استاندار لرستان خبر داد: کوچ سالانه بیش از 7 هزار نفر از لرستان

  استاندار لرستان گفت: سالانه بیش از 7 هزار نفر از این استان به دیگر مناطق کشور مهاجرت می‌کنند. به گزارش لكنا به نقل از فارس، هوشنگ بازوند در جمع بسیجیان لرستانی گفت: کشور شرایط اقتصادی خوبی ندارد و دولت 200 هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی بدهکار است، این در حالی است که بخش […]

داستان-های-شیوانا-مهاجرت-Emigration

 

استاندار لرستان گفت: سالانه بیش از 7 هزار نفر از این استان به دیگر مناطق کشور مهاجرت می‌کنند.

به گزارش لكنا به نقل از فارس، هوشنگ بازوند در جمع بسیجیان لرستانی گفت: کشور شرایط اقتصادی خوبی ندارد و دولت 200 هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی بدهکار است، این در حالی است که بخش خصوصی هم 70 هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار است و نمی‌تواند بدهی خود را پرداخت کند.

وی ادامه داد: استان لرستان با بالاترین آمار بیکاری در کشور و داشتن پروژه‌های نیمه تمام و نیمه‌کاره با اعتبار 3 هزار و 600میلیون تومان به مراتب وضعیت بدتری از دیگر استان‌ها در کشور دارد و شاهد آن هستیم که هزینه و مصرف در استان 180 درصد بیش از منابع موجود است که این موضوع نیز باعث به وجود آمدن مشکلاتی می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 7 هزار نفر از مردم لرستان به دیگر مناطق کشور مهاجرت می‌کنند که نیمی از این جمعیت را نخبگان تشکیل می‌دهند و باید تلاش شود، تا با کمک بخش خصوصی و ایجاد اشتغال و احیای پروژه‌هایی مانند کشت و صنعت از مهاجرت مردم جلوگیری کنیم.

استاندار لرستان به حضور بخش خصوصی در استان اشاره کرد و متذکر شد: برای توسعه نباید به دولت تکیه کرد و باید با کمک بخش خصوصی به توسعه پرداخت که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه در لرستان انجام شده و شاهد آن هستیم که مجتمع کشت و صنعت با مشارکت بخش خصوصی و بدون کمک مادی دولت مشغول به کار است و این مجتمع دو ماه دیگر به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

بازوند بر لزوم توسعه فرودگاه خرم‌آباد و تأثیر آن بر پیشرفت استان لرستان تأکید کرد و یادآور شد: فرودگاه خرم‌آباد با انجام 28 پرواز در هفته شانزدهمین فرودگاه فعال کشور است و به زودی پرواز عسلویه به خرم‌آباد برقرار می‌شود که می‌تواند در توسعه استان و به خصوص در زمینه گردشگری و توریسم موثر باشد.

این مسئول در پایان چنین توضیح داد: توسعه استان منوط به افزایش درآمد است و در واقع اگر سرانه درآمد افزایش پیدا نکند، توسعه‌ایی هم نداریم.