1700 پروژه عمرانی نیمه تمام در لرستان وجود دارد/ تکمیل 7500 واحد مسکن مهر طی امسال

 استاندار لرستان از وجود هزار و 700 پروژه عمرانی نیمه تمام در این استان خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند ظهر سه شنبه در مراسم معارفه معاون جدید امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به مشکلات لرستان در حوزه های مختلف اظهار داشت: حلقه مفقوده در مسیر توسعه لرستان بحث مدیریت است. وی […]

IMG11264075 استاندار لرستان از وجود هزار و 700 پروژه عمرانی نیمه تمام در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند ظهر سه شنبه در مراسم معارفه معاون جدید امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به مشکلات لرستان در حوزه های مختلف اظهار داشت: حلقه مفقوده در مسیر توسعه لرستان بحث مدیریت است.

وی با بیان اینکه کمکهای دولت به استان لرستان در بحث ایجاد زیرساختها بیشتر از برخی استانهای دیگر بوده است عنوان کرد: با این وجود به نظر می رسد که ما در بحث مدیریت دارای مشکل هستیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه ارزش پروژه های اجرا شده در حوزه راهسازی لرستان بیش از چهار هزار میلیارد تومان است گفت: این امر نشان دهنده حجم سرمایه گذاری دولت در این حوزه است.

بازوند با تاکید بر این حجم سرمایه گذاری رقم کمی نیست بیان داشت: باید علت توسعه نیافتگی استان لرستان را در زمینه های مختلف در سیستم مدیریت جویا شویم.

وی با تاکید بر ریسک پذیری مدیران دستگاههای اجرایی لرستان افزود: ما در استانی هستیم که پروژه های نیمه تمام زیادی روی دستمان مانده و هم اکنون در حوزه عمرانی بیش از هزار و 700 پروژه نیمه تمام در لرستان وجود دارد.

استاندار لرستان با بیان اینکه اگر قرار بود این پروژه های عمرانی از محل اعتبارات استانی تامین اعتبار شوند باید سه ساله به اتمام می رسیدند عنوان کرد: این در حالیست که هم اکنون عمر پروژه های عمرانی لرستان از محل اعتبارات استانی بالای هفت سال است.

بازوند همچنین به پروژه های عمرانی ملی استان لرستان اشاره کرد و گفت: پروژه های عمرانی با اعتبارات ملی نیز حداکثر باید شش ساله تمام شود و این در حالیست که ما پروژه هایی در این حوزه داریم که نزدیک به 12 سال طول کشیده است.

وی میانگین عمر پروژه های عمرانی با اعتبارات ملی استان را 10.5 سال عنوان کرد و گفت: پروژه های نیمه تمام تبدیل به چالشی اساسی در استان شده و از معاون جدید امور عمرانی استانداری لرستان انتظار داریم که زمینه تعیین تکلیف این پروژه ها را در استان فراهم آورد.

استاندار لرستان همچنین به مطالبات پیمانکاران پروژه های عمرانی لرستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون 600 میلیارد تومان بابت پروژه های عمرانی به پیمانکاران بدهکار هستیم و 60 درصد این میزان مطالبات مربوط به حوزه راه و شهرسازی است.

بازوند با تاکید بر همکاری دستگاههای متولی امر با معاونت عمرانی استانداری لرستان برای رفع این مشکلات بیان داشت: همچنین باید همواره موضوع تکریم پیمانکاران واقعی از سوی مدیران دستگاههای اجرایی استان مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نباید هم بدهکار پیمانکاران پروژه ها باشیم و هم نسبت به آنها بداخلاقی کنیم گفت: باید همواره برخورد خوبی با پیمانکاران واقعی در استان صورت گیرد.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه اگر پیمانکاران را به عنوان یکی از ظرفیتهای توسعه استان از دست بدهیم نمی توانیم در مسیر توسعه استان گام برداریم گفت: در این راستا باید اقدامات لازم را در راستای تکریم پیمانکاران پروژه های عمرانی در استان انجام دهیم.

بازوند با تاکید بر ضرورت رونق صنعت ساختمان در استان و خروج از رکود در این حوزه عنوان کرد: اگر صنعت ساختمان استان از رکود خارج شود بسیاری از صنایع دیگر نیز رونق پیدا خواهند کرد.

وی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای خروج صنعت ساختمان از رکود تاکید کرد و گفت: در این زمینه اجرای پروژه مجتمع تجاری و مسکونی کیو می تواند پرچمدار رونق صنعت ساخت و ساز در استان باشد.

استاندار لرستان بر تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر نیز تاکید کرد و گفت: امسال برنامه داریم از 12 هزار و 500 واحد مسکن مهر باقی مانده تعداد هفت هزار و 500 واحد را تا پایان سال 93 به بهره برداری برسانیم.

بازوند همچنین توسعه صنعتی سازی در بخش ساختمان را از دیگر ضرورت ها در این زمینه دانست و گفت: مطابق قانون برنامه پنجم توسعه باید تا پایان برنامه میزان صنعتی سازی به 30 درصد و تا پایان افق 1404 به 70 درصد برسد.

وی همچنین به ظرفیتهای گردشگری استان لرستان اشاره و بر فعالسازی این بخش تاکید کرد و گفت: گردشگری باید سهم خود را در توسعه استان ایفا کند که تاکنون در این زمینه توفیقی به دست نیامده است.

استاندار لرستان توجه به عمران شهری را از دیگر ماموریتهای معاون عمرانی استانداری دانست و گفت: مشکل عمران شهری ما پول نیست بلکه ما در این زمینه مشکل برنامه ریزی و فکر داریم.

بازوند با بیان اینکه معاون عمرانی استانداری در بحث عمران شهری باید وقت بگذارد تصریح کرد: موتور ماشین عمران شهری در استان روشن شده ولی نیاز است با سرعت بالاتری در این زمینه حرکت کنیم.

وی کاهش تصافدات و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی درون و برون شهری را از دیگر اولویتها در این زمینه دانست و یادآور شد: باید پلیس در مورد تخلفات رانندگی اعمال قانون کند تا این اعمال قانون تبدیل به عادت و سپس فرهنگ شود.