جلسه ی کمیته ی هفته ی پیشگیری و مبارزه با ایدز شهرستان کوهدشت برگزار شد+ تصاویر

به گزارش خبرنگار لکنا، جلسه ی کمیته ی هفته ی پیشگیری و مبارزه با ایدز شهرستان کوهدشت امروز صبح در دفتر دکتر حسن امینی زاده سرپرست جدید شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان کوهدشت برگزار شد. دکتر امینی زاده در ابتدای این جلسه بیان داشت: امروز از اداراتی دعوت کرده ایم که در زمینه ی مبارزه […]

به گزارش خبرنگار لکنا، جلسه ی کمیته ی هفته ی پیشگیری و مبارزه با ایدز شهرستان کوهدشت امروز صبح در دفتر دکتر حسن امینی زاده سرپرست جدید شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان کوهدشت برگزار شد.

دکتر امینی زاده در ابتدای این جلسه بیان داشت: امروز از اداراتی دعوت کرده ایم که در زمینه ی مبارزه با ایدز اثرگذاری بیشتری دارند. ایشان با بیان اینکه ایدز آشناترین کلمه ی قرن است گفت: این بیماری در حال حاضر یک معضل جهانی است و آمارها در رابطه با مبتلایان آن دقیق نیست. در واقع حکومت ها معمولاً از دادن آمار صحیح جلوگیری می کنند.

امینی زاده ادامه داد: در کشور ما به علت فرهنگ نامناسب در معرفی ایدز، بیماران خود را معرفی نمی کنند. ویروس ایدز خوشبختانه یک ویروس آسیب پذیر است و مزیت آن این است که راه های انتقال آن محدود به سه مورد جنسی، خون و شیر مادر است. امینی زاده تأکید کرد مردم ما با این سه راه آشنا شوند تا پیشگیری محقق شود.

کرم محمدی فرماندار کوهدشت در ادامه ی این جلسه ضمن تشکر از دکتر امینی زاده و تبریک انتصاب وی بیان داشت: جامعه ی ما یک جامعه ی اسلامی است و باید ذهنیت ها را مثبت کنیم.

ویسی مسئول مرکز مشاوره بیماری های رفتاری شهرستان کوهدشت در پایان این جلسه به بیان وضعیت بیماری ایدز، راه های شیوع و پیشگیری از آن پرداخت.

 

IMG_1201

IMG_1212

IMG_1211

IMG_1210

IMG_1217

گزارش و عکس: حسین ناصری