طرح تشکیل «گروه مروجین کتاب کودک» در شهرستان کوهدشت

  پيشوك با همكاري شوراي كتاب كودك ايران، پژوهشسراي فارابي و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كوهدشت برگزار مي‌كند؛   هدف با توكل به خداي بسيار بزرگ و بسيار مهربان و جهت ترويج كتاب‌خواني بين كودكان شهرستان كوهدشت، اين گروه تشكيل مي‌شود. هدف از تشكيل «گروه مروجين كتاب كودك»، وارد كردن كتاب به متن […]

b9a13f0bc07cb8d183903997bc553086

 

پيشوك با همكاري شوراي كتاب كودك ايران، پژوهشسراي فارابي و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كوهدشت برگزار مي‌كند؛

 

هدف

با توكل به خداي بسيار بزرگ و بسيار مهربان و جهت ترويج كتاب‌خواني بين كودكان شهرستان كوهدشت، اين گروه تشكيل مي‌شود.

هدف از تشكيل «گروه مروجين كتاب كودك»، وارد كردن كتاب به متن زندگي كودكان كوهدشتي و آشتي آنان با كتاب و مطالعه است. چرا كه پيشوك معتقد است، اگر كودكي اهل مطالعه شد، در مسير پيشرفت و تعالي قرار خواهد گرفت و از بسياري از مشكلات و انحرافات دنياي كنوني مصون خواهد ماند.

روش اجرا

ابتدا تعدادي از داوطلبين متعهد و علاقه‌مند به عضويت در «گروه مروجين كتاب كودك» ثبت نام مي‌كنند، سپس توسط كارشناسان مدعو شوراي كتاب كودك ايران، آموزش‌هاي لازم را در پژوهشسراي فارابي خواهند ديد و بعد در شروع سال تحصيلي كار ترويج را در تعدادي از مدارس سطح شهرستان آغاز خواهند كرد. به اين صورت كه هر كلاس در طول هفته يك ساعت كتابخواني خواهد داشت و مربي در اين ساعت آموزشي بر اساس روش‌هاي نوين، به كتاب‌خواني، معرفي كتاب، تجزيه و تحليل كتاب، ترغيب و بحث در مورد كتاب خواهد پرداخت.

نحوه‌ي عضويت

ارجمندان داوطلبِ عضويت در «گروه مروجين كتاب كودك» و شركت در كلاس آموزشي مرجين، مي‌توانند با ارسال نام‌ و نام خانوادگي و ميزان تحصيلات خود به شماره‌ي همراه پيشوك علاقه‌مندي خود را اعلام كنند. اين به منزله‌ي ثبت نام اوليه خواهد بود.

زمان تشكيل كلاس‌

دوره‌ي آموزش مربي‌گري مروجين كتاب‌ به صورت فشرده در دو روز اجرا خواهد شد.

اين دوره اواخر مرداد 93 در پژوهشسراي فارابي تشكيل خواهد شد كه زمان دقيق آن متعاقباً به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسيد.

مديريت پيشوك اميدوار است، با تشكيل اين گروه در تربيت كودكانِ فرهيخته و آينده‌سازان كشور عزيز و اسلامي‌مان ايران گام‌هاي مفيدي برداشته شود.

**************************************

شماره‌ي پيشوك جهت ثبت نام اوليه: 09353620826