نماند تا دکتر شود

اسم نوشت و سر کلاس هم رفت اما جنگ که شروع شد، دیگر “دکتر” ، “دکتر” کردن های فامیل و رفقا، کاری از پیش نبرد و “دکتر شهرام” لباس رزم پوشید. عکسی که می بینید و حال و هوای ماه محرم دارد، متعلق است به “محمد علیم عباسی”. جوانی از اهالی “کوهدشت”. گمانم اسمش “شهرام” […]

اسم نوشت و سر کلاس هم رفت اما جنگ که شروع شد، دیگر “دکتر” ، “دکتر” کردن های فامیل و رفقا، کاری از پیش نبرد و “دکتر شهرام” لباس رزم پوشید.

عکسی که می بینید و حال و هوای ماه محرم دارد، متعلق است به “محمد علیم عباسی”. جوانی از اهالی “کوهدشت”. گمانم اسمش “شهرام” بود اما مثل خیلی از جوان ها مثل او، در بعد از انقلاب و یا در جبهه ها نام خود را عوض کردند.

“محمد علیم” در سال 1343 به دنیا آمد و 18 سال بعد در رشته پزشکی در دانشگاه قبول شد. اسم نوشت و سر کلاس هم رفت اما جنگ که شروع شد، دیگر “دکتر” ، “دکتر” کردن های فامیل و رفقا، کاری از پیش نبرد و “دکتر شهرام” لباس رزم پوشید و همه چیزش شد سپاه و سربازی امامش “خمینی”. دانشگاه هم می رفت اما پابند نمی شد. هرچه گفتند “آقای دکتر” نیا توی خط. شما برو بیمارستان صحرایی. جای شما آن جا است. اما دلِ “شهرام” طاقت نمی آورد.

بالاخره “محمد علیم(شهرام) عباسی گراوند” در عملیات “کربلای5” در حالی که مشغول وضو گرفتن بود، با اصابت ترکش، شربت شهادت نوشید.

 

39704145297087565177