عملکرد شش‌ماهه گذشته‌ی شهرداری کوهدشت

   لکنا: جهت تنویر افکار عمومی و  اینکه هر شش ماه یک‌بار شهرداری باید عملکردش را در معرض عموم قرار دهد به سراغ آقای منصور حیدری رفته‌ایم و گزارش شش ماهه‌ی گذشته‌ی شهرداری را از ایشان گرفته و تقدیم مخاطبان می‌نمائیم. ایشان که حدود سه ماهی بیش نیست سرپرست شهردار کوهدشت را برعهده گرفته در ابتدای […]

حیدری-شهردار-کوهدشت-3

 

 لکنا: جهت تنویر افکار عمومی و  اینکه هر شش ماه یک‌بار شهرداری باید عملکردش را در معرض عموم قرار دهد به سراغ آقای منصور حیدری رفته‌ایم و گزارش شش ماهه‌ی گذشته‌ی شهرداری را از ایشان گرفته و تقدیم مخاطبان می‌نمائیم. ایشان که حدود سه ماهی بیش نیست سرپرست شهردار کوهدشت را برعهده گرفته در ابتدای سخنانش به موضوع سکونت‌گاه‌های غیررسمی اشاره کردند و ضمن ارائه‌ی توضیحاتی عملکرد سایر واحد‌ها که هر کدام توسط مسئول واحدشان تهیه شده بود را بیان کردند که در ادامه می‌آید.

سرپرست شهرداری کوهدشت اظهار داشت: سکونت‌گاههای غیررسمی بافت‌هایی هستند که عمدتاً مهاجرین روستایی و تهی‌دستان شهری را در خود جای داده‌اند و بدون مجوز و خارج از برنامه‌ریزی رسمی و قانونی توسعه‌شهری، در درون یا خارج از محدوده قانونی شهرها بوجودآمده‌اند. عمدتاً فاقد سند مالکیت هستند و از نظر ویژگی‌های کالبدی و برخورداری از خدمات و زیرساخت‌های شهری مشابه بافت‌های فرسوده هستند شدیداً دچار کمبود می‌باشند. این سکونت‌گاه‌ها، در واقع شکل بی‌ضابطه‌ای از تجمع مکانی گروه‌های کم‌درآمد، اغلب مهاجر و در نقاط آسیب‌پذیر شهر هستند که به صورت کاملاً خودرو و فاقد مجوز رسمی از نهادهای قانونی شهر ایجاد می‌گردند. این نواحی به دلیل سرعت پیدایش و عدم نظارت دستگاه‌های اجرایی از استانداردهای قابل قبول زیستی بی‌بهره  بوده و عمدتاً فاقد نظام شکل‌یافته و مطلوب سکونتی هستندکه در پاسخ‌گویی به نیاز سرپناه فقرا به وجود آمده‌اند.

اسکان غیر رسمی را ناشی از مسکن‌سازی شتابزده اقشار کم‌درآمد دانست که بدون مجوز و خارج از برنامه‌ریزی رسمی شهر در محیطی با کیفیت پائین و کمبود شدید خدمات و تراکم بالای جمعیت شکل می‌گیرد. ایجاد این نواحی در شهرها را باید جزئی از فرایند عدم تعادل شهری/ منطقه‌ای و دوگانگی اقتصادی در جامعه تلقی کرد که منجر به تغییر مکانی جمعیت، از نواحی فقیر و توسعه‌نیافته شهری و روستایی به سمت نواحی برتر شهری می‌گردد. در این جریان انتقال جمعیتی، نواحی بی‌دفاع و فاقد نظارت شهری، عرصه اسکان این گروه‌های تازه وارد – که توان رقابت در بازار رسمی زمین و مسکن شهری  را ندارند – شده و به سرعت، آشغال می‌گردند. هماهنگ با این نیاز اجتماعی، فرصت‌طلبی گروه‌های سودجو و رانت‌خوار زمین  عامل تشدید کننده محسوب شده که زمینه لازم برای گسترش آن را پدید می‌آورند.
در واقع سکونت‌گاههای غیررسمی  بیشتر بخاطر شهری شدن فقر بروز می‌کند. فقر هم صرفاٌ  مادی و اقتصادی نیست بلکه ابعاد فقر شامل: بهداشت، اشتغال و درآمد، آموزش، امنیت و همچنین  مشارکت اقشار و گروه‌های کم‌درآمد در برنامه‌ریزی نیز می‌باشد. این موضوع  خاص کشور ما نیست به نحوی  در حال حاضر ۴۲ درصد جمعیت کشورهای جهان سوم و یا در حال توسعه در همین سکونت‌گاه‌ها زندگی می‌کنند. براساس گزارش سازمان ملل سکونت‌گاههای غیررسمی، چالش اصلی هزاره سوم  معرفی شده است. به طور کلی  در دنیا  از هر ۶ نفر ۱ نفر در سکونت‌گاه‌های غیررسمی زندگی می‌کند.
خوشبختانه موضوع اسکان غیررسمی در کشور ما به نسبت به سایر کشورهای جهان و کشورهای مشابه در شرایط بهتری بخصوص از نظر سطح زیربنای مسکن، برخورداری از خدمات آب و برق قرار گرفته است. مسئله اصلی در این رابطه این است که: جمعیت شهری ما با یک الگوی نامتوازن توسعه شهری همراه بوده؛ محدودیت منابع و ظرفیت‌های دستگاه مدیریت‌شهری برای خدمات‌رسانی به این اجتماعات باعث نابرخورداری و کنار گذاشته شدن بخش عمده‌ای از اقشار کم‌درآمد فقیرنشین شهری شده، از سوی دیگر تشدید این مسئله با قوانین و مقررات محدود کننده دست‌رسی اقشار کم‌درآمد به خدمات شهری در واقع منجر به اسکان خود‌انگیخته بخشی از جمعیت شهرنشین شده که در نهایت منجر به ناپایداری شهری گشته است. یکی از بزرگان این موضوع توماس فریدمان عنوان می‌کند: اگر به دیدار محله بدی نرفته‌اید، محله بد به دیدار شما خواهد آمد. هم‌چنین آقای رابرت مکنامارا رئیس اسبق بانک جهانی گفت: اگر شهرها با فقر برخورد سازنده‌تری شروع نکنند، ممکن است فقر برخورد ویران‌گری را با شهرها شروع کنند.  این در واقع تاکیدی به مدیریت شهری در توجه به این مسئله است.
ویژگی‌های سکونت‌گاه‌های غیررسمی
مسکن‌سازی شتاب‌زده خارج از برنامه‌ریزی رسمی شهرسازی؛ پیوستگی عملکردی با شهر اصلی و گسست کالبدی از شهر به نحوی که این‌ها اغلب در شهر اشتغال دارند رفت و آمد می‌کنند ولی از لحاظ مکان جعرافیای مکانهای بد سیمایی را به خود اختصاص داده‌اند و در انزوای اجتماعی بسر می‌برند. کمبود شدید خدمات شهری؛ تراکم زیاد جمعیت- که تقدم این هم بیشتر در شهرهای بزرگ و کلان شهرها است- هم‌چنین تجمع افراد کم‌درآمد در محیط‌های با کیفیت پایین زندگی که کارکرد اصلی این ساکنین سکونت‌گاه‌ها هم نوعی الگوی ساخت و تأمین مسکن متناسب با توان مالی اقشار کم درآمداست. مخاطرات و آسیب‌های اجتماعی زیست محیطی طبیعی از ویژگی‌های کلی این سکونت‌گاه‌هاست. مشکل کنونی این سکونت‌گاه‌ها سیمای شهری نازیبا؛ ساکنین در واقع نادار با مشاغل نامطمئن و مستعد نابهنجاری‌های اجتماعی و ناآرامی است. تجارب جهانی حاکی است که این پدیده یک پدیده‌ی رو به زوال خود به خود نیست بلکه ماندگار و روبه گسترش است.
ابتدا عملکرد واحد شهرسازی که توسط محمدرضا منصوری کارشناس حوزه شهرسازی ارائه شده تقدیم می‌گردد سپس به سایر حوزه‌ها می‌پردازیم:
عملکرد شش ماهه واحد شهرسازی
نخستین جلسه ستاد توانمندسازی سکونت‌گاهی غیررسمی روز یکشنبه 93/4/1 در تهران آغاز به کار کرد. این نشست به منظور شروع مطالعات با حضور کارشناسان ذی‌ربط و شهرداران تعدادی از شهرهای ایران که شامل این طرح هستند برگزار شد، کوهدشت جز نخستین شهرهایی بود که طرح شامل حالش شد.
دومین جلسه در 93/4/31 در فرمانداری کوهدشت برگزار گردید و در آن تصویب شد جلسات این ستاد هر ماه یک بار و بصورت منظم برگزار گردد و از طریق دبیرخانه ستاد توانمندسازی کشور نسبت به حذف و پی‌گیری یا تخفیف بیمه تأمین‌اجتماعی جهت صدور ساخت پروانه اقدام شود.
این ستاد روز چهارشنبه 93/7/16 در فرمانداری کوهدشت با حضور مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان  استان، رئیس گروه شهرسازی دفتر توانمندسازی و ساماندهی سکونت‌گاهای غیررسمی تشکیل جلسه داد و طی آن مصوب شد که: مشاور نسبت به تعیین دقیق محدوده‌ی قانونی بر روی محلات شهر اقدام لازم را به عمل آورد. گفتنی است محلات تازه‌آباد، انتهای فردوسی، انتهای بوعلی(سمت شمال)، محله نادی به مساحت تقریبی ۸۵ هکتار بعنوان محلات سکونت‌گاهی غیررسمی شهر کوهدشت مشخص گردیدند. با رعایت موارد فوق مرحله اول مطالعات توانمند سازی سکونت‌گاهی غیررسمی شهر کوهدشت به تصویب رسید و مشاور تهیه برنامه ساماندهی و توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهر کوهدشت (مهندسین مشاور شرکت نقش کلیک)  ضمن ارائه روش‌‌شناسی طرح و یافته‌های مشاور در خصوص مطالعات شهر کوهدشت از زمان ابلاغ قرار داد تا کنون را عنوان نمودند. در انتها شهردار کوهدشت خواستار پیگیری و هماهنگی دستگاه‌ها و مسئولان شهری برای همکاری با مشاور و فرصت مناسبی که برای تهیه این طرح و نهایتاً ارتقاء کمی و کیفی زندگی ساکنین این محدوده‌ها  بوجود می‌آید، توضیحاتی ارائه نمودند.
عملکرد شش ماهه واحد پیشه‌وری
۱-هماهنگی همکاری و شرکت در جلسات با اماکن نیروی انتظامی و اتاق اصناف جهت انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر -مجتمع بهساز- و همکاری جهت پلمپ واحدهای صنوف آلاینده.
۲-پیگیری سازماندهی دکه‌های سطح شهر
۳-اخذ استعلامات جهت ایجاد مجتمع صنوف مزاحم
۴-پخش اخطار روزانه به مغازه‌های سطح شهر
۵-پلمپ واحدهای بدون پروانه کسب و بدهکار عوارض به شهرداری
۶-پاسخ به استعلامات اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی جهت صدور و تمدید یا ابطال پروانه کسب
۷-پاسخ به استعلامات دفاتر اسناد رسمی جهت نقل و انتقال ماشین آلات
۸-وصول مطالبات شهرداری از شهروندان به مبلغ ۸۸۱۹۶۴۶۵۷۱ریال
(مسئول واحد پیشه‌وری: درویشی)
عملکرد شش ماهه واحد پلیس ساختمانی
۱- نظارت و کنترل ساخت‌سازهای انجام گرفته در سطح شهر و راهنمایی جهت اخذ مجوز و جلوگیری از کارهای بدون‌مجوز و غیرقانونی.
۲- نظارت مستمر و روزانه برحاشیه شهر و زمین‌های زراعی جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی.  ۳- نظارت و کنترل خیابان‌های شهر جهت جلوگیری از تجاوز واحدهای مسکونی و تجاری به حریم پیاده‌رو و خیابان.
۴- جلوگیری از حفاری‌های غیرقانونی در خیابان‌ها تا اخذ مجوز قانونی
۵-تخریب پی‌کنی و شناژهای غیرقانونی که در کاربری‌های غیرمسکونی واقع شده‌اند با همکاری نیروی انتظامی.
۶-شناسایی و پی‌گیری قضایی افرادی که به کار ساخت و ساز غیرقانونی در کاربری‌های غیرمسکونی اقدام می‌نمایند.
۷-همکاری با دیگر واحدها از جمله حفاری، شهر سازی، درآمد، ماده صد و املاک.
۸-هدایت و راهنمایی ارباب‌رجوع در قسمت‌های مختلف اداری جهت اخذ مجوز قانونی.
۹-مشورت و همفکری با عوامل شهرسازی و کارشناسی جهت رفع مشکلات و موانع موجود.
گفتنی است واحد پلیس ساختمانی با وجود مشکلات فراوان؛ از جمله نبود وسیله‌ی‌نقلیه‌ی سالم و کافی، نبودن مأمور نیروی انتظامی در بیشتر مواقع و دیگر مشکلات نیروهای این واحد بصورت بیست و چهار ساعته حتی در ایام تعطیل سال مشغول به انجام خدمت می‌باشند.
عملکرد شش ماهه سازمان آتش‌نشانی

۱-مهار آتش‌سوزی کشاورزی 80 مورد با موفقیت

۲-مهار آتش‌سوزی جاده ای (تصادفات) ۸ مورد

۳-مهار آتش‌سوزی مراتع 30 مورد

۴-مهار آتش‌سوزی تانکر سوخت ۴ مورد

۵-مهار آتش‌سوزی منازل 40 مورد

۶-مهار آتش‌سوزی باغات 10 مورد

۷-غبارروبی گلزار شهدا هر هفته روز های پنج شنبه

۸-همکاری با نیروی انتظامی هلال‌احمر، سدمعبر و اوژانس(۵۱۱)  ۹-همکاری با مدارس سطح شهر

عملکرد شش ماهه واحد درآمد

مزان کل وصولی واحد درآمد در شش ماهه نخست سال ۳۹  ۵۹۲۱۱۷۳۵۱۸۳ ریال بوده که مبلغ 5210000000 ریال کاهش درآمد داشته‌ است. لازم به ذکر است که کل چک‌هایی که طی این زمان وصول شده مبلغ ۴۷۹۴۵۳۳۷۰۶ ریال می‌باشد.

واحد ماده صد

تعداد آراء صادره ۶ ماهه اول    ۶۲۴

تعداد آراء انسدادی    ۷۴۱

تعداد آراء قلع بنا   70

تعداد آراءمعاف از جریمه   ۸۲

تعداد آراء اخذ جریمه و تصویه شده   ۵۸

تعداد جلسات برگزار شده کمسیون بدوی 70

(دبیر کمیسون ماده صد: محمدی‌نژاد)

عملکرد شش ماهه خدمات شهری

۱-لای‌روبی کامل سد (کانال) انتهای خیابان بوعلی

۲-لای‌روبی کامل کانال انتهای خیابان‌یادگارامام (ره)

۳-لای‌روبی کانال از ابتدای میدان توحید تا انتهای کانال منتهی به رودخانه آزادبخت

۴-لای‌روبی جدول وسط شهر به صورت روزانه توسط کارگر

۵-جمع‌آوری زباله‌های خانگی از ۱۱ شب لغایت ۵ صبح و تخلیه آن در جایگاه دفن زباله

۷-جمع‌آوری زباله‌های که در سطل‌های بزرگ در سطح شهر نصب شده‌اند به صورت روزانه

۸-رُفت‌وروب خیابان‌های سطح شهر به صورت شبانه

۹- جمع‌آوری کلیه جایگاه های موقت سطح شهر به صورت روزانه توسط لودر، کمپرسی و کارگر

۱۰-جمع‌آوری زباله‌های خانگی جا مانده توسط دو دستگاه خاور

۱۱- جمع‌آوری زباله‌های مدارس سطح شهر به صورت روزانه  ۲۱-جمع‌آوری زباله‌های کلیه ادارات سطح شهر به صورت روزانه

سدمعبر

ا- جلوگیری و جمع آوری دست فروشان سطح شهر

۲-ساماندهی دست فروشان سطح شهر در زمین خالی کوچه آقای نادری

۳- گشت‌زنی و حضور نیرو های سدمعبر در خیابان‌های سطح شهر و کنترل روزانه در سطح شهر

عملکرد شش ماهه واحد (بند) 20

۱- 210 باب مغازه پلمپ شد در ۶ ماهه اول

۲- توزیع ۹۹ برگ اخطار اول به مغازه داران سطح شهر

۳-توزیع 70 برگ اخطار دوم و بقیه در دست اقدام

تعداد 50 پرونده آماده برای طرح در جلسه کمیسیون موجود می‌باشد

آرش علیزاده مسئول بند 20

عملکرد شش ماهه واحد امور اداری

۱- اصلاح سیستم حقوق و دستمزد

۲- صدور احکام کارگزینی کارکنان رسمی، طرح طبقه بندی مشاغل

۳- عقد قرارداد و تبدیل وضع ۷ نفر از کارکنان شرکتی

۴- نظارت بر حوزه دبیرخانه، انفورماتیک، کارگزینی، انبار و…

۵- جمع‌آوری اموال شهرداری

۶- صدور احکام مرخصی، مأموریت و…

۷- پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان

۸- عقد قرارداد با شرکت خدماتی هامون جهت نگه داری و توسعه فضای سبز و انجام امور خدمات شهری

۹- پاسخ به سولات و مکاتبات اداری ارجاعی به خصوص مکاتبات ارجاعی ریاست محترم جمهوری در سفر اخیر

۰۱- کنترل و نظارت مستمر بر حوزه مجموعه.

عملکرد شش ماهه واحد املاک

۱-تهیه لیست املاک با کلیه ابعاد، نوع مالکیت و نوع کاربری

۲-افزایش30 درصد بیش‌تر از درآمد تعین شده

۳-به تملک درآوردن جاده‌ی متروکه کتوله به استناد ماده ۱۰۱

۴- واگذاری چندین قطعه زمینی از املاک شهرداری به پیمان‌کاران بابت طلب به شهرداری

۵-ایجاد بایگانی پرونده‌های پرداختی حق‌السهم و ماده ۹۱

۶-تعیین و قیمت‌گذاری حق‌السهم توسط کارشناسان مجتمع دادگستری

کیمیایی

عملکرد شش ماهه واحد اداری شهرسازی و ممیزی املاک

۱- پخش اخطار در سطح شهر جهت دعوت هم‌شریان محترم نسبت به عوارض زباله‌ای 81000 هزار اخطار

۲- تشکیل پرونده‌سازی 60 فقره

۳- مکاتبه با ادارات جهت پرداخت معوقات شهرسازی و ممیزی املاک

۴- اخذ مجوز تجدید ممیزی املاک از شورای شهر

۵- وصول قسمتی از املاک فرمانداری کوهدشت به مبلغ ۴۱۲۸۹۲۴۳ ریال در مورخه 93/5/30

۶- تشکیل پرونده واحد آپارتمانی جهت مؤدیان

۷- تفکیک ۱۵ فقره پرونده از پرونه‌های تجاری و مسکونی در طول شش ماه اخیر

۸- اخذ درآمد شش ماهه از واحد درآمد

۹- ثبت فیش‌های پرداختی در سیستم رایانه و بایگانی در پرونده پرونده‌های مقرر

عملکرد شش ماهه واحد عمران(مولایی)

۱-لکه‌گیری آسفالت محوطه ترمینال هجرت و آسفالت جلوی درب ورودی که از مشکلات مورد نظر تمام رانندگان و مسافرین محترم  علی‌الخصوص در هنگام بارندگی و در زمستان بود ۲- اصلاح لوله‌کشی آب ترمینال   ۳- اصلاح روشنایی ترمینال هجرت ۴-اصلاح هندسی میدان معلم و نصب علائم مربوطه

۵-لکه‌گیری تمام خیابان‌های مرکز شهر که تنها در سه ماهه جاری  5100 تن آسفالت برای آن مصرف شده است.  ۶-نصب و اصلاح پل‌های فلزی حدوداً سی مورد ۷-نصب روپوش دریچه‌های سطح شهر ۵۳ مورد ۸-نصب پل‌های بتونی 70

۹-مخلوط و زیرسازی بیش از ده خیابان و کوچه

10- نصب جداول سطح شهر بیش از ۵ کیلومتر

۱۱- آسفالت معابر ۲۱ خیابان و کوچه (۸ تا  ۶۱ متری) 12- لکه‌گیری آسفالت جلوی بیمارستان امام خمینی (ره) 13- موزائیک پیاده‌رو‌ها و جلوی مغازه‌ها و واحدهای مسکونی بیش از دو هزار متر 14- اصلاح چهارراه شهید رضایی(دارایی سابق) که یکی از نقاط تصادف‌خیز بود و بر طرف شد.

15- اصلاح ضلع غربی میدان قدس (ابتدای بلوار فلسطین)

عملکرد واحد حمل و نقل( رضایی)

۱- منتقل نمودن سواری‌های بخش کونانی از درب بانک ملی مرکزی که حدوداً 60دستگاه سواری بودند و عامل اصلی ترافیک خیابان رهبری به شمار می‌آمدند.

۲-منتقل نمودن مسافربرهای شخصی روستاهای قرعلیوند، خوشناموند و… از چهار راه صاحب‌الزمان(عج) و جلوی مسجد صاحب‌الزمان (عج) به حاشیه سد ساحلی میدان معلم

۳-پیگیری و اجرایی نمودن مصوبات شورای ترافیک در جهت روان‌سازی ترافیک و همکاری جدی در این زمینه

۴-تعیین نرخ کرایه روستاهای بخش مرکزی با محوریت سازمان حمل و نقل و ابلاغ آن به تمامی دهیاران و برگزاری جلسات مختلف با دهیاران و اهالی روستاهای بخش مرکزی با توجه به اینکه حمل و نقل همگانی کوهدست و حومه می‌باشد.

۴- تعیین نرخ کرایه تاکسی و مینی‌بوس و ون در شهر و مصوب شدن از طریق شهر و نیز نصب بنر و درج نشریات و سایت‌های مجازی و چاپ تراکت

۵- برخورد با رانندگان متخلف به صورت روزانه و برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان محترم ادارات صنعت، معدن، تجارت، اصناف، تعزیرات و بخشداری مرکزی در جهت برخورد با متخلفین با سوابق بیش از200 مورد

۶- تعیین مسیر تاکسی ساکنین مسکن مهر از جمله نصب ایستگاه و سایبان در مسکن مهر و همکاری با هیئت امنا ساکنین

۷- نصب دوربین کنترل ترافیک در چهارراه الله‌اکبر و نصب تابلوی تقاطع با دوربین کنترل جهت هشدار به رانندگان محترم

۸- همکاری و هماهنگی در جهت انتقال کمپرسی‌های حمل  ماسه از جلوی سپاه جدید و انتقال آنان به ورودی شهر و نیز توافق با آقای خسروی و عقد قرارداد در جهت ساماندهی آنها و انتقالشان به کیلومتر۲ جاده کوهدشت-خرم‌آباد و نیز نصب تابلو و علائم مربوطه

۹- نظارت کامل بر جایگاه‌ایی سی‌ان‌جی و اداره کردن مرتب آنها و جلوگیری از هر گونه تعطیلی غیرضروری

10- هماهنگی و همکاری با پلیس راهور و نصب تابلو در نقاط مختلف موردنظر آنان از جمله جلوی دادسرا، آموزش‌وپرورش خ رهبری خ امام (ره) و …

۱۱- رنگ‌آمیزی (خط‌کشی) معابر سطح شهر به‌طول 20 کیلومتر (ابتدا شست‌وشوی معابر سپس خط‌کشی)

12- ساماندهی وانت‌بارها و نیسان‌های سطح شهر و حومه تاکنون نزدیک به 510 دستگاه که همچنان ادامه دارد.

13- تعیین هیئت مدیره جدید سازمان حمل و نقل با توجه به انتفال بعضی از اعضای هیئت مدیره

14- برگزاری جلسات متعدد با تعاونی‌داران محترم در رأستای حل مشکلات موجود

15- تهیه نقشه (سایت) ترمینال هجرت و نیز اصلاح مجدد آن در دست اجراست.

16- برگزاری جلسه با مدیرکل محترم حمل و نقل پایانه‌ای استان و تفاهم‌نامه در جهت خرید زمین جهت اقدامات ترمینال در ضلع شرقی شهر و خروجی به سمت خرم‌آباد

17- مصوب نمودن بودجه سازمان و افزایش آن از  مبلغ 5710000000 ریال به 9420000000 ریال

18- تسویه حساب و نیز آزادسازی۳ دستگاه مینی‌بوس که مهلت ۷ سال قانونی آنها به پایان رسیده بود.

19- پاسخ به مکاتبات مختلف از ادارات و ارگان‌های مختلف کشوری، استانی و شهرستانی

20-پیگیری کارت سوخت آژانس‌های سطح شهر که ابطال شده و یا موارد جدیدی که اضافه شده‌اند با اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل کشوری به تعداد ۷۴ عدد

21- عقد قرارداد با پیمانکار جهت رنگ‌آمیزی سرعت‌کاه‌ها و خط‌کشی عابرین پیاده و انجام آن

22- اشتغال 200 نفر از طریق ساماندهی وانت‌بارها و نیسان‌های و معرفی آنان به تأمین‌اجتماعی

23- راه‌اندازی سیستم پیامکی سازمان جهت اطلاع

24- پرداخت بموقع حقوق و مزایای کارکنان و نیز پرداخت حق‌الزحمه اعضای شورا سازمان و اعضای هیئت‌مدیره و بازرسین سازمان

 

منبع: نشریه خبری-تحلیلی بلوطستان