جلسه ی شورای اشتغال شهرستان کوهدشت برگزار شد

  به گزارش خبرنگار لکنا، جلسه ی شورای اشتغال شهرستان کوهدشت با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، فرماندار کوهدشت و مدیران ادارات کوهدشت در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد. در ابتدای این جلسه، کدخدایی دبیر کارگروه اشتغال شهرستان، به ارائه ی گزارشی در خصوص وضعیت اشتغال در کوهدشت پرداخت و […]

IMG_0946

 

به گزارش خبرنگار لکنا، جلسه ی شورای اشتغال شهرستان کوهدشت با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، فرماندار کوهدشت و مدیران ادارات کوهدشت در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، کدخدایی دبیر کارگروه اشتغال شهرستان، به ارائه ی گزارشی در خصوص وضعیت اشتغال در کوهدشت پرداخت و گفت: در حال حاضر 550 تعاونی ثبت شده در شهرستان وجود دارد که موجب اشتغال 4882 نفر شده اند.

محمدی فرماندار کوهدشت، ایجاد توسعه ای که منجر به توانمندسازی و افزایش اشتغال گردد را ضروری دانست و گفت: بیش از 90 درصد افرادی که به ادارات برای کار مراجعه می کنند، دارای تحصیلات آکادمیک می باشند. وی در ادامه به بحران جدی آب در کوهدشت اشاره کرد و گفت: استفاده ی بی رویه از منابع آب زیرزمینی موجب کاهش 12 متری سطح آب های زیرزمینی، نشست زمین و بیرون زدن نفت و گاز در منطقه شده است. این در حالی است که 95 درصد جامعه ی ما وابسته به کشاورزی است و اشتغال آن ها نیز به خاطر افتاده است.

آشتاب مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، ضمن تقدیر از محمدی فرماندار کوهدشت و تبریک انتصاب وی، بیان داشت: پرداختن به بیکاری امری ضروری است و از گردن هیچ کس ساقط نیست چه در بخش دولتی چه در بخش خصوصی. وی با اعلام اینکه ما وارث نرخ بیکاری بالایی هستیم عنوان نمود: باید تلاش نمائیم و از خود سلب مسئولیت نکنیم. یکی از مهم ترین مشکلات این حوزه صنعت بانکی است و مجریان طرح های اقتصادی مشکلات مالی فراوانی دارند. وی در پایان از استانداری لرستان به خاطر فعال نمودن صندوق توسعه ی ملی در لرستان تقدیر کرد و حسن آن را سود کمتر تسهیلات آن نسبت به استان های دیگر دانست.

در ادامه ی این نشست نمایندگان شرکت های تعاونی فعال از جمله آساره، تولیدی کیک و کلوچه، گچ لرستان، نماینده ی کارگری شهرداری به بیان مشکلات خود در حوزه های مختلف پرداختند.

نماینده ی کارگری شهرداری، نسبت به وجود تبعیض در پرداخت حقوق و اضافه کار در این ارگان اعتراض کرد و خواستار بازرسی در این زمینه شد.

 

IMG_0922

 

IMG_0940

 

گزارش و عکس: میثم دوستی رودی