شهردار خرم‌آباد: بزرگ‌ترین نمایشگاه لرستان شناسی در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود

شهردار خرم‌آباد گفت: در هفته فرهنگ لرستان که از ۱۹ مهرماه افتتاحیه آن برگزار می شود بزرگ‌ترین نمایشگاه لرستان شناسی به مدت یک هفته در خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

139307070940026643736943

 

به گزارش لکنا، محمد مهرابی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از 19 تا 25 مهر هفته فرهنگ لرستان است و در این جشن که افتتاحیه آن 19 مهر است  بزرگ‌ترین نمایشگاه لرستان شناسی به مدت یک هفته در خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

وی افزود: 50 غرفه این نمایشگاه هنر، 20 غرفه برای ادارات، یک غرفه برای معرفی شهدا، یک غرفه برای معرفی مفاخر و یک غرفه برای معرفی مشاهیر لرستان اختصاص داده شده است.

شهردار خرم‌آباد در مورد مهجور بودن و ناشناس بودن لرستان در کشور و عدم معرفی چهره‌های ارزشمند لرستان که تاریخ از آنها یاد کرده است، گفت: شخصیتی مثل شهید مبشر یا شهید بروجردی در سطح ملی کم‌تر معرفی شده‌اند و در سطح شهر هنوز یک خیابان به نام آنها نام‌گذاری نشده است و ما در این نمایشگاه فرهنگ لرستان را از زوایای مختلف معرفی می کنیم.

وی با اشاره به این‌که قسمت‌هایی از فرهنگ و اصالت لرستان هنوز ناشناخته مانده است، بیان کرد: هفته فرهنگ و هنر لرستان فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ لرستان در سطح کشور است لذا رسانه‌ها براساس رسالتی که دارند باید در معرفی لرستان و پوشش خبری این نمایشگاه یاری‌گر ما باشند.

مهرابی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در شهرداری خرم‌آباد خاطرنشان کرد: 50 درصد کار شهرداری کار فرهنگی است لذا شهرداری با تبعیت از شعار سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی چهار ویژگی را که در این شعار آمده به‌جد پیگیری می کند.