سومین همایش ملی “کله‌باد” در خرم آباد آغاز شد

سومین همایش ملی “کله‌باد” باهمکاری جهاد دانشگاهی لرستان در سالن اجتماعات دانشکده دانشگاه لرستان آغاز شد. به گزارش لکنا به نقل از تسنیم،سومین همایش ملی “کله‌باد”  باهمکاری جهاد دانشگاهی لرستان در سالن اجتماعات دانشکده دانشگاه لرستان از دیروز آغاز شد. ادبیات بومی لرستان از دیدگاه کلامی و فلسفی، ادبیات بومی لرستان از دیدگاه اسطوره ای، […]

139306010816335483465403

سومین همایش ملی “کله‌باد” باهمکاری جهاد دانشگاهی لرستان در سالن اجتماعات دانشکده دانشگاه لرستان آغاز شد.

به گزارش لکنا به نقل از تسنیم،سومین همایش ملی “کله‌باد”  باهمکاری جهاد دانشگاهی لرستان در سالن اجتماعات دانشکده دانشگاه لرستان از دیروز آغاز شد.

ادبیات بومی لرستان از دیدگاه کلامی و فلسفی، ادبیات بومی لرستان از دیدگاه اسطوره ای، نقد ادبی، ادبیات تطبیقی (بومی و ملی)، انواع ادبی، علوم بلاغت و زیبایی شناسی، قصه پردازی، ادب سیاسی اجتماعی، جایگاه مذهب در ادبیات بومی، تاثیر آموزه های دینی قبل از اسلام در ادبیات بومی لرستان، تاثیر آموزه های اسلامی  در ادبیات بومی لرستان از محورهای این همایش است.

 جریان‌های سیاسی تاریخی موثر بر ادبیات بومی لرستان، جایگاه زن در ادبیات بومی لرستان،زبان، لهجه و گویش‌های بومی لرستان، ضرورت استفاده از زبان های بومی برای غنای زبان رسمی و ملی، ضروروت نگهداری از زبان و ادبیات بومی در جهت غنای فرهنگی و وحدت ملی از دیگر محورهای این همایش است.

محورهای ویژه همایش معرفی کتاب برتر سال در حوزه ادبیات بومی لرستان، پایان نامه برتر در حوزه ادبیات بومی لرستان و  بررسی جایگاه تدریس ادبیات بومی در مدارس و دانشگاه‌های لرستان است و 120 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش رسیده که جهاد دانشگاهی مبتکر آن است.