طی حکمی از سوی رییس جبهه متحد اعتدالگرایان؛ دکتر سیروس کاظمی راد بعنوان عضو شورای راهبردی این جبهه منصوب شد

طی حکمی از سوی رییس جبهه متحد اعتدالگرایان ایران اسلامی، سیروس کاظمی راد بعنوان عضو شورای راهبردی جبهه منصوب شد.

به گزارش کشکان به نقل از خبرگزاری دانشجو، طی حکمی از سوی رییس جبهه متحد اعتدالگرایان ایران اسلامی، دکتر سیروس کاظمی راد (پزشک و از فعالین اصلاح طلب شهرستان دلفان و استان لرستان) بعنوان عضو شورای راهبردی این جبهه منصوب شد.

دکتر کاظمی راد در این راستا اظهار داشت: جریان اعتدال یک جریان سیاسی جدید در کنار و به موازات سایر جریانات سیاسی موجود در کشور نیست، جریان و تفکر اعتدالی حاصل چهار دهه تجربه نیروهای انقلاب و بلوغ سیاسی ناشی از آن است. ترجمان این نکته اینکه منافع ملی و توسعه کشور نمی‌تواند محل تنازع سلیقه‌های مختلف سیاسی و دلواپسی‌های بی‌مورد قرار گیرد.

وی با بیان این مطلب که شعار اعتدال به سبب انتقال مفهوم عدالت همچون شعارهایی چون صلح، آزادی و حقوق بشر بسیار جذاب است، افزود: اعتدال از واژه عدل و عدالت، حالتی بین دو طرف از لحاظ کم یا کیف است و  در فرهنگ فارسی اعتدال به معنای «میانه‌روی» به کار می‌رود و به رفتار و حالتی می‌گویند که به دور از هرگونه افراط و تفریطی باشد.

کاظمی راد ادامه داد: خداوند متعال به صراحت در وصف امت اسلام و جامعه ایمانی و قرآنی که باید اسوه جوامع دیگر بشری باشد، می‌فرماید: «وکذلک جعلناکم امه وسطا لتکونوا شهداء علی الناس؛ واین گونه شما را امتی میانه و معتدل قرار دادیم تا گواهان بر مردمان باشید و در این عرصه بایستی همه جریانات انقلاب و همه دلسوزان کشور و نظام، همه آن‌ها که دغدغه ایرانی آباد دارند دست در دست یکدیگر راهگشای مسیر امام و شهداء از میان خیل انبوه مشکلات جهان امروز باشند.

وی اضافه کرد: اعتدال خواهی از دید ما کوتاه آمدن از خواسته‌ها و راضی شدن به حداقل‌ها نیست بلکه نوعی عقلانیت روش‌شناختی در مطالبه کردن است. شاید اندک اندک خواستن باشد ولی اندک خواستن نیست و بر همین اساس جبهه اعتدال گرایان در مقابل هرگونه آسیب به تعریف اشتباه و تحمیلی برای اعتدال ایستادگی خواهد کرد و بر اهداف و مطالبات زیر تاکید دارد.

کاظمی تصریح کرد: تمدن امروز دنیا، تحولات سریع جهانی، دشمنان هوشیاری که هر لحظه مترصد پیدا کردن نقاط ضعف ما و استفاده از آن می‌باشند؛ برای ما این پیام را دارد که تنها با تکیه بر عقل سلیم و خرد جمعی و استفاده از همه ظرفیت‌های درونی است که می‌توانیم از موانع پیشرفت و توسعه ایران اسلامی عبور کنیم.

وی همچنین گفت: گفتمان اعتدال اعتقاد دارد که امروز روز همدلی و تعاون است. روزی است که همهء جریانات و تفکرات موجود بایستی در قالب چهارچوب‌های مشخص قانونی، عقاید، نظرات و آراء خود را ارائه داده و با ایجاد آرامش در فضای سیاسی کشور مردم و دولت برخواسته از آراء مردمی را در گزینش بهترین راه حل‌های اجتماعی یاری دهند.

عضو شورای راهبردی جبهه متحد اعتدالگرایان خاطر نشان کرد: هرچند اتحاد بزگان خردمند نظام از همه سلایق مختلف فکری و اعتماد حداکثری مردم آگاه کشورمان که منجر به روی کار آمدن دولت تدبیر، امید و اعتدال گردید نشان آشکاری از عزم ملی برای خاتمه دادن به تندروی‌های بی‌حاصل و رفتارهای کینه توزانه سیاسی است. همگان بر این نکته آگاهی دارند که امکان بازگشت لمپن‌های سیاسی و سوار شدن بر موج مشکلات اقتصادی اجتماعی و بهره گیری و سوءاستفاده از معضلات همواره وجود دارد، بنابراین قائلان به تفکر اعتدالی بایستی ضمن ارتباط با اقشار مختلف اجتماعی و تبیین و تشریح مشکلات به بسط آگاهی‌های سیاسی-اجتماعی و گسترش نشاط سیاسی بوجود آمده کمک کنند.