مناطق لک‌نشین لرستان در کانون توجه دولت‌مردان قرار گرفته است

فرماندار دلفان از جلسات اضطراری و ویژه دولت برای محرومیت‌زدایی در شهرستان‌هایی دلفان‌، کوهدشت و سلسله خبر داد. به گزارش لکنا به نقل از نسيم دلفان، علی باقری در اين زمينه اظهار داشت: مشکلات، توسعه‌نیافتگی و نیز مهاجرت‌های بی‌رویه در شهرستان‌های دلفان‌، کوهدشت و سلسله که بالاترین آمار بیکاری استان و حتی کشور را به خود […]

lorestan
فرماندار دلفان از جلسات اضطراری و ویژه دولت برای محرومیت‌زدایی در شهرستان‌هایی دلفان‌، کوهدشت و سلسله خبر داد.
به گزارش لکنا به نقل از نسيم دلفان، علی باقری در اين زمينه اظهار داشت: مشکلات، توسعه‌نیافتگی و نیز مهاجرت‌های بی‌رویه در شهرستان‌های دلفان‌، کوهدشت و سلسله که بالاترین آمار بیکاری استان و حتی کشور را به خود اختصاص داده‌اند، در دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفت.
نماینده عالی دولت در دلفان با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و حتی فرهنگی ناشی از عدم توسعه و نرخ بالای بیکاری این شهرستان‌ها افزود‌: مکاتبات فراوانی در این رابطه توسط مسوولان این شهرستان‌ها و استانداری لرستان انجام گرفته و نهایتاً سبب شد توجه دولت‌مردان در وزارت کشور به این 3 شهرستان جلب شود.
باقري تصریح کرد: جلساتی در این رابطه برگزار شده و به زودی فرمانداران این شهرستان‌ها در معیت معاون سیاسی‌استانداری لرستان به تهران سفر مي‌كنند و در جلسه ویژه‌ای در وزارت کشور مشکلات و موانع پیشرفت این مناطق و نیز راه‌کارهای اشتغال‌زایی در این شهرستان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
به گفته وی‌، آن‌چه که امیدوار کننده است این است که گزارش این تحقیقات و بررسی‌ها توسط وزارت کشور پس از جلسه نهایی در وزارت‌، به سمع و نظر ریاست جمهوری خواهد رسید.
باقري ابراز امیدواری کرد که اقدامات زیربنایی فوری برای رفع موانع توسعه و اشتغال‌زایی در این شهرستان‌ها صورت گیرد.