اجرای برنامه سفرنامه «سلامت و امید» در کوهدشت + تصاویر

سفرنامه «سلامت و امید» با هدف ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی در دومین روز از سومین سفر خود، روز سه شنبه وارد شهرستان کوهدشت در استان لرستان شد و در پارک زنده یاد دلیجانی این شهرستان اقدام به اجرای برنامه کرد. به گزارش لکنا، شهرستان کوهدشت در شمال غرب استان لرستان قرار دارد و دارای […]

سفرنامه «سلامت و امید» با هدف ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی در دومین روز از سومین سفر خود، روز سه شنبه وارد شهرستان کوهدشت در استان لرستان شد و در پارک زنده یاد دلیجانی این شهرستان اقدام به اجرای برنامه کرد.

به گزارش لکنا، شهرستان کوهدشت در شمال غرب استان لرستان قرار دارد و دارای 220 هزار جمعیت با 394 کیلومتر مربع مساحت است.

در این برنامه «فرح ناز رافع» رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، «حسین رضا مرادی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان، امام جمعه کوهدشت، فرماندار، شهردار، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی و بیش از دو هزار نفر مردم منطقه حضور داشتند.

 

IMG_1366

در جریان اجرای برنامه های سفرنامه «امید و سلامت»، 30 پزشک متخصص در رشته های داخلی، عفونی، زنان و کودکان با حضور در تونل سلامت اقدام به معاینه رایگان مراجعه کنندگان کردند.

در حاشیه اجرای این برنامه نیز چهار نفر از خیرین کوهدشتی با حضور در جایگاه، میزان کمک ها و هدایای خود را به هلال احمر برای افزایش خدمات این جمعیت اعلام کردند.

اهدای دو هزار متر زمین برای احداث پایگاه جاده ای هلال احمر، اهدای ساختمان برای ایجاد خانه سلامت در کوهدشت و اعلام آمادگی برای کمک غیرنقدی به میزان 10 میلیون تومان برای تجهیز و راه اندازی این خانه سلامت بخشی از این کمک ها از سوی خیرین کوهدشتی بود.

 

IMG_1362

یکی از خیرین، پیش از این نیز 1500 متر زمین برای ایجاد درمانگاه دانشگاه آزاد اهدا کرده بود.

این برنامه به مدت 20 دقیقه از شبکه اول صدا وسیما بطور مستقیم پخش شد.

امام جمعه کوهدشت در جریان اجرای این برنامه در سخنانی خواستار احداث بیمارستانی دیگر در شهرستان کوهدشت شد.

این شهرستان اکنون فقط یک بیمارستان دارد.

 

IMG_1377

پرچم های کوچک هلال احمر در دست حاضرین جلوه ویژه ای به این مراسم بخشیده بود.

اصول هفت گانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر شامل بی طرفی، بی غرضی، استقلال، بشردوستی، جهان شمولی، خدمات داوطلبانه و یگانگی در کنار نقشه استان لرستان در جایگاه نصب شده بود.

بروشورهای سلامتی در اسلام از سوی نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان لرستان تهیه و در بین مردم توزیع شد.

 

IMG_1372

این نمایندگی همچنین با استقرار چادری، سبک زندگی ایرانی – اسلامی را به مردم آموزش می داد.

«محمد کرم محمدی» فرماندار کوهدشت در سخنان کوتاهی در این مراسم اعلام کرد، پیش از اجرای برنامه نظام سلامت هر ماه یکهزار نفر در بیمارستان کوهدشت بستری و یا جراحی می شدند که بدنبال اجرای این بسته این رقم به سه هزار نفر افزایش یافته است.

وی خواستار ایجاد مرکز انتقال خون در کوهدشت شد.

 

IMG_1368

85 قلم کالا از جمله پنج دستگاه دوچرخه از سوی دست اندرکاران اجرای برنامه در بین حضار و براساس شماره های واگذار شده و هنگام ورود به مراسم قرعه کشی و توزیع شد.

در ادامه این مراسم از دکتر فرزاد اسکندری از داوطلبان جمعیت هلال احمر که از سال 1387 در شهرستان کوهدشت اقدام به معاینه رایگان مردم می کنند تقدیر و تشکر شد.

به مناسبت ماه محرم نیز مداحی و همخوانی عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع) از سوی شماری از نوجوانان کوهدشتی، بخش دیگری از برنامه امروز سفرنامه امروز «سلامت و امید» در این شهرستان بود.

 

IMG_1370

شش نفر از کشتی گیران ناشنوای کوهدشتی نیز که موفق به کسب مدال هایی در سطح جهانی شده بودند در این مراسم معرفی و از سوی حاضران مورد تشویق قرار گرفتند.

قرار است سومین سفرنامه «سلامت و امید» فردا(چهارشنبه) میهمان مردم شهرستان دلفان و روز پنجشنبه میهمان مردم شهرستان محروم الیگودرز باشند.

این سفرنامه پیش از این در استان اصفهان و گلستان نیز برنامه اجرا کرده بود.

 

IMG_1363

IMG_1371

IMG_1378