان می دهد که ما نتوانسته ایم این نعمت ها را درست مدیریت کرده و از آنها استفاده کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه دولت بنا ندارد برای استخراج نفت در این مناطق سرمایه گذاری کند چرا که در حال حاضر تمام توان خود را برای میادین مشترک برداشت نفت گذاشته است، اظهار داشت: باید مثل سایر استانها بخش خصوصی وارد این کار شود تا بتوان از این ظرفیت ها استفاده کرد.

بنابر این گزارش به رغم ظرفیتهای یاد شده در حوزه نفت و گاز لرستان به نظر می رسد نصیب مردم این استان از هزار کیلومتر خط انتقال نفت، پمپاژ روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت و منابع نفت و گاز موجود تنها آلودگی آب و خاک بوده است تا تنها پالایشگاه لرستان بعد از گذشت چهار سال همچنان در نقطه صفر باقی بماند.

در حال حاضر ۸۳.۵ درصد نفت لرستان در شهرستان پلدختر و بقیه در شهرستان کوهدشت تولید می شود و آنچه قابل توجه است خبرهای کشف منابع جدید نفت و گاز در خرم آباد، کوهدشت و پلدختر است که با این روند به نظر می رسد ایجاد این پالایشگاه با توجه به کشفیات جدید نفتی ضرورتی انکارناپذیر است.

با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید که آیا نسخه استاندار لرستان برای پای کار آوردن سرمایه گذار جدید می تواند گره چندین ساله احداث پالایشگاه و استفاده از ظرفیتهای نفت و گاز موجود در گلوگاه شاهراه ترانزیتی انتقال نفت کشور باز کند.