احداث مركز نگه‌داري سالمندان در كوهدشت توسط کوهدشتی مقيم خارج كشور

با حضور سرمايه‌گذار کوهدشتی مقيم دبي و جمعي از مسوولان استان، جلسه تعيين تكليف ايجاد يك مؤسسه خيريه در شهرستان كوهدشت لرستان برگزار شد. به گزارش لکنا به نقل از يافته، در اين جلسه كه در سالن جلسات استانداري برگزار شد، لطيف ناصري سرمايه‌گذار کوهدشتی مقيم دبي امارات متحده عربي با اعلام شرايط لازم جهت ايجاد […]

93.7.3 latif naseri 3 copy
با حضور سرمايه‌گذار کوهدشتی مقيم دبي و جمعي از مسوولان استان، جلسه تعيين تكليف ايجاد يك مؤسسه خيريه در شهرستان كوهدشت لرستان برگزار شد.
به گزارش لکنا به نقل از يافته، در اين جلسه كه در سالن جلسات استانداري برگزار شد، لطيف ناصري سرمايه‌گذار کوهدشتی مقيم دبي امارات متحده عربي با اعلام شرايط لازم جهت ايجاد يك مركز نگه‌داري سالمندان و كودكان بدسرپرست و بي‌سرپرست در شهرستان كوهدشت با همكاري بهزيستي را اعلام نمود.
وي با بيان اين كه براي احداث مركز توان‌بخشي در كوهدشت به كمك مالي احتياج ندارد، افزود: فقط تقاضا دارم تا 20 هكتار زمين مورد نياز براي احداث اين مجتمع توسط مسوولان در اختيارم گذاشته شود.
ناصري در ادامه اعلام آمادگي كرد جهت هزينه‌ها و مخارج اين مركز، واحدي صنعتي نيز در لرستان ايجاد نمايد كه درآمد حاصل از آن، صرف امورات اين مركز شود.
در ادامه، نماينده ولي فقيه و امام جمعه خرم‌آباد نيز با ارائه راه‌كار به اين خير لرستاني مقيم خارج از كشور، از وي خواست تا در زمينه مكان احداث اين مركز، تجديد نظر نمايد چرا كه ايجاد چنين مركز بزرگي در نقطه‌اي كه زيرساخت‌هاي لازم فراهم نيست و از نظر آمار انساني نيز براي استان به صرفه نيست، آن را در نقطه‌اي احداث نمايد كه اكثر مردم استان از خدمات آن بهره‌مند شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادي با بيان اين كه بايد از تجربيات گذشته درس بگيريم، اظهار داشت: همه ما وظيفه داريم از كارهاي خير در جهت صحيح هدايت كنيم تا به نتيجه برسد، لذا احداث چنين مركزي در كوهدشت، باعث مي‌شود كه مثلاً مردم اليگودرز و ازنا نتوانند از خدمات آن استفاده نمايند و صرف 20 هكتار زمين براي احداث چنين مركزي در كوهدشت اتلاف سرمايه به نظر مي‌رسد.
 استاندار لرستان نيز با بيان اين كه وظيفه مسوولان حمايت از خيرين است، اظهار داشت: ما در اين راه فقط وظيفه مشاوره و حمايت داريم و اين خود خيرين هستند كه در نهايت تصميم مي‌گيرند كه در چه نقطه‌ و مكاني سرمايه‌گذاري نمايند.
هوشنگ بازوند كه اين سرمايه‌گذار را براي احداث مركز توان‌بخشي در كوهدشت مصر مي‌ديد به مسوولان ذي‌ربط تأكيد كرد در زمينه ترسيم نقشه‌ها و نيز تسهيل امر اعطاي زمين، حداكثر همكاري با وي را ظرف يك ماه آينده صورت دهند تا مراحل ثبت زمين، ظرف اين مدت به انجام برسد و هر چه زودتر عمليات اجرايي كار آغاز گردد.
همايون عمودي‌زاده مدير كل بهزيستي استان لرستان نيز با بيان اين كه ما براي احداث چنين مركزي تقاضاي زميني بالاي 5 هكتار مساحت را داريم، گفت: در صورت تأمين چنين زميني، قادر خواهيم بود علاوه بر امكانات لازم، اقدام به ايجاد فضاهاي ورزشي و نيز فضاي سبز موجود در اين مجموعه نماييم.
در اين جلسه، سيدسعيد شاهرخي و علي كوراني‌فر معاونان استاندار، مهرداد غضنفري رئيس سازمان جهاد كشاورزي لرستان و مهرداد احمدوند مدير كل منابع طبيعي آبخيزداري لرستان نيز حضور داشتند.
قابل ذكر است لطيف ناصري مدير رستوران‌های زنجیره‌ای صدف در امارات مي‌باشد. وي كه از 3 دهه قبل ساكن اين كشور است تا كنون 5 شعبه از رستوران‌هاي صدف در دبی، شارجه، فجیره و ابوظبی ايجاد كرده كه هر شعبه دارای انتخابی از سرویس بوفه و الاکارت در کنار سرویس سریع بسته‌بندی برای تحویل می‌باشد‌.
كار نيك اين هم‌استاني ارجمند براي احداث مركز خيريه در استان لرستان را ارج مي‌نهيم و اميدواريم ساير لرستاني‌هاي مقيم خارج كشور نيز با الگوبرداري از اقدام شايسته‌ي آقاي ناصري، در اين زمينه پاي پيش نهند.